مشارکت همگانی؛ رمز موفقیت عبور از بحران‌ها
کد خبر: 3801000
تاریخ انتشار : ۱۶ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۸:۵۷

مشارکت همگانی؛ رمز موفقیت عبور از بحران‌ها

گروه سیاست و اقتصاد- امام جمعه زنجان گفت: مشارکت و همدلی رمز موفقیت در عبور از بحران‌ها و اولویت امروز برای بازسازی مناطق سیل‌زده است.

مشارکت همگانی؛ رمز موفقیت عبور از بحران‌هابه گزارش ایکنا از زنجان، آیت‌الله علی خاتمی در خطبه‌های این هفته نمازجمعه زنجان ضمن قدردانی از مسئولان استان که در تعطیلات نوروز برای مواجهه با هرگونه بحران احتمالی در آماده‌باش کامل بودند، اظهار کرد: با توجه به خسارات و ویرانی‌هایی که سیل اخیر در مناطق مختلف به جا گذاشته است، امروز زمان آن فرا رسیده که با همت همگانی نسبت به بازسازی آن اقدام کنیم.
وی با اشاره به اینکه تخریب محیط‌زیست یکی از عوامل بروز سیل است، تصریح کرد: امروز زمان آن نیست که همدیگر را در تخریب محیط‌زیست مقصر بدانیم، بلکه همدلی و مشارکت همگانی در بازسازی مناطق آسیب‌دیده، اولویت امروز است.
امام جمعه زنجان ادامه داد: نباید فراموش کنیم که رمز موفقیت در همه بحران‌ها، مشارکت همگانی است و در این موضوع نیز باید دست در دست یکدیگر داده و مشکلات را از پیش رو برداریم.
وی در مورد فضیلت‌های ما رجب و شعبان بیان کرد: این دو، ماه عبادت و بندگی است، لذا هر بنده‌ای که می‌خواهد از فیوضات ماه میهمانی خداوند بهره‌مند شود، باید زمینه حضور نورانی در ماه رمضان را از ماه‌های رجب و شعبان بگیرد.
آیت‌الله خاتمی همچنین با اشاره به مناسبت‌های پیش رو، تشکیل سپاه پاسداران در روزهای نخستین انقلاب اسلامی توسط امام خمینی (ره) را یکی از برکات ارزشمند بنیان‌گذار کبیر انقلاب اسلامی برشمرد و افزود: سپاه پاسداران در طول چهل سال گذشته خدمات ارزنده‌ای را به منصه‌ظهور گذاشته و این خدمات نشان‌دهنده آن است که این ارگان توانسته است با خدمت صادقانه خود، به شعار «ما می‌توانیم» به معنای واقعی کلمه، جامه عمل بپوشاند.
وی، 20 فروردین‌ماه را روز قطع رابطعه ایران اسلامی با آمریکای جنایتکار خواند و گفت: اگر بعد از گذشت چند دهه از قطع رابطه ایران با آمریکا، هنوز هم ندای «مرگ بر آمریکا» در اقصی نقاط ایران اسلامی به گوش می‌رسد، به آن خاطر است که این شعار به معنای واقعی کلمه، بیانگر و نتیجه جنایاتی است که آمریکا در طول تاریخ مرتکب شده و هنوز هم ادامه دارد.
نماینده ولی‌فقیه در استان با یادآوری اینکه بدون برخورداری از روحیه خوداتکایی نمی‌توان موفقیت‌های روزافزون را شاهد بود، خاطرنشان کرد: اگر ایران اسلامی در برهه کنونی توانسته است که واژه‌هایی چون امنیت، روحیه استقلال‌طلبی، اقتدار، خودکفایی و ... دست یابد، بی‌تردید همه این موفقیت‌ها در سایه خوداتکایی محقق شده است.
انتهای پیام

captcha