اعزام نمایندگان ایران به مسابقات بین‌المللی قرآن کویت + معرفی
کد خبر: 3801761
تاریخ انتشار : ۱۹ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۰
بعدازظهر امروز صورت می‌گیرد؛

اعزام نمایندگان ایران به مسابقات بین‌المللی قرآن کویت + معرفی

گروه مسابقات ــ سه نماینده ایران در دهمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کشور کویت بعدازظهر امروز 19 فروردین‌ماه عازم این کشور می‌شوند تا به رقابت با نمایندگانی از دیگر کشورها بپردازند.

اعزام نمایندگان ایران به مسابقات بین‌المللی قرآن کویت + معرفی نمایندگان ایران

به گزارش خبرنگار ایکنا؛ نمایندگان کشورمان در دهمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کشور کویت بعدازظهر امروز، 19 فروردین‌ماه عازم این کشور خواهند شد تا به رقابت با نمایندگانی از دیگر کشورها بپردازند.
بر همین اساس در دهمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کشور کویت، سه نماینده از ایران حضور دارند که شامل «حمیدرضا مقدسی» از استان قم در رشته قرائت تحقیق، «رضا گلشاهی» از استان خراسان رضوی در رشته حفظ کل قرآن و «محمدیوسف درویشی» از استان قزوین در رشته حفظ کل نوجوانان می‌شود.
حفظ کل قرآن همراه با تجوید، حفظ کل قرآن با قرائات ده‌گانه، تلاوت و ترتیل قرآن از جمله رشته‌های مسابقات بین‌المللی قرآن کشور کویت است که امسال برای نخستین بار بخش «حافظان نوجوان» نیز به این مسابقات افزوده شده است.
همچنین در این مسابقات، بخشی نیز برای تشویق فعالان بخش الکترونیکی و تکنولوژی امور قرآنی با عنوان «پروژه فنی خدمت به قرآن» اختصاص داده شده است.
مجموع جوایز بخش‌های مختلف این دوره از مسابقات به ۱۶۷ هزار دینار کویت می‌رسد که به نفرات برتر رشته‌های مختلف این مسابقات اهدا می‌شود. (قیمت هر دینار کویت 138 هزار و 277 ریال است).
حمیدرضا مقدسی متولد 1367 در اصفهان است، او سال گذشته و در چهل و یکمین دوره مسابقات سراسری قرآن که در اراک برگزار شد، از استان قم در مسابقات حضور یافته بود که حاصل عملکردش کسب رتبه دوم رشته حفظ کل بود. او پس از کسب رتبه در مسابقات کشوری به عنوان نماینده ایران در دهمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کشور کویت معرفی شد.
رضا گلشاهی، متولد فروردین‌ماه سال 1377 و از اولین خروجی‌های جلسه آموزش شهید «محسن حاجی‌حسنی کارگر» است که توانسته به عناوین مختلفی در مسابقات سراسری دست پیدا کند. گلشاهی تاکنون رتبه‌های متعددی را به دست آورده که آخرین آن کسب رتبه ممتاز در چهل و یکمین دوره مسابقات سراسری قرآن در شهر اراک بوده است. انتخاب او به عنوان نماینده ایران در مسابقات بین‌المللی قرآن کشور کویت نیز حاصل این عملکرد است. او در ابتدای شروع کار خود در رشته تلاوت در مسابقات حضور می‌یافت و رتبه‌های متعددی در این رشته نیز به دست آورد، اما از سال 1390 و پس از مطالبه مقام معظم رهبری در زمینه تربیت 10 میلیون حافظ قرآن، گام در این مسیر نهاد.
محمدیوسف درویشی اواخر امسال در رقابت با تعدادی از نوجوانان به عنوان نماینده ایران در مسابقات قرآن کویت معرفی شد. او از قرآن‌آموزان طرح اسوه و متول سال 1386 در شهر قزوین است که کار حفظ خود را از سن 9سالگی آغاز کرده است. این نوجوان حافظ قرآن، حفظ کل خود را در طول سه سال به سرانجام رسانده و نکته جالب آنکه ۱۰ جزء ابتدایی را در دو سال و ۲۰ جزء دیگر را در طول یک سال زير نظر اساتيدی همچون همايون‌تبار و رهبر در مؤسسه قرآنی مجمع‌الحافظين قزوين گذرانده است.

یادآوری می‌شود در نهمین دوره مسابقات بین‌المللی حفظ، تلاوت و تجوید قرآن کشور کویت که سال گذشته برگزار شد، «محمدجواد دلفانی»، در رشته حفظ کل قرآن همراه با تجوید و «مهدی غلام‌نژاد»، در رشته تلاوت نماینده ایران بودند که نتیجه این حضور کسب رتبه دوم توسط قاری ایرانی بود.
انتهای پیام 

captcha