مبارزه با فساد؛ لازمه دستیابی به رونق تولید
کد خبر: 3801849
تاریخ انتشار : ۱۹ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۴

مبارزه با فساد؛ لازمه دستیابی به رونق تولید

گروه سیاست و اقتصاد ــ رئیس اتاق بازرگانی استان زنجان با اشاره به اینکه بخش خصوصی محوری‌ترین نقش در تحقق رونق تولید را دارد، گفت: اصلاح محیط کسب و کار، مبارزه با فساد و اصلاح برخی قوانین لازمه دستیابی به رونق تولید است.

بخش خصوصی مهمترین نقش در تحقق رونق تولید را دارد/مبارزه با فساد لازمه رونق تولیدبه گزارش ایکنا از زنجان، غلامحسین جمیلی، رئیس اتاق بازرگانی استان زنجان، امروز، 19 فروردین‌ماه در جمع خبرنگاران با اشاره به نامگذاری امسال به نام سال «رونق تولید» از سوی رهبر معظم انقلاب، اظهار کرد: بخش خصوصی با ظرفیت‌ها و مزایایی که دارد، تعیین‌کننده‌ترین نقش در تحقق این شعار را ایفا می‌کند.
وی با اشاره به اینکه توان داخلی برای تولید اقلام مورد نیاز کشور و همچنین تحقق شعار سال وجود دارد، تصریح کرد: پرهیز از نظام دستوری و دخالت در عرصه‌های مختلف تولید از سوی دولت، می‌تواند در تحقق هرچه بیشتر شعار امسال تأثیرگذار باشد.
رئیس اتاق بازرگانی استان زنجان با اشاره به اینکه همه بخش‌ها باید برای تحقق حداکثری رونق تولید در سال 98، نقش خود را احصا و به درستی ایفا کنند، گفت: بخش خصوصی همه تلاش و همت خود را برای تحقق رونق هرچه بیشتر تولید به کار خواهد بست.
این مسئول مواردی از جمله اصلاح محیط کسب و کار، مبارزه با فساد، اصلاح برخی قوانین، دیپلماسی اقتصادی فعال، جلوگیری از فعالیت‌های سوداگرانه و ... را در دستیابی به رونق تولید مهم دانست.
جمیلی یادآور شد: یکی از محورهای بسیار مهم در رونق تولید، توانایی صادرات محصولات تولیدی است که نیازمند دیپلماسی فعال اقتصادی مبتنی بر نیازسنجی مشتریان و یافتن استانداردهای لازم صادراتی است.
وی با تأکید بر اینکه رونق تولید و تنوع اقتصاد، نیازمند توجه اساسی به بازنگری در برخی قوانین مهم کشور در حوزه کسب و کار، رابطه کارفرما و کارگر و دیگر قوانین در این زمینه است، تصریح کرد: می‌توان برای تقویت و رونق تولید، سیاست‌های تشویقی اتخاذ و موانع را از سر راه تولید برداشت.
این مسئول با تاکید بر اینکه بسیج اعتماد عمومی مردم برای همراهی بیشتر با فضای اقتصادی از سوی دولت یک ضرورت مهم برای سال رونق تولید محسوب می‌شود، ابراز کرد: در صورت تحقق این مهم بزرگترین دستاورد رونق تولید رقم خواهد خورد.
انتهای پیام
captcha