شش بقعه متبرکه شاخص کردستان میزبان طرح آرامش بهاری
کد خبر: 3799184
تاریخ انتشار : ۲۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۸

شش بقعه متبرکه شاخص کردستان میزبان طرح آرامش بهاری

گروه اجتماعی- مدیرکل اوقاف و امور خیریه کردستان با اشاره به اجرای طرح آرامش بهاری همزمان با تعطیلات نوروزی گفت: این طرح در امسال در جوار بقاع متبرکه و امامزادگان شاخص استان اجرا می شود.

به گزارش ایکنا از کردستان، حجت‌الاسلام مصطفی نوروزی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه کردستان در جمع خبرنگاران رسانه‌های گروهی استان اظهار کرد: آرامش بهاری در راستای خدمات‌رسانی به مسافران نوروزی که در جوار بقاع متبرکه حضور می‌یابند برای هشتمین سال متوالی توسط سازمان اوقاف و امور خیریه اجرایی می ‌شود.
وی افزود: در کردستان حدود ۷۰ بقعه متبرکه و امامزاده وجود دارد که امسال شش بقعه از این تعداد در شهرستان‌های سنندج، قروه و بیجار میزبان طرح آرامش بهاری هستند.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه کردستان عنوان کرد: امامزاده هاجره خاتون(س) سنندج، قرآن متبرک نگل، امامزاده سید جلال الدین(ع) باباگرگر قروه، امامزادگان عبدالله (ع)، اسماعیل (ع) و محمد (ع)، و امامزاده پیرتاج در شهرستان بیجار میزبان این طرح هستند.
وی یکی از برنامه‌های جانبی طرح آرامش بهاری را برپایی خیمه‌های معرفت اعلام کرد و افزود: در این خیمه‌ها، غرفه‌های متنوعی از جمله مشاوره و پاسخگویی به شبهات توسط روحانیون مستقر، حجاب و عفاف، مشاوره وقف جدید، کودکان و غرفه اقتصاد مقاومتی دایر می‌شود.
حجت الاسلام نوروزی عنوان کرد: طرح آرامش بهاری از ۲۸ اسفند امسال برای زائران و مسافران نوروزی در جوار بقاع متبرکه استان همراه با برنامه‌های فرهنگی و هنری آغاز می شود و تا ۱۴ فروردین ادامه دارد.
وی هدف از اجرای این طرح را تقویت باورهای دینی و فرهنگی، بهره برداری مطلوب از فضای معنوی امامزادگان و بقاع متبرکه و شناساندن امامزادگان و معرفی بقاع متبرکه به مسافران و زائران نوروزی اعلام کرد.
انتهای پیام

captcha