بلایای طبیعی نتیجه استفاده ناصحیح از طبیعت است
کد خبر: 3801020
تاریخ انتشار : ۱۶ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۹:۰۲

بلایای طبیعی نتیجه استفاده ناصحیح از طبیعت است

گروه اجتماعی- امام جمعه زاهدان گفت: باران رحمت الهی است، اما اینکه تبدیل به بلا می‌شود و خسارت به بار می‌آورد، نتیجه اعمال مادی و معنوی خود ما است؛ یکی از این علل، استفاده ناصحیح از طبیعت و ساخت‌وساز در مسیر رودخانه‌ها است.

به گزارش ایکنا از سیستان‌وبلوچستان، حجت‌الاسلام مصطفی محامی، امام جمعه زاهدان امروز، 16 فروردین‌ماه در خطبه‌های نماز جمعه گفت: استان‌های مختلف کشورمان این‌روزها از سیلاب رنج می‌برند؛ سیلاب خسارت‌های جانی و مالی به‌همراه داشت که قلب همه مردم را جریحه‌دار کرد.
وی ادامه داد: باران رحمت الهی است، اما اینکه تبدیل به بلا می‌شود و خسارت به بار می‌آورد، نتیجه اعمال مادی و معنوی خود ما است؛ یکی از این علل، استفاده ناصحیح از طبیعت و ساخت‌وساز در مسیر رودخانه‌ها است.
امام جمعه زاهدان با اشاره به اینکه گسترش فساد و گناه در جامعه سبب می‌شود که باران نشانه غضب الهی شود، بیان کرد: براساس روایات، از علائم آخر الزمان این است که گناهان گسترش پیدا می‌کند و دردها و مشکلات متعددی پیش می‌آید؛ توبه و استغفار فردی و اجتماعی از این عذاب‌های الهی جلوگیری می‌کند.
وی اظهار کرد: نکته دیگر این‌که همه این حوادث، آزمون الهی است؛ این‌گونه بلاها باید ما را از خواب غفلت بیدار کند، بطوری که در رفتار فردی و اجتماعی خود، چه از لحاظ مادی و چه از لحاظ معنوی، تغییر ایجاد کنیم.
محامی ادامه داد: مشکلات و مصیبت‌های به وجود آمده هم برای سیل زدگان و هم برای مسئولان و عموم مردم ایران وسیله امتحان است؛ همه ما وظیفه داریم نسبت به این افراد گرفتار در سیل، براساس اخلاق انسانی و اسلامی رفتار کنیم و به کمک آن‌ها بشتابیم.
نماینده ولی فقیه در استان به عدم ارسال کمک از سوی مجامع حقوق بشری اشاره و عنوان کرد: برخی از کشورهایی که خود را حامی بشریت می‌دانند و برای مردم ایران اشک تمساح می‌ریزند، مانع از ارسال کمک‌های بین المللی به مردم سیل زده ایران می‌شوند.

انتهای پیام

captcha