فعال کردن ۲۱۱ تیم مُحب در ۹ استان کشور
کد خبر: 3801452
تاریخ انتشار : ۱۸ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۷

فعال کردن ۲۱۱ تیم مُحب در ۹ استان کشور

گروه اجتماعی ـــ معاون و مشاور امور روان‌شناختی معاونت توسعه بهزیستی کشور از فعال کردن ۲۱۱ تیم محب در ۹ استان با هدف ارائه خدمات روان‌شناختی گسترده و مطلوب در کشور خبر داد.

فعال کردن 211 تیم مُحب در 9 استان کشوربه گزارش ایکنا از لرستان، بهزاد وحیدنیا، معاون و مشاور امور روان‌شناختی معاونت توسعه بهزیستی کشور امروز، 18 فروردین در کارگاه آموزشی مداخلات روانی اجتماعی در بلایا ویژه روان‌شناسان داوطلب مناطق سیل‌زده استان لرستان، اظهار کرد: سلامت افراد به‌عنوان گران‌بهاترین سرمایه انسانی هر کشور، از پشتوانه‌های ملی و اهم شاخص‌ها و محورهای توسعه پایدار تلقی می‌شود.

وی بیان کرد: باتوجه به نقش و جایگاه ویژه خدمات مشاوره‌‏ای و روان‌شناختی در ارتقاء کیفیت زندگی، پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، شادابی و نشاط و افزایش سرمایه اجتماعی، انتظار می‌رود تمامی توان خویش را در راستای رسیدن به اهداف موردنظر به‌کار بگیریم.

تثبیت و تقویت نظام سلامت روان
وحیدنیا اضافه کرد: برنامه‌ریزی منسجم و مبتنی‌بر رویکردهای پیشگیرانه و ارتقایی در راستای تثبیت و تقویت نظام سلامت روان و پیشگیری از آسیب‌های روانی اجتماعی بر اساس قوانین بالادستی و تولیت سازمان بهزیستی کشور در حوزه سلامت اجتماعی از اهداف بهزیستی است.
وی گفت: گسترش و تقویت فعالیت‌های آموزشی متعدد و باکیفیت در حوزه سلامت روان، باهدف بهبود دانش و مهارت تخصصی ارائه‌دهندگان خدمات مشاوره‌ای و روان‌شناختی از دیگر اهداف ماست.
معاون و مشاور امور روان‌شناختی معاونت توسعه بهزیستی کشور با بیان این‌که 54 نفر عضو فعال به‌عنوان اعضای محب بهزیستی در لرستان را شناسایی کردیم، افزود: هدف از انجام اقدامات ارائه خدمات روان‌شناختی گسترده و مطلوب در کشور است.
وی گفت: 211 تیم محب را در 9 استان کشور فعال کردیم تا بتوانند اقدامات خاصی متناسب با نیازهای جامعه برآورده کنیم.

قطعی برق 21 روستای دلفان
بهمنی، فرماندار شهرستان دلفان نیز در جمع خبرنگاران با بیان این‌که آب آشامیدنی 9 روستای دلفان و برق ساکنان 21 روستای دلفان با گذشت ششمین روز سیل همچنان قطع است، افزود: همه نیروهای امدادی سپاه ارتش، بسیج، هلال‌احمر و راهداری در تلاش هستند تا هرچه سریع‌تر مشکلات این روستاها مرتفع شود.همچنین خطر رانش زمین چشمه مورینه دلفان را تهدید می‌کند.

خسارت 900 میلیاردی سیل به کشاورزی لرستان
عبدالرضا بازدار، رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان نیز  در جمع خبرنگاران، در رابطه‌با سیل اخیر در لرستان، اظهارکرد: در اثر وقوع سیل کم‌سابقه در لرستان متأسفانه به بخش کشاورزی ما به‌شدت آسیب وارد آمده است.
وی افزود: این خسارت‌ها به زیر بخش‌های دام، طیور، آبزیان، باغات، مزارع، جاده‌های بین مزارع، موتور پمپ‌ها، خطوط انتقال آب، زیرساخت‌های آب ‌و خاک، موزه منابع طبیعی، عشایری و ... وارد آمده است.
بازدار با بیان این‌که تأسیسات کشاورزی حاشیه رودخانه‌های استان بیشترین تخریب را داشته‌اند، افزود: طبق برآورد ما بالغ‌بر900 میلیارد تومان به زیربخش‌های مختلف کشاورزی استان خسارت وارد شده است.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان بیان کرد: همه اطلاعات لازم برای جبران آسیب‌ها به وزارت ارسال شده و قرار است در جلسه هیئت دولت مطرح شود.
وی ادامه داد: قول و قرارهایی برای جبران خسارت‌ها از سوی مقامات کشوری داده شده و اقدامات اولیه توسط سازمان صورت گرفته است.
بازدار با بیان این‌که این اقدامات در بخش‌ها و مناطق مختلف خسارت‌دیده به‌صورت ضروری و اورژانسی در حال پیگیری است، اضافه کرد: امیدواریم در کوتاه‌ترین زمان ممکن بتوانیم صدمات وارده به بخش‌های مختلف کشاورزی را جبران کنیم.

موکب‌های اربعین در پل‌دختر مستقر می‌شوند
حجت‌الاسلام مجید باباخانی، مدیرکل تشکل‌های دینی سازمان تبلیغات اسلامی نیز در جمع خبرنگاران با اشاره به ظرفیت‌های هیئتت مذهبی و موکب‌ها برای خدمت به سیل‌زدگان پل‌دختر و معمولان، گفت: هیئت‌های مذهبی از سراسر کشور برای امدادرسانی به شهروندان پل‌دختری پای کار آمده‌اند.
وی با بیان این‌که سیل در پل‌دختر نه در مرحله آب‌گیری بلکه در مرحله ویران‌گری است، بر حضور تشکل‌های مردمی برای خدمت به سیل‌زدگان پل‌دختر و معمولان تأکید و عنوان کرد: شورای هیئت سراسر کشور از استان‌های مختلف برای کمک‌رسانی به سیل‌زدگان پای کار آمده‌اند.
باباخانی به ظرفیت هیئت مذهبی لرستان اشاره کرد و افزود: در لرستان نیز هیئت‌های مذهبی بسیار فعال بوده و برای کار جهادی و خدمات‌رسانی آستین بالا زده‌اند.
مدیرکل تشکل‌های دینی و مراکز فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی با اشاره به این‌که سیل‌زدگان پل‌دختری در آزمایش بزرگی قرار گرفته‌اند، ادامه داد: یک قرارگاه تبلیغی جهادی باهدف ایجاد هماهنگی در حوزه فعالیت‌های جهادی و تبلیغی تشکیل شده و فعال است.
وی با ذکر این مطلب که با توجه به گستردگی دامنه خسارات مردم نیز باید هرچه بیشتر پای کار آمده و به‌منظور امدادرسانی و کمک به سیل‌زدگان به ایفای نقش بپردازند، تأکید کرد: کمک می‌کنیم تا موکب‌های اربعین در منطقه مستقر شده و در حوزه‌های مختلف کار کمک‌رسانی به مردم را انجام دهند.
باباخانی ابراز امیدواری کرد: از نیمه شعبان کار وارد مرحله ساخت ‌و ساز شده و براساس برنامه زمان‌بندی ساخت مسکن برای سیل‌زدگان ادامه یابد.

انتهای پیام

captcha