مروری بر اخبار معارفی رسانه‌ها/ علی‌(ع)؛ مهمان ویژه خدا
کد خبر: 3799150
تاریخ انتشار : ۲۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۰

مروری بر اخبار معارفی رسانه‌ها/ علی‌(ع)؛ مهمان ویژه خدا

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ کرسی‌های نفحات‌القرآن ویژه اعیاد پایانی سال ۹۷ و پرداختن به مولود کعبه از اهم اخبار مهم معارفی رسانه‌ها در روز جاری است.

مروری بر اخبار معارفی رسانه‌ها/ کرسی‌های نفحات‌القرآن ویژه اعیاد پایانی سال ۹۷

به گزارش ایکنا؛ صفحات معارفی رسانه‌ها، امروز سه‌شنبه 28 اسفندماه، اخبار متعددی منتشر کرده‌اند که در ادامه مورد بررسی قرار می‌دهیم.

فارس

صفحه فعالیت‌های قرآنی خبرگزاری فارس، امروز تا ساعت 13 تعداد 9 خبر منتشر کرده است. این صفحه در خبری با عنوان «مهلت نام‌نویسی در طرح ارزیابی و اعطای مدرک به حافظان قرآن تمدید شد» آورده است: مهلت نام‌نویسی در چهاردهمین دوره ارزیابی و اعطای مدرک به حافظان قرآن کریم تا روز هفتم فروردین‌ماه سال ۹۸ تمدید شد. چهاردهمین دوره آزمون‌های ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن در رشته‌های حفظ ۱۰ و ۲۰ جزء و کل قرآن به همت سازمان دارالقرآن الکریم کشور برگزار می‌شود. علاقه‌مندان برای ثبت‌ نام در این آزمون می‌توانند با مراجعه به پایگاه اینترنتی سازمان دارالقرآن الکریم به نشانی www.telavat.ir نام‌نویسی کنند.

زمان ثبت‌نام به درخواست متقاضیان این آزمون تا هفتم فروردین‌ماه تمدید شد و متقاضیان شرکت در این دوره از آزمون‌ها باید طبق زمان‌بندی پیش‌بینی شده مراحل ثبت‌ نام را به صورت اینترنتی انجام دهند. علاقه‌مندان می‌توانند برای دریافت اطلاعات بیشتر با شماره تلفن‌های ۰۲۱۶۶۹۵۶۰۴۷ یا ۰۲۱۶۶۹۵۶۰۶۸ تماس بگیرند. زمان ویرایش اطلاعات ثبت‌ نام شدگان از تاریخ ۹۸/۱/۱۰ لغایت ۹۸/۱/۱۷ است.
هشت خبر دیگر این صفحه در روز جاری شامل «نقش ۳۶ دوره برگزاری مسابقات بین‌المللی قرآن در جذب مردم به سمت آیات الهی»، «معرفی برخی محافل شادی ولادت امام علی(ع)»، «بهترین توشه ایام البیض/ راز علاقه عرفا به روزهای نیمه رجب»، «مدیرکل تبلیغات اسلامی استان خوزستان منصوب شد»، «مدیرکل تبلیغات اسلامی استان خوزستان منصوب شد»، «مسابقات قرآن فرصتی طلایی برای تبلیغ آرمان‌های انقلاب اسلامی»، «نگاه رهبر انقلاب در بیانیه گام دوم، تمدنی است/ صدور انقلاب توسط نسل چهارمی‌های مساجد» و «ترتیل صفحه ۳ قرآن باصدای مرحوم خلیل الحصری+صوت و متن آیات» هستند.

تسنیم

صفحه دین، قرآن و اندیشه خبرگزاری تسنیم، امروز تا این ساعت تعداد چهار خبر منتشر کرده است. این صفحه در خبری با عنوان «کرسی‌های نفحات‌القرآن ویژه اعیاد پایانی سال ۹۷» آورده است: همچنین کرسی 333 و 334 نفحات‌القرآن 29 اسفند و 1 فروردین همزمان با ایام اعتکاف در مسجد امام رضا(ع) واقع در چهارراه لشگر، خیابان کمالی و مسجد امام رضا(ع) در علی‌آباد با تلاوت سعید پرویزی برگزار می‌شود. کرسی 335 نفحات‌القرآن، شنبه 29 اسفند و همزمان با ایام اعتکاف در مسجد آل یاسین واقع در خیابان شریعتی با تلاوت حاج سیدمحمدکرمانی قاری بین المللی کشورمان برپا خواهد شد. و در کرسی 336 نفحات‌القرآن که پنجشنبه 1 فروردین و همزمان با ایام اعتکاف از ساعت 20:30 در مسجد آل‌یاسین واقع در خیابان خواجه عبدالله انصاری برگزار می شود و مسعود سیاف‌زاده به اجرای تلاوت می‌پردازد.

