67 پایگاه جاده‌ای و هوایی در آذربایجان‌شرقی به مسافران نوروزی خدمات می‌دهند
کد خبر: 3799299
تاریخ انتشار : ۰۱ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۳

67 پایگاه جاده‌ای و هوایی در آذربایجان‌شرقی به مسافران نوروزی خدمات می‌دهند

گروه اجتماعی- رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی آذربایجان‌شرقی، با بیان اینکه اورژانس در طول ایام تعطیلات نوروزی به صورت تمام وقت آماده باش است، گفت: تعداد 65 پایگاه جاده‌ای و 2 پایگاه اورژانس هوایی در تبریز و میانه آماده ارایه خدمات و امدادرسانی به مسافران نوروزی خواهد بود.

67 پایگاه جاده‌ای و هوایی در آذربایجان‌شرقی به مسافران نوروزی خدمات می‌دهندفرزاد رحمانی، رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان، در گفت وگو با ایکنا از آذربایجان‌شرقی، با بیان اینکه این مجموعه در طول ایام تعطیلات نوروزی به صورت تمام وقت آماده باش است، گفت: تعداد 65 پایگاه جاده‌ای و 2 پایگاه اورژانس هوایی در تبریز و میانه آماده ارایه خدمات و امدادرسانی به مسافران نوروزی خواهد بود.
وی از اجرای طرح سلامت توسط اورژانس آذربایجان‌شرقی از 25 اسفند جاری تا 17 فروردین 1398 خبر داد و افزود: به دلیل طولانی شدن تعطیلات نوروزی سال جدید این طرح نسبت به سال های قبل چند روز بیشتر تداوم خواهد یافت.
رحمانی فعال شدن واحد پیشگیری از حوادث ناگوار در اورژانس استان را از اقدامات این مجموعه برای تعطیلات نوروزی دانست و افزود: با وجود اینکه این واحد از مدت‌ها قبل فعال شده است اما آنگونه که باید خروجی قابل توجهی دریافت نکرده ایم و برای نتیجه بخش بودن این طرح نیازمند همکاری و مساعدت رسانه های گروهی برای فرهنگ سازی در سطح جامعه هستیم.
وی با تاکید بر اینکه اورژانس آذربایجان‌شرقی برای خدمات رسانی به مسفران نوروزی آمادگی کامل دارد، از لغود تمام مرخصی های کارکنان این مجموعه در طول تعطیلات نوروزی خبر داد و گفت: اورژانس استان به لحاظ امکانات سخت افزاری و نرم افزاری و نیز پرسنل کمبودی ندارد.
رحمانی، تعطیلی درمانگاه‌های بخش خصوصی را از مشکلات و چالش‌های اورژانس آذربایجان‌شرقی در نوروز بیان و اضافه کرد: این امر که بیشتر در شهرستان‌ها مشکل زا است، باعث سرریز شدن مصدومان احتمالی تصادفات رانندگی به مراکز درمانی دولتی می شود که در پاره‌ای از موارد موجب ازدحام مصدومان و بروز مشکل در خدمات رسانی به هنگام می شود.
رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی آذربایجان‌شرقی، کوهستانی بودن و پرتردد بودن جاده‌های مواصلاتی و تعدد نقاط حادثه خیز جاده ای را از مهمترین دلایل بالا بودن تصادفات منجر به فوت و جرح در آذربایجان‌شرقی دانست و اضافه کرد: هر چند این استان در تعطیلات نوروزی مسافرفرصت است تا مسافرپذیر، اما همین موضوع نیز موجب شلوغی بیش از حد جاده‌ها و به موازات ان افزایش تعداد تصادفات می شود که برای رهایی از بروز حوادث ناگوار باید فرهنگ سازی در نحوه رانندگی و توجه مسافران به مقررات به انجام برسد.
وی برپایی ایستگاه‌های سلامت در نقاط مختلف استان و به ویژه ورودی شهرها را از اقدامات مهم اورژانس آذربایجان‌شرقی برای اطلاع رسانی و فرهنگ سازی برای جلوگیری از حوادث جاده‌ای برشمرد و گفت: در سال جدید سازه های جدیدی برای این منظور مورد استفاده قرار می گیرد تا مثل سال های گذشته که از چادر استفاده می شد و در شرایط آب و هوایی خاص و وزش باد موجب از بین رفتن آنها می شد، جلوگیری شود.
انتهای پیام

captcha