معرفی جاذبه‌های دیدنی و گردشگری میامی
کد خبر: 3799417
تاریخ انتشار : ۰۲ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۳

معرفی جاذبه‌های دیدنی و گردشگری میامی

گروه فرهنگی- استان سمنان باوجود برخورداری از پیشینه‌ی تاریخی غنی، آثار و جاذبه‌های تاریخی و طبیعی فراوان و متعدد از کویر گرفته تا جنگل و کوهستان، هم‌چنان در ردیف استان‌هایی است که بسیاری از جاذبه‌های آن از چشم گردشگران پنهان مانده است . که شهرستان میامی نیز دارای جاذبه‌های دیدنی است که به شرح ذیل به معرفی برخی از این جاذبه‌های پرداخته می‌شود. مجموعه‌ی کاروانسرای میاندشت

معرفی جاذبه‌های دیدنی و گردشگری میامی

به گزارش ایکنا از سمنان، مجموعه‌ی کاروانسرای میاندشت شامل سه کاروانسراست که یکی از آنها مربوط به دوره‌ی صفوی و دو کارونسرای دیگر مربوط به دوره قاجار است. کاروانسرای میاندشت با داشتن سه باب انبار، مأمن مناسبی برای کاروانیان بوده است. هر سه کاروانسرا از ویژگی‌های برجسته‌ی معماری دوره‌ی خود برخوردار هستند. چاپارخانه و تلگرافخانه از بناهای تاریخی این مجموعه است .

دشت شقایق و آفتابگردان کالپوش،  جنگل‌های کالپوش و دیم‌زارهای منطقه‌ی کالپوش در 150 کیلومتری شمال‌شرق شاهرود در حوزه‌ی استحفاظی استان سمنان و آبریز شمالی کشور(حوزه‌ی آبریز سد گلستان) واقعند. این منطقه از نظر اقلیمی جزو مناطق نیمه مرطوب معتدل است. از نظر پوشش گیاهی، همانطورکه از نام منطقه هم بر می‌آید غالب پوشش گیاهی آن جنگلی پهن برگ خزری هستند چون بخشی از جنگل‌های منطقه جزو پارک ملی گلستان محسوب می‌شود .

آرامگاه شیخ حسن جوری، رهبر نهضت سربداران این آرامگاه در 100 کیلومتری میامی در کلاته میر علم روستای فیروزآباد حوالی روستای فرومد واقع است. این آرامگاه که متشکل از یک اتاق 3 در 4 و گنبد مدور روی آن است. در بخش شمالی شهر قدیمی جور قرار دارد و از خشت خام ساخته شده و عاری از هرگونه پیرایه و تشریفات ظاهری است. شیخ حسن جوری از رهبران قیام سربداران و از شاگردان شیخ خلیفه و رهبران سیاسی و مذهبی قرن هفتم هجری بود.

فرومد، آرامگاه بزرگ قطعه سرای پارسی، در مرکز روستای فرومد، ساختمانی سرخ فام به چشم می‌خورد که آرامگاه ابن یمین، شاعر معروف و قطعه‌سرای بزرگ زبان فارسی است. بنای آرامگاه در سال 1353 بازسازی و ساختمان زیبائی در آن محل احداث شد که برخی آن را سمبل کلاه سربداران و گروه دیگر آن را بصورت گلی در حال شکفته شدن می‌دانند. این بنا که با بافت روستا تطابقی ندارد، شش گوش است. ‏سنگ قبر دارای شش ضلع کوچک است که روی آن نوشته شده:«آرامگاه امیرفخرالدّین محمد ابن یمین الدین متخلّص به ابن یمین، شاعری بوده است دانشمند، دوران زندگی را با کمال مناعت و وارستگی به پایان رسانده است

captcha