کرسی تلاوت 337 نفحات‌القرآن در آخرین روز اعتکاف، 2 فروردین با تلاوت حاج جعفر فردی در مسجد فاطمی واقع در خانی آبادنو برگزار می‌شود. تلاوت قاریان از‌ طریق نرم‌افزارهای اینستاگرام در صفحه nafahat.video@ و برنامه لحظه‌نگار به‌صورت زنده پخش می‌شود.
سه خبر دیگر این صفحه در روز جاری شامل «آداب آغاز و طول سفر/ چه کنیم که سفری خوب و خداپسندانه را تجربه کنیم؟»، «شناخت ابعاد شخصیتی امام علی(ع) در موضوع هم‌کفوی ایشان با حضرت زهرا(س)» و «نام‌نویسی در آزمون حافظان قرآن ادامه دارد» هستند.

ایرنا

صفحه معارف خبرگزاری ایرنا، امروز سه خبر با عناوین «امام علی(ع) اسوه حکومت‌داری است»، «کمال مسلمانان در گرو پیروی از راه امام علی (ع) است» و «مدیرکل تبلیغات اسلامی استان خوزستان منصوب شد» منتشر کرده است.

میزان

صفحه دین و اندیشه خبرگزاری میزان، امروز تا ساعت 15 هیچ خبری منتشر نکرده است.

ایبنا
صفحه دین خبرگزاری کتاب ایران نیز امروز صرفاً یک خبر با تیتر «در زمینه وقف کتاب ضعیف هستیم» منتشر کرده است.

مهر

صفحه قرآن و متون دینی خبرگزاری مهر، امروز فقط یک خبر با عنوان «کرسی‌های نفحات به مناسبت ولادت امیرالمؤمنین(ع) و ایام اعتکاف» منتشر کرده که در بخشی از آن آمده است: کرسی تلاوت قرآن ۲۹ اسفند و ۱ فروردین ماه همزمان با ایام اعتکاف در مسجد امام رضا(ع) واقع در چهارراه لشگر، خیابان کمالی و مسجد امام رضا(ع) در علی آباد با تلاوت قاری بین المللی سعید پرویزی برگزار خواهد شد. همچنین سیدمحمدکرمانی قاری بین المللی کشورمان شنبه ۲۹ اسفندماه و همزمان با ایام اعتکاف در مسجد آل یاسین واقع در خیابان شریعتی تلاوت خواهد کرد. پنجشنبه ۱ فروردین و همزمان با ایام اعتکاف از ساعت 20:30 با تلاوت جناب آقای سیاف‌زاده در مسجد آل یاسین واقع در خیابان خواجه عبدالله انصاری برگزار خواهد شد. در آخرین روز اعتکاف، ۲ فروردین با تلاوت قاری برجسته و بین‌المللی جعفر فردی در مسجد فاطمی واقع در خانی آباد نو برگزار می‌شود.

در این کرسی‌ها برگه‌های تدبر و تفسیر آیات میان مستمعین توزیع می‌گردد. همچنین به کودکان و نوجوانان حاضر در کرسی فقط به خاطر حضور در مسجد جوایزی اهدا می‌شود. همچنین طرح حفظ موضوعی، ویژه جوانان و نوجوانان مساجد برگزار می‌گردد. بدین صورت که دفترچه‌های حفظ موضوعی بین داوطلبان توزیع می‌گردد و سپس بصورت هفتگی از میزان پیشرفتشان سوال می‌شود. سپس در پایان هرفصل به نفرات برتر کمک هزینه سفر مشهد مقدس و جوایز دیگری تقدیم می‌گردد. همچنین پخش زنده کرسی‌ها از طریق نرم‌افزارهای اینستاگرام در صفحه nafahat.video@ و برنامه لحظه نگار است که قرآن دوستان می‌توانند با مراجعه به این دو برنامه به صورت زنده از نفحات و نغمات آیات الهی بهره‌مند شوند. همچنین مساجدی که خواستار برگزاری این کرسی‌های تلاوت هستند، می‌توانند با شماره ۰۹۱۲۸۰۴۶۸۴۳ روابط عمومی دارالقرآن نفحات‌القرآن تماس گرفته و برای برگزاری این کرسی‌های تلاوت در مسجد خود اعلام آمادگی کنند.

