اجرای دو طرح ملی نوروزی در هلال احمر کردستان
کد خبر: 3799182
تاریخ انتشار : ۲۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۱:۴۹

اجرای دو طرح ملی نوروزی در هلال احمر کردستان

گروه اجتماعی- مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کردستان گفت: جمعیت هلال احمر استان کردستان در ایام نوروزبا دو طرح ملی امداد و نجات جاده‌ای و راهنمایی مسافران نوروزی در سطح استان به پیشواز نوروز 98 می ‌ود.

محمدباقر محمدی، دیرعامل جمعیت هلال احمر استان کردستان در گفت‌وگو با ایکنا از کردستان، اظهار کرد: جمعیت هلال احمر استان از ابتدای امسال تاکنون به 920 حادثه امدادرسانی کرده که حوادث جاده‌ای بیشترین آمار حوادث استان را به خود اختصاص داده است.
وی افزود: طی این حوادث 230 نفر به صورت سرپایی مداوا و 456 نفر نیز توسط آمبولانس‌های جمعیت هلال احمر به مراکز درمانی منتقل شده‌اند.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کردستان در ادامه با اشاره به فعالیت 10 شعبه شهرستانی این نهاد در ایام نوروز، عنوان کرد: این جمعیت همچنین در ایام نوروز 2 طرح ملی را در سطح استان اجرا می‌کند که طرح امداد و نجات جاده‌ای و راهنمایی مسافران نوروزی دو طرح مذکور هستند.
وی ادامه داد: طرح امداد و نجات جاده‌ای از 25 اسفندماه شروع شده و طرح راهنمایی مسافران نوروزی نیز از 28 اسفند آغاز می‌شود که این طرح‌ها تا 17 فروردین ماه سال آینده ادامه دارند.
محمدی اعلام کرد: در راستای اجرای طرح امداد و نجات جاده‌ای 19 پایگاه ثابت و سیار، هوایی و واکنش سریع جمعیت هلال احمر استان در ایام نوروز فعال هستند و به صورت شبانه روزی در مناطق صعب العبور، جاده‌ها و گردنه‌های استان خدمات رسانی می‌کنند.
وی ذکر کرد: در طرح راهنمایی مسافران نوروزی 20 پایگاه در ورودی و خروجی شهرهای استان فعال می‌شود و بین مسافران نوروزی، نقشه و بروشورهای استان را توزیع می‌کنند.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کردستان اعلام کرد: در مجموع در طرح امداد و نجات جاده‌ای چهار هزار نفر - روز امدادگر و در طرح راهنمایی مسافران نوروزی نیز 2 هزار و 500 نفر - روز اعضای جوانان استان فعالیت دارند.
وی در بخشی دیگر از سخنان خود اظهار کرد: تیم توانای امداد و نجات بانوان نیز در ورودی شهر سنندج امسال فعال شده و هر روز یک تیم چهار نفره با آمبولانس به مدت 22 روز به مردم خدمات رسانی می‌کنند.
محمدی گفت: علاوه بر این، تیم سحاب نیز با دوچرخه در تعدادی از شهرستان‌ها فعال شده و به مسافران نوروزی خدمات ارائه می‌دهند.
وی ادامه داد: جمعیت هلال احمر در ایام نوروز خدمات خود را چندین برابر کرده است و ما آمادگی کامل داریم که در صورت وقوع هر نوع حادثه‌ای در پایگاه‌ها نسبت به اسکان مردم اقدام کنیم.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کردستان در پایان یادآور شد: سامانه امداد و نجات جمعیت هلال احمر نیز با شماره 112 فعال بوده و در صورت وقوع هر نوع حادثه‌ای در هر نقطه از استان، بلافاصله اولین امدادگران جمعیت در محل حادثه حاضر شده و امدادرسانی می‌کنند.
انتهای پیام

captcha