شاکر بارش باران باشیم/ نشان دهیم ظرفیت مدیریت دریافت نزولات آسمانی را داریم
کد خبر: 3800470
تاریخ انتشار : ۱۱ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۹

شاکر بارش باران باشیم/ نشان دهیم ظرفیت مدیریت دریافت نزولات آسمانی را داریم

گروه اجتماعی- نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین گفت:امروز که در سال‌های بارشی قرار گرفته‌ایم باید شکرگزار خدای متعال باشیم و از خداوند نزول آسمانی بیشتری را طلب کنیم و باید نشان دهیم که ظرفیت مدیریت دریافت نزولات آسمانی را داریم.

شاکر بارش باران باشیم/ نشان دهیم ظرفیت مدیریت دریافت نزولات آسمانی را داریم

به گزارش ایکنا از قزوین، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی نماینده ولی‌فقیه و امام‌جمعه قزوین در جلسه ستاد مدیریت بحران استان قزوین که ظهر امروز 11 فروردین ماه در سالن جلسات مدیریت بحران برگزار شد، عنوان کرد: خداوند متعال در قرآن کریم در خصوص باران فرموده است «ما از آسمان آب که برکت الهی است را نازل می‌کنیم».
وی با اشاره به اینکه بر اساس تأکیدات خداوند هر خیری که به ما می‌رسد از جانب حق‌تعالی و هر شری که می‌رسد از جانب خودمان است، افزود: ایجاد سیلاب ناشی از تجاوز به حریم رودخانه و برخی رفتارهای نادرست بشری است که با این اتفاقات درواقع طبیعت حق خود را از بشر می‌گیرد.
امام‌جمعه قزوین خاطرنشان کرد: امروز که در سال‌های بارشی قرار گرفته‌ایم باید شکرگزار خدای متعال باشیم و از خداوند نزول آسمانی بیشتری را طلب کنیم و باید نشان دهیم که ظرفیت مدیریت دریافت نزولات آسمانی را داریم.

این مسئول یادآور شد: بسترهای رودخانه تاریخ تصویری هستند چراکه سنگ‌های بزرگ رودخانه‌ها نشان‌دهنده سیلاب و جابه‌جایی آن‌ها توسط رودخانه بوده است.
وی با اشاره به اینکه فروردین‌ماه برف‌های موجود در ارتفاعات آب می‌شوند، ادامه داد: با بارش‌های هفته گذشته زمین اشباع‌شده و بارش باران آب شدن برف‌ها را تسریع خواهد کرد که با هم‌افزایی باران و برف آب‌شده امکان تشدید سیل ایجاد خواهد شد.
آیت‌الله عابدینی بابیان اینکه رسانه‌ها در اطلاع‌رسانی نقش بسزایی دارند، عنوان کرد: ائمه جمعه و جماعات به‌صورت چهره به چهره با مردم در ارتباط هستند که می‌توان از ظرفیت آنان در این اطلاع‌رسانی استفاده کرد.
نماینده ولی‌فقیه در استان خاطرنشان کرد: بارش‌ها نوید پایان خشکسالی می‌دهد و کارشناسان باید برنامه‌ریزی لازم را برای بهره‌برداری هر چه بیشتر از این بارش‌ها داشته باشند.
انتهای پیام

captcha