مسئولان استان قزوین برای بارش‌های پیش‌رو بسترسازی کنند
کد خبر: 3800249
تاریخ انتشار : ۰۹ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۳

مسئولان استان قزوین برای بارش‌های پیش‌رو بسترسازی کنند

گروه سیاست و اقتصاد- امام‌جمعه قزوین گفت: اگر بارانی که در شیراز آمد در قزوین بیاید با این مضیقه‌هایی که ما در مسیر سیل ایجاد کرده‌ایم ممکن است اتفاقات ناگواری بیفتد؛ بنابراین مسئولان باید بسترسازی‌های لازم را برای بارش‌های پیش‌رو انجام دهند.

مسئولان استان قزوین برای بارش‌های پیش‌رو بسترسازی کنند

به گزارش ایکنا از قزوین، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه قزوین که در مسجدالنبی (ص) برگزار می‌شود، با تبریک فرارسیدن مبعث رسول گرامی اسلام (ص) و روز جمهوری اسلامی اظهار کرد: بعدازآنکه مردم بیش از 98 درصد به پذیرفتن و حمایت از نظام مقدس جمهوری اسلامی رأی دادند، 12 فروردین به‌عنوان روز جمهوری اسلامی نام‌گذاری شد.
نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین با تسلیت سالروز شهادت امام موسی کاظم (ع) گفت: این حضرت مشقت‌های ظالمانه غیرقابل‌تصور را متحمل شدند و در این ایام جا دارد کلام و پیام امام موسی کاظم (ع) را موردمطالعه قرار دهیم.
امام جمعه قزوین به تفسیر حدیثی از امام کاظم (ع) پرداخت و افزود: امام فرمودند از طمع بپرهیز و نزدیک آن نشو و از آنکه از دست مردم چیزی بگیری خودت را مأیوس کن و اصلاً به فکر این نباش که آدم‌ها بخواهند به فریاد تو برسند، طمع را از مخلوق در خود بمیران چراکه این طمع کلید خواری و ذلت است و انسان را از آزادگی دور نگه می‌دارد.
وی با بیان اینکه انسان وقتی آزاده شد می‌تواند به وظیفه دینی خود عمل کند، به ادامه حدیث پرداخت و افزود: حضرت می‌فرمایند طمع، کلید ذلت و رباینده عقل است و کسی که طمع دارد بر اساس عقل عمل نمی‌کند بلکه بر اساس خواهش نفس عمل می‌کند.
نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین بیان کرد: طمع اجازه نمی‌دهد انسان بر اساس انسانیت و جوانمردی رفتار کند، طمع آبروی انسان را بر باد می‌دهد و زمینه علم‌آموزی را در وجود آدمی ضایع می‌کند، ما باید همان‌گونه که طمع را از خود دور می‌کنیم اتصال به خدای متعال را در وجودمان محکم کنیم.
امام‌جمعه قزوین در ادامه ابراز کرد: بر اساس آیات قرآنی تأکید شده که همیشه توکل ما باید به خدا باشد و بکوشیم اسیر هوای نفسانی نشویم، این مبارزه با نفس همچون جهاد با دشمن است.
وی ادامه داد: درباره تفسیر این آیه که در قرآن آمده خدای متعال می‌فرماید؛ «زمین را پس از مردن و افسرده شدن زنده می‌کنیم» از امام کاظم (ع) سؤال شد، ایشان فرمودند: «اینکه زمین زنده می‌شود فقط این معنا را ندارد که زمین صرف بارش باران، زنده می‌شود بلکه خداوند جوانمردان و مردان بزرگی را به میان مردم می‌فرستد تا با ظالمان مقابله کرده و عدالت را در زمین برقرار کنند و از مظلومان و مستضعفان حمایت کرده و با مستکبران خواهند جنگید.»
آیت‌الله عابدینی گفت: امام کاظم (ع) همچنین می‌فرمایند: «فایده و اثر اقامه حدود الهی در زمین از بارش چهل شبانه‌روز باران در آن بیشتر است.» امام در این حدیث به اثرات گسترده برقراری عدالت در جامعه اشاره می‌کنند.
از نیروهایی که به‌موقع برای خدمت در مناطق سیل‌زده حاضر شدند قدردانی می‌کنیم
آیت‌الله عابدینی با اشاره به وقوع سیل در برخی استان‌های کشور گفت: در ابتدا تسلیت همه مردم استان قزوین را به مردم مناطق سیل‌زده گلستان، مازندران، شیراز، چهارمحال بختیاری و دیگر استان‌ها عرض می‌کنیم و همچنین تشکر و قدردانی می‌کنیم از همه نیروهایی که به‌موقع و دلسوزانه برای خدمت در مناطق سیل‌زده حاضر شدند.
خطیب نماز جمعه قزوین بیان کرد: سپاه پاسداران، بسیج و ارتش جمهوری اسلامی به‌موقع در مناطق سیل‌زده حاضر شدند و به خدمت‌رسانی پرداختند که اگر این عزیزان نبودند با این اوضاعی که هرکس به فکر تفریح و گردش خودش است معلوم نبود چه بلایی سر مردم این مناطق می‌آمد، این خدمت‌های به‌موقع توانست مردم را از بحران نجات دهد.
امام‌جمعه قزوین عنوان کرد: از مردم خودمان، دست‌اندرکاران، مسئولین و خیرین که با حمایت‌های مالی کمک کردند تشکر می‌کنیم و هنوز هم آن‌ها نیازمند کمک هستند و اگر می‌توانیم باید کاری برایشان انجام دهیم. در مساجد اقداماتی شده است، کمیته امداد و هلال‌احمر کارهایی در استان انجام داده‌اند و امیدواریم این حمایت‌ها بیشتر شود تا خیالمان از وضعیت هم‌وطنانمان راحت شود.
وی بیان کرد: ما این‌طور شنیدیم بارانی که در شیراز آن اتفاق ناگوار را رقم زد، چند دقیقه بوده است و این باران ممکن است در منطقه باراجین و قزوین هم اتفاق بیفتد و چند مسیر آب و سیل از شهر ما عبور می‌کند که همه می‌دانیم.
آیت‌الله عابدینی افزود: اگر بارانی که در شیراز آمد در قزوین بیاید با این مضیقه‌هایی که ما در مسیر سیل ایجاد کرده‌ایم ممکن است اتفاقات ناگواری بیفتد؛ باران رحمت خداوند است و اگر تأخیر شود ما از خداوند التماس می‌کنیم که باران ببارد اما وقتی باران می‌بارد باید بسترسازی‌های لازم را ایجاد کنیم.
خطیب جمعه قزوین ادامه داد: باید از حالا که اتفاقی نیفتاده مسیرهای گذر سیل را که چند جای مشخص است، کاملاً ً مطالعه کنیم و مسئولان بررسی کنند تا اگر بارانی آمد و سیلی پیش آمد مشکلی برای مردم پیش نیاید.

انتهای پیام

captcha