آماده‌باش ۱۵۰ امدادگر هلال احمر قم برای مقابله با وقوع سیل احتمالی
کد خبر: 3800626
تاریخ انتشار : ۱۲ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۶

آماده‌باش ۱۵۰ امدادگر هلال احمر قم برای مقابله با وقوع سیل احتمالی

گروه اجتماعی ــ ۱۵۰ امدادگر و نجاتگر هلال احمر استان قم به منظور مقابله با سیل احتمالی در سطح استان به حالت آماده باش درآمدند.

آماده باش 150 امدادگر هلال احمر قم برای مقابله با وقوع سیل احتمالیبه گزارش ایکنا از قم به نقل از روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان قم، به دنبال ادامه بارش‌ها و پیش‌بینی وقوع سیل احتمالی و طغیان رودخانه‌های بالا دست استان، 150 امدادگر و نجاتگر جمعیت هلال احمر همراه با تجهیزات کامل به حالت آماده باش درآمدند.

ادامه بارش شدید باران و افزایش سطح آب در روستاهای محدوده نیزار و سلفچگان، احتمال طغیان رودخانه‌ها چند برابر شده است و دو تیم ارزیاب به این مناطق اعزام شده‌اند تا ضمن هشدار به مردم برای دور شدن از مسیر رودخانه، شرایط را مورد سنجش و ارزیابی کامل قرار دهند.

تیم‌های امدادی برای مقابله با سیل احتمالی در سطح استان آمادگی لازم را پیدا کرده‌اند؛ در بخش کهک و نیزار و هم‌چنین ستاد، تیم‌های امدادی اضافه و تجهیز شده‌اند تا در صورت بروز سیل احتمالی آماده ارائه خدمات باشند.

جمعیت هلال احمر در جعفریه و سلفچگان آماده‌باش صد در صدی دارند و سه تیم عملیاتی نجات در سیلاب نیز با تمام تجهیزات برای مقابله با سیلاب در محل‌های مشخص شده مستقر شدند.

تیم‌های عملیاتی هلال احمر، 30 خودرو امدادی و 19 پمپ آبکش به همراه تمام تجهیزات به جهت امدادرسانی در پی وقوع احتمالی سیل در نقاط مختلف استان، تا پایان بارندگی به آماده باش هستند.

مردم استان به هشدارهای امدادی توجه کنند و برای حفظ ایمنی و جلوگیری از خسارات احتمالی با کسب اطلاع از آخرین وضع هوا و مسیر سفر کنند و تا حد امکان از تردد در مناطقی که در مسیر و حاشیه رودخانه است خودداری کنند.

یادآور می‌شود، بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی، فعالیت سامانه بارشی که از اواخر وقت دیروز در قم آغاز شد، همچنان در تمام نقاط استان ادامه دارد و بر این اساس احتمال طغیان رودخانه‌ها و سیلابی شدن مسیل‌ها وجود دارد.

انتهای پیام

captcha