پیش‌بینی بارش‌ رگباری در حوضه‌های آبریز رودخانه‌های ورودی به خوزستان
کد خبر: 3800328
تاریخ انتشار : ۱۰ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۷

پیش‌بینی بارش‌ رگباری در حوضه‌های آبریز رودخانه‌های ورودی به خوزستان

گروه اجتماعی ــ اداره‌کل هواشناسی خوزستان در اخطاریه‌ای نسبت به وقوع بارش‌های رگباری قابل ملاحظه و حجیم در حوضه‌های آبریز رودخانه‌های ورودی به استان و افزایش دبی قابل ملاحظه ناشی از بارش‌های مذکور هشدار داد.

پیش‌بینی بارش‌های رگباری در حوضه‌های آبریز رودخانه‌های ورودی به خوزستان

به گزارش ایکنا از خوزستان، اداره‌کل هواشناسی خوزستان در در اخطاریه شماره 4 نسبه به وقوع سیل هشدار داده است در این اخطاریه‌ آمده است: بررسی نقشه‌های پیش‌یابی همچنان نشان دهنده فعالیت سامانه بارشی از اواسط روز جاری لغایت اوایل روز سه شنبه هفته است. طی این مدت وقوع بارش‌های رگباری قابل ملاحظه و حجیم در حوضه‌های آبریز رودخانه‌های ورودی به استان خوزستان و افزایش دبی قابل ملاحظه ناشی از بارش‌های مذکور، همراه با رعدوبرق، بعضا وزش باد قابل ملاحظه تا شدید و تندباد لحظه‌ای و گاهی رگبارباران همراه با تگرگ در استان مورد انتظار است.

این وضعیت انتظار آبگرفتگی معابر، سیلابی شدن مسیل‌ها و طغیان رودخانه‌ها را درغالب مناطق استان در پی خواهد داشت. بارش در ارتفاعات به صورت برف پیش بینی می‌شود. شمال خلیج فارس نیز طی این ایام مواج خواهد بود. بیشترین شدت بارش‌ها طی روزهای یکشنبه و دوشنبه پیش بینی می‌شود.

بیشترین حجم بارش‌ها در روز یکشنبه و دوشنبه درمناطق شمال غربی، شمال، شمال شرقی و شرقی استان شامل حوضه‌های آبریز کرخه، دز، کارون و مارون و به ویژه در شهرهای ایذه، دهدز، مسجدسلیمان، گتوند، دزفول، اندیمشک، اندیکا، لالی و باغملک است. با توجه به حجم بارش‌ها به ویژه در حوضه‌های آبریز سدهای استان خوزستان، اکیدا توصیه می‌شود نسبت به مدیریت خروجی سدهای استان در جهت کاهش خسارات احتمالی، تمهیدات لازم در نظر گرفته شود. همچنین به عموم مردم توصیه می‌شود از تردد غیر ضروری در مسیرهای کوهستانی و اسکان در حاشیه رودخانه ها و مسیل‌ها جدا خودداری شود.

انتهای پیام

captcha