ترویج فرهنگ عفاف و حجاب یکی از برنامه‌های ائمه جمعه گیلان است
کد خبر: 3799161
تاریخ انتشار : ۲۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۴

ترویج فرهنگ عفاف و حجاب یکی از برنامه‌های ائمه جمعه گیلان است

گروه اجتماعی - نماینده ولی فقیه در گیلان خواستار ارائه طرح و برنامه در مورد ترویج فرهنگ عفاف و حجاب توسط ائمه جمعه گیلان شد و افزود: یکی از برنامه‌های ما در استان ترویج فرهنگ عفاف در جامعه است.

به گزارش ایکنا از گیلان،‌ آیت‌الله رسول فلاحتی، نماینده ولی فقیه در استان گیلان امروز، 28 اسفندماه در چهارمین همایش استانی ائمه جمعه استان در سال 97 که در راستای عملیاتی کردن فرمایشات مقام معظم رهبری در گام دوم انقلاب با محوریت جوانان و شیوه‌های ارتقای کمی و کیفی نماز جمعه برگزار شد، اظهار کرد: وحدت بین توده‌ءهای مردم و مسئولان است و دشمن نمی‌خواهد این امر انجام شود.

وی ادامه داد: یکی از برنده‌ترین سلاح‌هایی که پس از پیروزی انقلاب اسلامی توانست انقلاب را در برابر دشمنان بیمه کند، وحدت بین تمام آحاد مردم و متولیان امر است لذا دشمن در تلاش است تا سیاه‌نمایی کند، اما ما سیاه‌نمایی را نمی‌پذیریم.

آیت‌الله فلاحتی به پیام رهبر فرزانه انقلاب در گام دوم انقلاب اشاره کرد و افزود: مقام معظم رهبری در پیام گام دوم انقلاب گذشته را نشان دادند و افق‌های آینده را به‌ خوبی ترسیم کردند؛ ضمن اینکه درباره وضعیت کنونی و نقاط ضعف و قوت متولیان و مدیران و راهکارها نیز فرمایشاتی داشتند.

امام جمعه رشت با تاکید بر اینکه نیاز داریم التهاب در جامعه ایجاد نشود، بیان کرد: هر التهابی آثار منفی ویژه خود را دارد. در جریان مقاومت 33 روزه حزب‌الله لبنان یک فضای بسیار نورانی در دنیای پیرامونی ما ایجاد شده بود، اما فتنه 88 این فضا را ملتهب کرد که رهبر فرزانه انقلاب مدیریت خوبی اعمال کردند.

نماینده ولی فقیه در گیلان ائمه جمعه را نخستین کسانی دانست که می‌توانند در جامعه آرامش ایجاد کنند و گفت: ائمه جمعه زبان گویای مردم هستند و مشکلات و دردهای جامعه را به طور معقول و به دور از غوغاسالاری و بدون اینکه دشمن از آن سوءاستفاده کند، باید بیان کنند.

وی با اشاره به اینکه دولت در پایتخت تمام امور را به طور ریز نمی‌تواند ببیند، خاطرنشان کرد: نمایندگان دولت در سراسر کشور استانداران هستند لذا ائمه جمعه مشکلات در شهرها و بخش‌ها را به مسئولان مربوطه بیان کنند. مدیران نیز نمی‌توانند پاسخگوی تمام نیازهای جامعه باشند؛ بنابراین به تمام مسئولان باید تفهیم شود که مشکلات و دردهای مردم را بشنوند و این امر در کاهش آلام جامعه تاثیرگذار است.

امام جمعه رشت ضعف در نظارت‌ها را سبب ویرانگری در بخش‌های مختلف دانست و اظهار کرد: در سفر رئیس جمهور به گیلان بیان کردم که ضعف در نظارت‌ها وجود دارد.

آیت‌الله فلاحتی در ادامه بر توجه به پیام گام دوم انقلاب مقام معظم رهبری تاکید کرد و گفت: اگر پیام دوم رهبر معظم انقلاب در نمازهای جمعه بیان و تحلیل شود، ارزشمند است.

وی با اشاره به تشکیل شورای فرهنگ عمومی گیلان، بیان کرد: نمی‌دانم مسئله فرهنگ عمومی استان در گذشته چگونه بوده، اما تاکنون سه جلسه شورای فرهنگی عمومی گیلان برگزار شده است.

امام جمعه رشت خواستار ارائه طرح و برنامه در مورد ترویج فرهنگ عفاف و حجاب توسط ائمه جمعه گیلان شد و افزود: یکی از برنامه‌های ما در استان ترویج فرهنگ عفاف در جامعه است.

آیت‌الله فلاحتی با بیان اینکه پایان سال 98 انتخابات مجلس شورای اسلامی برگزار می‌شود، اظهار کرد: اجازه ندهید کسانی بیایند به نحوی از تریبون‌ها استفاده کرده و خود را برجسته کنند.

وی به مسئله چاپ آگهی ترحیم بانوان با عکس متوفیان در بعضی از شهرها اشاره کرد و یادآور شد: چاپ آگهی ترحیم با عکس جوانی بانوان آثار و تباهی منفی و بسیار بد و زشتی دارد؛ ضمن اینکه ضعف غیرت می‌آورد و باید در نمازهای جمعه بیان شود.

نماینده ولی فقیه در گیلان با اشاره به نزدیک شدن به ایام ماه مبارک رمضان، خاطرنشان کرد: می‌طلبد ائمه جمعه به مبلغان دینی در نقاط مختلف گیلان سرکشی کنند.

آیت‌الله فلاحتی به اهدای عضو برای احیای حیات انسان‌ها اشاره کرد و افزود: اگر اهدای عضو برای رشد و تعالی پزشکی و نجات انسان باشد بیشتر فقها بیان کردند اشکالی ندارد و این موضوع در نمازهای جمعه باید مورد اشاعه قرار گیرد.

وی با بیان اینکه هنوز موفق نشدیم فردی که دارای شرایط تصدی ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر گیلان باشد را پیدا کنیم، متذکر شد: مسئولیت تصدی ستاد امر به معروف و نهی از منکر شرایط ویژه‌ای دارد.

امام جمعه رشت بر احترام به امامان مسجد تاکید کرد و گفت: حفظ هویت عالمان دینی برای ما مهم است و همه باید احساس کنند امام جماعت در مسجد رکن است.

انتهای پیام

captcha