ایسنا

صفحه دین و اندیشه خبرگزاری دانشجویان ایران، تا این ساعت سه خبر با «برنامه‌ریزی برای نوجوانان و خانواده اولویت کانون‌های مساجد کشور است»، «بیش از ۴۵۰۰ روحانی در دفاع‌مقدس به شهادت رسیده‌اند» و «اعتکاف ۱۸۰۰ نفر در مسجد مقدس جمکران» منتشر کرده است.

باشگاه خبرنگاران جوان

صفحه قرآن و عترت باشگاه خبرنگاران جوان، تا ساعت 15 امروز تعداد شش خبر با عناوین «اعمال ایام اعتکاف»، «حجت‌الاسلام محمدمهدی نبی‌زاده مدیرکل تبلیغات اسلامی استان خوزستان شد»، «نظر اهل سنت درباره امام علی (ع)»، «حکم گرفتن روزه در ایام اعتکاف»، «حدیث امام کاظم (ع) درباره نگه داشتن خشم» و «گلچین مولودی ولادت امام علی(ع)» منتشر کرده است.

روزنامه کیهان

صفحه معارف روزنامه کیهان، امروز گزارشی با عنوان «علی‌(ع)؛ مهمان ویژه خدا» منتشر کرده که در بخشی از آن آمده است: به نقل مورخان و محدثان مشهور ولادت امام علی(ع) در سيزدهم رجب سی سال بعد از عام الفيل در درون خانه كعبه روی داده است و جريان از اين قرار است كه: «يزيد بن قعنب گويد: من و عباس بن عبدالمطلب و گروهی‌ از خاندان عبدالعزی در برابر خانه خدا نشسته بوديم كه ناگهان ديديم فاطمه بنت اسد، مادر اميرمؤمنان(ع) كه به آن حضرت حامله بود و نُه ماه از مدت حملش می‌گذشت با حالتی خاص که حاکی از درد زايمان بود وارد شد و به درگاه خداوند عرض كرد: پروردگارا! من به تو و پيامبران و كتاب‌هايی كه از جانب تو فرستاده شده‌اند، ايمان دارم و سخن جدم ابراهيم خليل را تصديق و باور دارم كه او اين خانه والا را بنا كرده و به حق اين فرزندی كه در شكم دارم سوگند می‌دهم كه وضع حمل مرا آسان كني. در اين هنگام ديدم ديوار پشت كعبه شكافت و فاطمه وارد كعبه شد و از چشمان ما ناپديد گشت و ديوار به هم چسبيد. برخاستيم كه قفل در خانة كعبه را باز كنيم، قفل باز نشد، دانستيم كه اين رويداد به فرمان خدا رخ داده است. پس از چهار روز كه گذشت فاطمه از خانه كعبه بيرون آمد و نوزادش اميرمؤمنان(ع) را روي دست داشت و گفت: من بر زنان گذشته تاريخ برتری يافته‌ام، زيرا آسيه دختر مزاحم، خدا را به صورت پنهانی در جايی عبادت می‌كرد كه عبادت خدا در آنجا جز از روی ناچاری سزاوار نبود و مريم دختر عمران، آن شاخة خشكيده خرما را با دستش تكان داد تا آنكه خرمايی تازه از آن فرو ريخت و خورد. ولی من وارد خانه خدا شدم و از ميوه‌ها و نعمت‌های بهشتی خوردم و وقتی خواستم خارج شوم هاتفی به من گفت: فاطمه! او را علی نام بگذار؛ چرا كه او بلندمرتبه است و خداوند علی اعلی می‌گويد نام او را از نام خودم مشتق ساختم و او را به آداب و اخلاق خودم تربيت كردم و از علوم پيچيده خود آگاهش نمودم، او كسی است كه بت‌ها را در خانه من می‌شكند و بر بام خانه‌ام اذان می‌گويد و مرا به مجد و بزرگواری ياد می‌كند. خوشا به حال كسی كه او را دوست بدارد و از او فرمان برد و وای بر كسی كه او را دشمن بدارد و فرمانش نبرد».

دیگر عناوین این صفحه در روز جاری شامل «صبر از نگاه علی (ع)»، «‏‏من به پناهگاه نمی‌روم»، «چرا مهریه ۱۴ سکه باشد؟»، «روانشناسی اجتماعی طبقات مردم»، «راهکارهای درمان حسادت»، «محیط آموزشی در سازندگی و تخریب خیلی بالاتر از محیط خانوادگی است»، و «15 دستورالعمل حاج اسماعیل دولابی برای سبک زندگی مؤمنانه» هستند.

انتهای پیام

 

 

captcha