آمادگی ۲۰۰ گروه جهادی بسیج برای سیل احتمالی در خراسان رضوی
کد خبر: 3800125
تاریخ انتشار : ۰۸ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۵

آمادگی ۲۰۰ گروه جهادی بسیج برای سیل احتمالی در خراسان رضوی

گروه سیاست و اقتصاد - رئیس بسیج سازندگی سپاه امام رضا (ع) از فراخوان و اعلام آمادگی ۲۰۰ گروه جهادی بسیج سازندگی در راستای تمهیدات سیل احتمالی در خراسان رضوی خبر داد.

آمادگی 200 گروه جهادی بسیج برای سیل احتمالی در خراسان رضویمحمد روحانی، رئیس بسیج سازندگی سپاه امام رضا(ع)، در گفت و گو با ایکنا از خراسان رضوی در خصوص تمهیدات این نهاد برای مقابله با سیل احتمالی در خراسان رضوی بیان کرد: از چهارم فروردین ماه گروه های جهادی استان برای تمهیدات ویژه در مسیرهای سیلاب احتمالی فراخوان شده اند.

وی ادامه داد: از زمان فراخوان تاکنون 200 گروه جهادی بسیج خراسان رضوی اعلام آمادگی کرده اند تا در صورت بروز احتمالی سیل برای کاهش آسیب پذیری مناطق روستایی و شهری اقدامات لازم را انجام دهند.

روحانی با بیان اینکه در حال حاضر بسیج سازندگی استان معین استان گلستان برای کمک رسانی شده است ابراز کرد: طی تماس‌هایی که با استان‌ سیل زده گلستان داشتیم فعلا نیازی به حضور نیروی انسانی در مناطق سیل زده وجود ندارد لذا ما صرفا یک گروه جهادی پزشکی از مشهد به این مناطق جهت رسیدگی به حال سیل زدگان اعزام کردیم ولی از شهرستان‌های استان خراسان رضوی گروه‌های جهادی زیادی اعلام آمادگی جهت خدمت‌رسانی کرده‌اند.

وی با اشاره به نیاز مردم این مناطق به مواد غذایی، آب آشامیدنی و پتو افزود: تاکنون 2000 تخته پتو توسط بسیج اصناف سپاه امام رضا(ع) و نیز آب آشامیدنی و چند کامیون کنسروجات به این مناطق ارسال شده است.

رئیس بسیج سازندگی سپاه امام رضا(ع) ادامه داد: در حال حاضرشهرهای گنبد کاووس ، کلاله و مراوه تپه استان گلستان به ویژه مناطق عشایری آن به خراسان رضوی واگذار شده است و کمک رسانی به ویژه در حاشیه شهر گنبد کاووس توسط نیروهای اعزامی انجام شده و راه های روستایی و مسیرهای سیلاب شناسایی و اقدامات لازم برای آسیب پذیری کمتر صورت گرفته است.

روحانی اظهار کرد: بنا به درخواست استان خراسان شمالی نیز گروه های جهادی پزشکی و دامپزشکی به این منطقه جهت کمک رسانی به سیل زدگان اعزام شده اند و در چند روز آینده نیز تیم پزشکی و دامپزشکی گروه های جهادی به استان گلستان اعزام خواهند شد.

نرئیس بسیج سازندگی سپاه امام رضا(ع) نیز در پایان به جمع‌آوری کمک‌های نقدی در پایگاه های برپا شده درشهرستان‌های استان خراسان رضوی جهت کمک به سیل ‌زدگان اشاره کرد.

انتهای پیام

captcha