رونق تولید مستلزم برنامه‌ریزی جامع و مدون است
کد خبر: 3801641
تاریخ انتشار : ۱۸ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۲

رونق تولید مستلزم برنامه‌ریزی جامع و مدون است

گروه اجتماعی- رئیس کل دادگستری استان یزد گفت: رونق تولید و بسترسازی برای شکوفایی اقتصاد، مستلزم حمایت جدی و برنامه‌ریزی جامع و مدون است.

به گزارش ایکنا از یزد، محمدرضا حبیبی، نماینده عالی قوه قضاییه در استان یزد صبح امروز در جمع کارکنان اداری و قضایی دادگستری استان با اشاره به نامگذاری سال 98 به عنوان رونق تولید اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب، با هوشمندی و درایت، گذر کشور از تنگناهای سخت اقتصادی را رونق تولید می‌دانند که باید این امر مهم در اولویت کار و برنامه ریزی همه مسئولان قرار گیرد.
حبیبی افزود: رونق تولید و بسترسازی جهت شکوفایی اقتصاد، مستلزم حمایت جدی و برنامه ریزی جامع و مدون است.
وی بیان کرد: دستگاه تقنینی و قوه مقننه باید در زمینه حذف قوانین زائد و دست و پاگیر اقدام نماید و قوانین حمایتی در این موضوع وضع نمایند.
این مقام قضایی، حذف بروکراسی اضافی، سهولت کار و بسترسازی مناسب را از جمله وظایف دستگاه اجرایی برشمرد و بیان کرد: باید مسیر تولید و انجام امور اقتصادی، سرمایه گذاری و اشتغال زایی را هموار و تسهیل کرد و تا تولید رونق بگیرد.
وی حمایت از سرمایه گذاری صحیح را وظیفه قوه قضاییه دانست و تصریح کرد: در استان یزد، ستاد اجرایی سیاست‌های اقتصاد مقاومتی، حمایت از تولید سالم و سرمایه گذاری قانونی و مشروع را در دستور کار دارد، ضمن اینکه آحاد ملّت و مردم فهیم باید توجه داشته باشند که مصرف کالای تولید داخل و حذف کالای خارجی از سبد مصرفی خانوارها یک اقدام همگانی و موثر در رونق تولید است.
رئیس کل دادگستری استان یزد، به افزایش نزولات آسمانی و بارش‌های اخیر اشاره کرد و گفت: امید است با بارش‌های اخیر و پر شدن منابع ذخیره آب، سفره‌های زیر زمینی و قنوات، شاهد مهاجرت معکوس و رونق کشاورزی باشیم که این مسئله نیز می‌تواند در کاهش مشاغل کاذب، حاشیه نشینی و برخی از معضلات و جرائم نقش داشته باشد.
وی با یادآوری برخی از مشکلات و حوادث ناشی از سیل در برخی از استان‌های کشور، اظهار کرد: اصل نزولات آسمانی و باران‌ها، نعمت‌ الهی است و اکثر حوادث اخیر بر اثر عدم پیش بینی و پیشگیری مسئولان ذیربط رخ داده است.
حبیبی گفت: البته خشکسالی‌های طولانی مدت چندین ساله، باعث تغییر برخی مسیل‌ها و تبدیل شدن به خیابان و پارک و پارکینگ شده بود که این امر باعث افزایش برخی از خسارات شد.
حبیبی بر پیش بینی و پیشگیری تأکید کرد و گفت: مسئولان اجرایی و مدیران باید دقت لازم را در این زمینه داشته باشند و پیشگیری لازم در زمینه تر سالی و افزایش نزولات آسمانی را مد نظر قرار دهند تا خسارت‌ها به حداقل ممکن برسد.
وی بسیج مردمی در کمک به مناطق سیل زده را ناشی از اعتقادات دینی و روحیه همکاری و همت جمعی دانست و بیان کرد: این همت و همراهی مردم به واقع بی نظیر است که باعث می‌شود تا از خسارت‌های بیشتر و آلام مردم کاسته شود، به طوری که همان همت بلند مردم در موکب داری اربعین، امروز هزاران پرس غذای گرم را به مردم مناطق سیل زده می‌رساند.
رئیس کل دادگستری استان یزد، در بخش دیگری از سخنان خود، به اولیت‌های دستگاه قضایی در سال جدید اشاره کرد و گفت: تعیین تکلیف پرونده‌های مسن و کاهش اوقات رسیدگی از مهمترین اولویت های دستگاه قضایی است که همه باید نسبت به آن اهتمام داشته باشند.
وی ضمن تقدیر و تشکر از مجموعه کارکنان دستگاه قضایی استان یزد گفت: تلاش مضاعف مجموعه در سال گذشته علی رغم افزایش ورودی پرونده‌ها، منجر به افزایش موجودی‌ها نشد که این مسئله نشان از کار و جدیت بیشتر مجموعه در سالی که گذشت دارد.
حبیبی کم بودن پرونده‌های فساد اقتصادی در استان یزد را نشان وضعیت مطلوب استان دانست و بیان کرد: چند فقره پرونده مفاسد اقتصادی که در سال گذشته تشکیل شد با همت و تلاش مجموعه‌های اطلاعاتی، امنیتی و انتظامی و همت کادر قضایی و اداری دادسرا و محاکم بدوی و تجدید نظر به موقع مورد رسیدگی قرار گرفت.

انتهای پیام

captcha