آخرین وضعیت امدادرسانی در 13 استان کشور
کد خبر: 3799658
تاریخ انتشار : ۰۵ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۹
سخنگوی امداد و نجات تشریح کرد:

آخرین وضعیت امدادرسانی در 13 استان کشور

گروه سلامت ــ سخنگوی سازمان امداد و نجات با تشریح آخرین وضعیت امدادرسانی در 13 استان کشور اظهار کرد: 43 تیم علمیاتی از روز گذشته، به هزار و 531 نفر امدادرسانی کرده‌اند.

آخرین وضعیت امدادرسانی در 13 استان کشورسیدمصطفی مرتضوی، سخنگوی سازمان امداد و نجات، در گفت‌وگو با ایکنا اظهار کرد: بنا بر گزارشی که تا 6 صبح امروز در اختیار دارم، از 13 استان آذربایجان شرقی، ایلام، خراسان شمالی و جنوبی، خوزستان،سیستان و بلوچستان، فارس، کرمان، گلستان، لرستان، مازندران و هرمزگان درگیر حوادث جوّی مثل سیل، آبگرفتگی، برف و کولاک شده‌اند و در این استان‌ها 34 شهر و روستا به طور کامل درگیر این مشکلات هستند.

وی افزود: 43 تیم عملیاتی که حدود 145 نفر هستند از روز گذشته در این 13 استان و در مناطق شهری، روستا، مناطق عشایرنشین و محورهای کوهستانی، هزار و 531 نفر را مورد امدادرسانی قرار داده‌اند.

سخنگوی سازمان امداد و نجات با بیان اینکه ٢٠٠نفر اسکان داده شده‌اند و 18نفر به مناطق امن منتقل شده‌اند، اضافه کرد: 21 دستگاه خودرو از برف نجات داده شد و ضمن برپایی 29 چادر، ٥١٤ تخته پتو، 409 تخته موکت و 696 کیلوگرم نایلون بین مردم توزیع شد.

مرتضوی همچنین در پاسخ به این سؤال که داوطلبان برای حضور فیزیکی در کمک‌رسانی به مردم می‌توانند چه مسیری را دنبال کنند؟ اظهار کرد: داوطلبان می‌توانند آمادگی خود را به سازمان داوطلبان جمهوری اسلامی اعلام کنند تا در صورت نیاز و فراخوان به کار گرفته شوند. البته این نیاز فعلاً وجود ندارد، اما ممکن است به وجود بیاید.

انتهای پیام

captcha