لزوم انتصاب افراد توانمند در پست‌های مدیریتی خراسان‌شمالی
کد خبر: 3799241
تاریخ انتشار : ۲۹ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۰:۳۰

لزوم انتصاب افراد توانمند در پست‌های مدیریتی خراسان‌شمالی

گروه اجتماعی- استاندار خراسان‌شمالی گفت: باید در پست‌های مدیریتی، استان از افراد توانمند استفاده شود و این در حالیست که همواره در انتصابات نقدهایی وجود دارد اما من تحت فشار گروه خاص یا نمایندگان کار یا انتصابی انجام نمی‌دهم.

لزوم انتصاب افراد توانمند درپست‌های مدیریتی خراسان‌شمالی

به گزارش ایکنا از خراسان‌شمالی، محمدعلی شجاعی، استاندار خراسان‌شمالی در نشست خبری در خصوص انتصابات اخیر در استان اظهار کرد: یک سری انتصابات در داخل استان و یک سری انتصابات مربوط به وزارتخانه متبوع است که در هشت انتصاب مجموعه استانداری با در نظر گرفتن شاخص ها سعی کردیم از افراد توانمند، جوان و بومی شهرستان ها استفاده کنیم.
وی افزود: در هر انتصابی همیشه نقدهایی وجود دارد اما ما نسبت به مردم وظیفه داریم و مسئول هستیم که در کدام مسیر حرکت کنیم و در بحث انتصابات هم همین حرکت را انجام داده ایم.
شجاعی در خصوص انتصاب رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت نیز اظهار داشت:انتصاب مدیر صمت بین ما و وزارتخانه بود و این فرد در کمیته ای در وزارت انتخاب شده لذا تحت فشار، کار و انتصابی انجام نخواهم داد و به خاطر مردم آرزو دارم مدیر جدید صمت موفق باشد، تلاش می کنم رای و نظر من از مسیر منافع استان خارج نشود و همچنین رویه ای ندارم که بر مبنای فشار نمایندگان مجلس یا گروه خاصی، انتصابی داشته باشم زیرا مردم نباید از انتصابات ما ضرر کنند.
استاندار خراسان شمالی با اشاره به تدوین سند توسعه استان گفت: سند توسعه استان با استفاده از توان و نظارت نخبگان و صاحب نظران، تدوین و سال ۹۸ رونمایی می شود .
شجاعی در باره مشکلات بازار و به ویژه بازار گوشت مرغ در استان گفت: میزان تولید مرغ در استان کم است و بخش زیادی از نیاز استان به این محصول از دیگر استان ها تامین می شود و در این شرایط قیمت تمام شده تحت تاثیر قرار می گیرد. وی خاطرنشان کرد: هر چند گلایه های مردم در این خصوص به حق است ولی امیدوارم با توسعه اقتصادی، بدنه استان و کشور تقویت شده و بتوانیم در زمان کوتاهی بازار را مدیریت کنیم.
وی با تاکید بر این که مدیران و فرمانداران باید در محل خدمت خود ساکن باشند، گفت:آخرین مهلت نیروهای وزارت کشوری تا 15 اردیبهشت 98 است و مدیران شهرستانی تا 30 ازدیبهشت باید در محل خدمت خود مستقر شوند در غیر این حالت تغییر خواهند کرد.
شجاعی در بخش دیگر سخنان خود به اولویت های کاری سال جدید اشاره کرد و گفت:یکی از اولویت های اصلی کاری در سال جدید مبارزه جدی با مواد مخدر است؛ هر چند خراسان شمالی در این خصوص وضعیت خوبی ندارد اما تا اردیبهشت سال ۹۸ سند جامع مبارزه با مواد مخدر مصوب خواهد شد و به دستگاه های اجرایی ابلاغ می شود زیرا تاکنون نسبت به آن غافل بوده ایم.
وی در ادامه و در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران مبنی بر این که سه یا چهار شهرستان خراسان شمالی فاقد مرکز درمان ترک اعتیاد سرپایی دولتی است که علاوه بر این که تعداد زیادی از معتادان هزینه درمان ترک اعتیاد در بخش خصوصی را ندارند، حتی هزینه ایاب و ذهاب برای رفت و آمد به مراکز ترک اعتیاد دولتی در مناطقی که این مراکز وجود دارد را نیز ندارند، بیان کرد: به رغم تمامی تلاش های دستگاه های ذی ربط همچون نیروی انتظامی، سپاه، بسیج و ... و شهیدهای داده شده در این راه در حوزه مبارزه با مواد مخدر، استان از این بابت اوضاع خوبی ندارد.
استاندار خراسان شمالی در خصوص پیگیری مصوبات اجرایی نشده سفر رهبری و ریاست جمهوری اظهار داشت: پنج هزار و 500 میلیارد ریال مصوبه سفر مقام معظم رهبری به استان اجرایی نشده که این مصوبه ها شناسایی شده است و تلاش داریم تا در یکی دو سال آتی تعیین تکلیف شوند.
شجاعی تصریح کرد: 2 هزار میلیارد ریال مصوبه های سفر رئیس جمهوری به استان هم اجرا نشده است که پیگیری ها برای اجرای آن انجام می شود.
وی در باره پرداخت معوقات کارگران نیز گفت: تاکنون 95 درصد از معوقات کارگران، پیمانکاران بخش خصوصی و بخش دولتی پرداخت شده است. وی خاطرنشان کرد: اعتبارات هزینه ای استان را به صددرصد رسانده ایم تا در پرداخت معوقات نیروی انسانی مشکلی نداشته باشیم.
استاندار خراسان شمالی در بخش دیگر سخنان خود در باره ابطال پروازها در فرودگاه بجنورد اظهار داشت: در این باره اعتراض ها و گلایه ها را مکتوب به وزارت راه و شهرسازی منعکس کرده ام و پیگیر هستم تا پروازها در فرودگاه بجنورد سامان یابد.
شجاعی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر این که از چند درصد از مدیران استان رضایت دارید؟ اظهار داشت: نگاه تعویض مدیران را ندارم، برخی از مدیران تغییر کردند و برخی هم خوب با من همراه شدند، اما درباره برخی کاستی هایی وجود دارد و این به آن معنا نیست که نخواهند با من همکاری کنند و آرزو دارم این افراد نیز بدون تغییر، خودشان را عوض کنند.
وی در خصوص مشکلات به وجود آمده برای دو روزنامه استان نیز گفت:روزنامه های اتفاقیه و اترک به هیچ عنوان تعطیل نخواهند شد و پیگیر مشکلات این دو روزنامه هستم و وقت ویژه ای برای حل مشکلات آنان خواهم گذاشت.
شجاعی هم چنین بر حل مشکلات محور ارتباطی بجنورد به جنگل گلستان نیز تاکید کرد و گفت:نگاه من در وزارتخانه کسب حداکثر امتیازات و جذب اعتبارات برای پروژه های اولویت دار استان از جمله محور بجنورد به جنگل گلستان است.
وی در ارتباط با مدارس تخریبی نیز گفت: در سال جدید حق پذیرش دانش آموزان در مدارس تخریبی وجود ندارد تا وزارت آموزش و پرورش اقدام به تاسیس مدارس جدید داشته باشد.
انتهای پیام

captcha