بازدید ۸۰۰ زائر و گردشگر از اماکن متبرکه بشرویه
کد خبر: 3799478
تاریخ انتشار : ۰۳ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۸

بازدید ۸۰۰ زائر و گردشگر از اماکن متبرکه بشرویه

گروه اجتماعی ــ رئیس اداره اوقاف بشرویه با بیان اینکه کیفیت طرح آرامش بهاری نسبت به سال‌های گذشته رشد چشمگیری داشته است، بیان کرد: با گذشت سه روز از اجرای این طرح بیش از ۸۰۰ زائر و گردشگر از اماکن متبرکه این شهرستان بازدید کردند.

بازدید ۸۰۰ زائر و گردشگر از اماکن متبرکه بشرویهمحمود قیصری، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان بشرویه در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان‌جنوبی با اشاره به اجرای طرح نوروزی آرامش بهاری در بقاع متبرکه، اظهار کرد: طرح آرامش بهاری از ابتدای نوروز امسال در پنج امامزاده و بقعه متبرکه شهرستان بشرویه در حال اجرا است.

وی با اعلام اینکه طرح آرامش بهاری از 28 اسفندماه آغاز و تا 14 فروردین ماه ادامه دارد، افزود: این طرح در آستان مقدس امامزاده محمد بن اصغر روستای هوگند، مراز امامزاده بی بی نجمه خاتون روستای مجد، امامزاده سید عبدالکریم روستای ده کرم، امامزاده محمد بن اسحاق روستای کرند و امامزاده سید محمد ساغند در حال برگزاری است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان بشرویه تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی به منظور تحقق منویات مقام معظم رهبری، تقویت باورهای دینی، ارتقای سطح معرفتی مسافران و زائران نوروزی را از جمله اهداف طرح آرامش بهاری عنوان کرد.

قیصری به برگزاری آیین تحویل سال نو در سطح بقاع متبرکه شهرستان بشرویه اشاره کرد و افزود: اسکان موقت زائران، برگزاری نمایشگاه فرهنگی، توزیع بسته‌های فرهنگی، نصب پوستر نمایشگاهی، ارائه مشاوره‌های قرآنی، خانوادگی و وقف، جشن میلاد حضرت علی(ع)، جشن بزرگ عید مبعث از دیگر برنامه‌های اوقاف در قالب طرح آرامش بهاری در ایام نوروز است.

وی با بیان اینکه کیفیت طرح آرامش بهاری نسبت به سال‌های گذشته رشد چشمگیری داشته است، بیان کرد: با گذشت سه روز از اجرای این طرح بیش از 800 زائر و گردشگر از اماکن متبرکه این شهرستان بازدید کردند.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان بشرویه از برپایی خیمه‌های معرفت در امامزادگان شهرستان بشرویه خبر داد و تصریح کرد: دو خیمه معرفت با حضور چهار روحانی بومی و اعزامی در سطح بقاع متبرکه مجری طرح آرامش بهاری همزمان با ایام نوروز برپا شده است.

قیصری یادآور شد: آشنایی عموم مردم به ویژه کودکان و نوجوانان با مسائل مختلف اعتقادی، مذهبی، دینی و تقویت باورهای اسلامی از جمله اهداف برپایی خیمه‌های معرفت است.

وی بیان کرد: این خیمه‌ها با غرفه‌های مختلف مشاوره توسط روحانیان مجرب و آموزش دیده، غرفه نقاشی بکشید جایزه بگیرید، غرفه قرآن بخوانید جایزه بگیرید، غرفه پخش مطالب و احادیث اسلامی، سخنرانی چند رسانه‌ای و پرسش و پاسخ برای عموم مردم به ویژه جوانان و نوجوانان در ایام تعطیلات نوروزی دایر است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان بشرویه خاطرنشان کرد: تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی از مطالبات رهبر معظم انقلاب بوده که سازمان اوقاف در این زمینه به خوبی در راستای تحقق این امر گام برداشته و از فرصت زیارت زائران برای ارائه آموزش‌ها و برنامه‌های فرهنگی استفاده کرده است.

انتهای پیام

captcha