تشرف 14 هزار زائر نوروزی به بقاع متبرکه خراسان‌جنوبی/ 2 هزار نفر اسکان داده شدند
کد خبر: 3799239
تاریخ انتشار : ۰۱ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۷:۵۹

تشرف 14 هزار زائر نوروزی به بقاع متبرکه خراسان‌جنوبی/ 2 هزار نفر اسکان داده شدند

گروه معارف_ مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی گفت: همزمان با اجرای طرح آرامش بهاری 14 هزار و 908 زائر در به بقاع متبرکه استان مشرف شدند.

تشرف 14 هزار زائر نوروزی به بقاع متبرکه خراسان‌جنوبی/ 2 هزار نفر اسکان داده شدندحجت‌الاسلام پرویز بخشی‌پور، مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان‌جنوبی به برگزاری طرح آرامش بهاری اوقاف در ایام نوروز اشاره کرد و اظهار کرد: این طرح از 28 اسفندماه در 55 بقعه متبرکه استان آغاز شده و تا 14 فروردین‌ماه 98 ادامه دارد.

وی بیان کرد: در خراسان‌جنوبی 96 امامزاده و بقعه متبرکه وجود دارد که شامل بقعه متبرکه شامل آرامگاه (مشاهیر، عرفا، علما)، مجتمع فرهنگی و مذهبی، مسجد و امامزادگان هستند و در مجموع تعداد امامزادگان استان 69 مورد است.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی با بیان اینکه طرح آرامش بهاری با توجه به منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی اجرا می‌شود، تصریح کرد: برپایی ایستگاه‌های صلواتی، آماده‌سازی فضا و اماکن برای استقرار چادرهای مسافران نوروزی و تدارک جایگاه‌های اسکان موقت از اقدامات طرح آرامش بهاری اوقاف در اماکن متبرکه است.

بخشی‌پور با اعلام اینکه از ابتدای طرح ارامش بهاری تاکنون 14 هزار و 926 نفر به زیارت بقاع و امامزادگان استان مشرف شده‌اند، اظهار کرد: سال گذشته 860 هزار نفر به بقاع متبرکه استان مشرف شدند که امسال پیش‌بینی می‌شود بر تعداد زائران افزوده شود.

وی در خصوص میزان اسکان مسافرین در بقاع متبرکه، گفت: از ابتدای طرح آرامش بهاری تا کنون دو هزار و 908 نفر زائر نوروزی در زائرسراها و سوئیت‌های بقاع متبرکه اسکان یافتند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی برپایی خیمه‌های معرفت با حضور مبلغان دینی را از دیگر برنامه‌های طرح آرامش بهاری بیان کرد و افزود: این خیمه‌ها در قالب غرفه‌های پاسخگویی به مسائل دینی، عفاف و حجاب، قرآن بخوان و جایزه بگیر، مشاوره خانواده، مشاوره وقف و برنامه‌های جذاب برای جوانان و نوجوان است.

بخشی‌پور تقویت باورهای دینی و اعتقادی مردم، خدمت‌رسانی به مسافران نوروزی، تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی، ارتقاء سطح فکری فرهنگی زائران و مسافران نوروزی، احیای تبلیغ و ترویج سنت‌های اصیل اسلامی و ایجاد رضایت و علاقه مندی در زائران و بقاع متبرکه را از اهداف طرح آرامش بهاری بیان کرد.

انتهای پیام

 

captcha