برپایی مسابقات بین‌المللی قرآن توطئه ایران‌هراسی را خنثی می‌کند
کد خبر: 3800034
تاریخ انتشار : ۰۷ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۷:۵۱
آیت‌الله مرتضی مقتدایی:

برپایی مسابقات بین‌المللی قرآن توطئه ایران‌هراسی را خنثی می‌کند

گروه مسابقات ــ نماینده مردم استان اصفهان در مجلس خبرگان رهبری گفت: متأسفانه برخی چنین وانمود می‌کنند که ایران اسلامی به قرآن توجه خاصی ندارد و به دنبال ایران هراسی هستند؛ اما برگزاری مسابقات بین‌المللی قرآن کریم این توطئه را خنثی و سبب توسعه و گسترش روابط بین‌المللی جمهوری اسلامی ایران می‌شود.

برگزاری مسابقات بین‌المللی قرآن توطئه شیعه هراسی و ایران هراسی را خنثی می‌کند

به گزارش ایکنا؛ آیت‌الله مرتضی مقتدایی، رئیس شورای سیاست‌گذاری حوزه‌های علمیه خواهران در گفتگو با ستاد خبری سی و ششمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم با اشاره به اهمیت و جایگاه مسابقات قرآن کریم گفت: برگزاری این مسابقات توسط جمهوری اسلامی ایران یک ضرورت است.
وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران به لحاظ ماهیت اسلامی خود باید به مباحث دینی و قرآنی توجه بیشتری داشته باشد، تصریح کرد: خوشبختانه در ایران اسلامی به موضوع قرآن اهمیت خاصی داده‌ شده است و برای فراگیری قرآن، تفسیر، تحقیق و حفظ این کتاب آسمانی گام‌های بسیار خوبی برداشته‌ شده و امیدواریم این حرکت معنوی همچنان مستمر باشد.
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، ادامه داد: اگر بخواهیم اهمیت و جایگاه قرآن را در جمهوری اسلامی ایران بررسی کنیم با یک تحقیق اجمالی به این حقیقت می‌رسیم که در موضوع تفسیر قرآن و گسترش فرهنگ قرآنی در جمهوری اسلامی موفقیت‌های خوبی داشته‌ایم و این کتاب آسمانی به خوبی در جامعه گسترش‌ یافته است.
وی حضور قاریان برجسته بین‌المللی در مسابقات قرآن کریم را بسیار کار ارزشمند و موفقیت‌آمیز دانست و تأکید کرد: وقتی مهمانان خارجی به ایران اسلامی می‌آیند و در این مسابقات شرکت می‌کنند، این حضور عامل مهمی برای تشویق و ترغیب مردم خواهد شد و همچنین به جهانیان ثابت خواهد کرد که ما به این کتاب الهی توجه جدی داریم.
نماینده مردم استان اصفهان در مجلس خبرگان رهبری یادآور شد: متأسفانه برخی چنین وانمود می‌کنند که ایران اسلامی به قرآن توجه خاصی ندارد و به دنبال شیعه هراسی و ایران هراسی هستند؛ اما برگزاری مسابقات بین‌المللی قرآن کریم این توطئه را خنثی و سبب توسعه و گسترش روابط بین‌المللی جمهوری اسلامی ایران می‌شود.
وی افزود: ایران اسلامی افزون بر توجه به ولایت و امامت به قرآن نیز اهمیت خاصی می‌دهد و برگزاری سی و شش دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم این حقیقت را اثبات می‌کند و جای تقدیر دارد که سازمان اوقاف و امور خیریه کشور به این موضوع بسیار مهم به‌صورت ویژه می‌پردازد.
آیت‌الله مقتدایی تصریح کرد: شیعه همیشه توأمان به قرآن و عترت می‌پرداخته و به هر دو آن‌ها عشق می‌ورزد، هرگز این تهمتی که به ایران اسلامی و شیعه می‌زنند جایگاهی ندارد چون قرآن و عترت هرگز از هم جدا نیستند و ما اعتقاد راسخ به این موضوع داریم و در عملهم آن را اثبات کرده ایم و ازاین‌پس نیز چنین خواهد بود.
عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه گفت: امروز حافظان قرآن از میان برادران و خواهران جوان و نوجوان این حقیقت را به اثبات می‌رساند که شیعه و ایران عزیز قرآن را باور دارد و به آن عمل می‌کند، هم‌اینک صدها جوان تربیت‌شده در حوزه قرآنی وجود دارد که به موضوع قرآن می‌پردازند و همچنین در حوزه‌های علمیه تفسیر قرآن کریم از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است و حدود ۱۰۰ کرسی تدریسی در حوزه علمیه این واقعیت را نشان می‌دهد که قرآن در میان حوزویان چه جایگاهی دارد.

انتهای پیام

captcha