اجرای طرح آرامش بهاری 319 بقعه متبرکه استان اصفهان
کد خبر: 3799198
تاریخ انتشار : ۲۹ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۴

اجرای طرح آرامش بهاری 319 بقعه متبرکه استان اصفهان

گروه اجتماعی - مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان گفت: طرح آرامش بهاری در ایام نوروز در جوار 319 بقعه متبرکه استان اصفهان اجر ا می‌شود.

اجرای طرح آرامش بهاری 319 بقعه متبرکه استان اصفهان/ بقاع متبرکه؛ میزبان اسکان مسافران نورزی

حجت‌الاسلام رضا صادقی در گفت‌وگو با ایکنا از اصفهان، به اهدافی از برگزاری طرح آرامش بهاری همزمان با فرا رسیدن ایام نوروز در جوار بقاع متبرکه اشاره و اظهار کرد: در این طرح برای مقابله با هجمه‌های دشمنان در زمینه فرهنگی برنامه ریزی شده است تا با محوریت نشر معارف اهل بیت(ع) و تدوام راه ولایت و راه‌های تعمیق و گسترش فرهنگ مهدویت ویژه برنامه‌هایی برای غنی سازی اوقات فراغت مسافران نوروزی در این ایام در جوار این اماکن متبرکه اجرا شود.
وی ادامه داد: باتوجه به اقداماتی که در طول سال جاری برای توسعه حرم مطهر امامزادگان عظیم الشان استان انجام شده ظرفیت مهمانسراها، زائرسراها و سوئیت‌های این اماکن متبرکه افزایش پیدا کرده است و در طول ایام نوروز روزانه امکان اسکان دائم برای 8650 نفر در اتاق، زائرسرا، سوئیت و مهمانسرا در جوار 151 بقعه متبرکه و امامزاده شاخص استان فراهم شده و امکان اسکان موقت نیز در قالب کمپ‌های موقت برای زائران و گردشگران در جوار حرم مطهر بیش از 200 بقعه متبرکه و امامزاده جلیل القدر مهیا شده است.
مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان در ادامه افزود: همچنین براساس ابلاغ سازمان اوقاف و امور خیریه امسال ویزه برنامه‌های فرهنگی، مذهبی و تفریحی در قالب طرح آرامش بهاری در جوار 319 بقعه متبرکه و امامزاده استان اصفهان اجرا می‌شود.
صادقی ادامه داد: طرح آرامش بهاری همراه با برپایی 97 خیمه معرفت که شامل؛ غرفه‌های پاسخگویی به مسائل شرعی، مشاوره خانواده، غرفه چند رسانه‌ای، ایستگاه‌های همه واقف باشیم، غرفه ویژه کودکان و نوجوانان و... برپایی ایستگاه صلواتی، برپایی سخنرانی های سخنرانان مطرح، محافل ادعیه خوانی و.... با همکاری 31 مبلغ اعزامی از شهر مقدس قم و 240 مبلغ بومی در جوار بقاع متبرکه اجرا می‌شود.
وی بیان کرد: در روزهای نوروز و در قالب طرح آرامش بهاری ظرفیت اسکان دائم برای بیش از 8000 نفر در روز برای زائران و گردشگران در بقاع متبرکه و امامزادگان عظیم الشان استان اصفهان فراهم شده است.
وی در ادامه گفت: ویژه برنامه‌های مربوط به سال تحویل نیز امسال همزمان با سراسر کشور همراه با برنامه‌های مختلف در جوار حرم مطهر 240 بقعه متبرکه و امامزاده استان برگزار می‌شود.
مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان در ادامه خاطر نشان کرد: امسال طرح آرامش بهاری به صورت ویژه در جوار حرم مطهر امامزاده آقاعلی عباس وشاهزاده محمد(ع) بادرود، امامزاده سیدمحمد(ع) خمینی شهر، امامزاده جعفر بن موسی شاهرضا (ع) شهرضا، امامزاده سلطانعلی بن علی بن محمد باقر(ع) مشهد اردهال کاشان، امامزاده احمدبن موسی مبرقع(ع) کاشان، امامزاده سلطان سیدعلی (ع) نایین، مقبره مجلسی(ره) اصفهان و امامزاده محمد هلال بن علی(ع) آران و بیدگل و... همراه با برنامه های متنوع فرهنگی در جوار حرم مطهر این اماکن متبرکه اجرا می‌شود.
وی افزود: طرح آرامش بهاری همزمان با سراسر کشور از 28 اسفند ماه آغاز شده و تا 15 فروردین 1398 در جوار بقاع متبرکه سراسر استان اصفهان اجرا می‌شود.
انتهای پیام

captcha