فعالیت ۱۵ موزه در راستای معرفی هویت تاریخی در آذربایجان غربی
کد خبر: 3801524
تاریخ انتشار : ۱۸ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۷

فعالیت ۱۵ موزه در راستای معرفی هویت تاریخی در آذربایجان غربی

گروه فرهنگی ــ مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی گفت: این استان از ظرفیت‌های فاخری در جذب گردشگران برخوردار است، بیان کرد: افزایش تعداد موزه‌های استان در راستای معرفی هویت تاریخی آذربایجان غربی در دست اقدام بوده و در این راستا ۱۵ موزه فعالیت دارند.

فعالیت 15 موزه در راستای معرفی هویت تاریخی در آذربایجان غربی

جلیل جباری، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌ غربی، در گفت‌وگو با ایکنا از آذربایجان غربی، اظهار کرد: آذربایجان غربی دارای 14 موزه از جمله موزه باستان‌شناسی، موزه سنگ سه‌گنبد و موزه مردم‌شناسی ارومیه، موزه باستان‌شناسی حسنلوی نقده، کاخ‌موزه باغچه جوق ماکو، موزه خوی، مجموعه جهانی تخت سلیمان تکاب، موزه مردم‌شناسی مهاباد، موزه باستان‌شناسی میاندوآب و پنج موزه خصوصی است.
وی با بیان اینکه این استان از ظرفیت‌های فاخری در جذب گردشگران برخوردار است، بیان کرد: افزایش تعداد موزه‌های استان در راستای معرفی هویت تاریخی آذربایجان غربی در دست اقدام بوده و در این راستا 15 موزه فعالیت دارند.
جباری ادامه داد: موزه ارومیه یکی از کامل‌ترین موزه‌های استان است که در آن در حدود هزار اشیای تاریخی نگهداری می‌شود که قدیمی‌ترین اشیا مربوط به کاوش‌های باستانی صورت‌گرفته از تپه اهرنجان سلماس با قدمت متعلق به هزاره هفتم پیش از میلاد است.
وی با اشاره به اینکه بسیاری از اشیای کشف شده از آذربایجان‌غربی در موزه ملی نگهداری می‌شود، تصریح کرد: جام حسنلو جزو یکی از آثار تاریخی و مهم کشف شده از تپه حسنلو در نقده است.
گفتنی است؛ آذربایجان غربی دارای 15 موزه است که 11 موزه با 30 هزار قلم اشیای تاریخی دولتی و بقیه غیردولتی است.
انتهای پیام

captcha