ورود بیش از ۱۲ میلیون زائر و مسافر به استان طی ۱۸ روز گذشته
کد خبر: 3800922
تاریخ انتشار : ۱۵ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۲

ورود بیش از ۱۲ میلیون زائر و مسافر به استان طی ۱۸ روز گذشته

گروه فرهنگی- سخنگوی ستاد اجرایی خدمات سفر خراسان رضوی از ورود ۱۲ میلیون و ۷۵۳ هزار و ۱۵۹ نفر زائر و مسافر به استان از ۲۵ اسفند ماه سال گذشته تا ۱۳ فروردین ماه سال جاری خبر داد.

ورود بیش از ۱۲ میلیون زائر و مسافر به استان طی ۱۸ روز گذشتهبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی و به نقل از اداره‎کل روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، مهدی فروزان با اعلام این خبر اظهار کرد: این میزان ورود زائر و گردشگر در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، ۵.۴ درصد کاهش داشته است.
وی افزود: ۹۷۰ هزار و ۲۵۱ نفر از این تعداد، از طریق حمل و نقل جاده ای و عمومی به استان وارد شده‌اند که در مقایسه با سال گذشته، با کاهش ۸.۴ درصدی همراه بوده است.
مدیرکل امور رفاهی زائران استانداری خراسان رضوی تصریح کرد: ۳۵۷ هزار و ۸۵۷ نفر از این افراد نیز با قطار به استان سفر کرده‌اند که با رشد ۲.۳ درصدی روبرو شدیم.
فروزان،آمار زائران و مسافرانی که از طریق فرودگاه‌ها به استان وارد شده‌اند را نیز ۱۹۱ هزار و ۱۵ نفر اعلام کرد و افزود: این آمار در مقایسه با سال گذشته ۱۹.۵ درصد کاهش داشته است.
وی بیان کرد: زائران و مسافرانی که با وسائل نقلیه شخصی خود از روز ۲۵ اسفند ماه گذشته تا ۱۳ فروردین سال جدید به استان وارد شده‌اند هم ۱۱ میلیون و ۲۱۶ هزار و ۳۶ نفر که این میزان در مقایسه با سال گذشته، با کاهش ۵.۱ درصدی مواجه بوده است.
سخنگوی ستاد خدمات سفر خراسان رضوی در خصوص آمار ورود زائران و مسافران در این مدت به مشهد هم خاطرنشان کرد: از تاریخ ۲۵ اسفند ماه گذشته تا ۱۳ فروردین سال جاری هفت میلیون و ۸۰۵ هزار و ۷۱۴ نفر به این کلان‌شهر وارد شده‌اند که در مقایسه با سال گذشته، ۱.۸ درصد کاهش دارد.
وی افزود: ۷۲۰ هزار و ۱۰۱ نفر از این تعداد، از طریق حمل و نقل جاده‌ای و عمومی به مشهد وارد شده‌اند که در مقایسه با سال گذشته، ۸.۵ درصد کاهش داشته است.
مدیر کل امور رفاهی زائران استانداری خراسان رضوی خاطرنشان کرد: ۳۷۵ هزار و ۸۵۸ نفر از این افراد نیز با قطار به مشهد سفر کرده‌اند که با رشد ۲.۳ درصدی همراه بوده است.
فروزان، آمار زائران و مسافرانی که از طریق فرودگاه‌ها به مشهد وارد شده‌اند را نیز ۱۹۰ هزار و ۵۰۴ نفر اعلام و عنوان کرد: این آمار در مقایسه با سال گذشته ۱۹.۵ درصد کاهش دارد.
وی تصریح کرد: زائران و مسافرانی که با وسائل نقلیه شخصی خود در روزهای ۲۵ اسفند ماه سال گذشته تا ۱۳ فروردین سال جدید به مشهد وارد شده‌اند هم ۶ میلیون و ۵۱۹ هزار و ۲۵۲ نفر که این میزان در مقایسه با سال گذشته، با کاهش ۶ درصدی مواجه بوده است.

انتهای پیام

captcha