«سیمین‌شهر» گلستان، محور خدمت‌رسانی سپاه پاسداران استان قزوین
کد خبر: 3801977
تاریخ انتشار : ۱۹ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۲

«سیمین‌شهر» گلستان، محور خدمت‌رسانی سپاه پاسداران استان قزوین

گروه اجتماعی- معاون هماهنگ‌کننده سپاه صاحب‌الامر (عج) استان قزوين با اشاره به اینکه سپاه استان قزوین هیچ مأموریت و قرارگاه رسمی در استان لرستان و خوزستان ندارد، عنوان کرد: محور مأموریت استان قزوین فعالیت و یاری مردم سیل‌زده شهر سیمین شهر و 12 روستای تابعه استان گلستان است.

مأموریت سپاه پاسداران استان قزوین در «سیمین‌شهر» گلستان است

به گزارش ایکنا از قزوین، نشست مطبوعاتی به مناسبت روز پاسدار و ارائه گزارش در خصوص امدادرسانی به سیل‌زدگان گلستان با حضور سرهنگ ابوالفضل طاهرخانی معاون هماهنگ‌کننده و سرهنگ محرمعلی والدی معاون اجرايی سپاه صاحب‌الامر (عج) استان قزوين پیش از ظهر امروز ۱۹ فروردین‌ماه در سالن اجتماعات سپاه قزوین برگزار شد.
ابوالفضل طاهرخانی در این نشست با اشاره به اینکه سال 98 به نام سال «رونق تولید» نام‌گذاری شده است، اظهار کرد: برای عملیاتی کردن شعار سال در راستای افزایش تولید و امید و معیشت مردم در کشور باید همت کرده و فعالیت‌هایی را در مسیر بهبود وضعیت اقتصادی و معیشتی مردم انجام داد.
وی افزود: سوم شعبان مقارن با میلاد امام حسین (ع) مزین به نام پاسدار است که این افتخاری برای همه پاسداران محسوب می‌شود ازاین‌رو هرسال برنامه‌هایی برای روز پاسدار پیش‌بینی می‌شد اما در سال جاری با توجه به اتفاقات اخیر و وقوع سیل در برخی از استان‌ها پاسداران استان جشن خود را با خدمت گذاری به هم‌وطنان خود در استان گلستان تقدیم کردند.
طاهرخانی تصریح کرد: پاسداران مأموریت‌ها و خدمت‌رسانی‌های خود را بر مبنای اعتقادی و انسانی انجام می‌دهند نه بخشنامه‌ای؛ ازاین‌رو هنوز هم بعد از گذشت بیش از یک سال از زلزله کرمانشاه با مردم این منطقه در ارتباط بوده و خدمات خود را ادامه می‌دهند به‌گونه‌ای که در تازه‌ترین اقدام بیش از ۱۰۰۰ بسته حمایتی قبل از ایام عید نوروز تهیه و در بین خانوارها تقسیم شد.
وی ادامه داد: در اساسنامه تأسیس سپاه پاسداران فعالیت آن محدود به‌صرف فعالیت نظامی‌گری نیست بلکه پاسداران موظف به دفاع از انقلاب اسلامی و دست آوردهای آن در هر جایی که تهدید و مانعی وجود داشته باشد، هستند.
این مسئول با اشاره به جاری شدن سیل در تعدادی از استان‌های کشورمان گفت: به دنبال وقوع سیل و بلافاصله بعد از فرمان فرماندهی کل قوا مبنی بر یاری سیل‌زدگان، سپاه استان قزوین نسبت به یاری مردم سیل‌زده استان گلستان اقدام نمود و با حضور در این استان نسبت به خدمت‌رسانی به مردم سیل‌زده شهر سیمین‌شهر مبادرت ورزید.
وی با بیان اینکه سپاه استان قزوین هیچ مأموریت و قرارگاه رسمی در استان لرستان و خوزستان ندارد، عنوان کرد: محور مأموریت استان قزوین فعالیت و یاری مردم سیل‌زده شهر سیمین شهر و 12 روستای تابعه استان گلستان است.
معاون هماهنگ‌کننده سپاه صاحب‌الامر (عج) استان قزوین خاطرنشان کرد: در این راستا کمک‌های نرم‌افزاری و سخت‌افزاری جمع‌آوری و از سوی دیگر مجموعه قرارگاه خاتم‌الانبیاء نیز با تمام قوا در این میدان برای خدمت‌گذاری به مردم و حل مشکلات آب‌گرفتگی استان گلستان وارد شد.
وی بیان کرد: دایر کردن یکی از بهترین درمانگاه‌های سیار و مجهز به بخش‌های مختلف سپاه استان در شهر سیمین شهر از دیگر اقدامات سپاه صاحب‌الامر استان قزوین در این منطقه است.
طاهرخانی عنوان کرد: توصیه می‌کنیم محور فعالیت‌ها و تمرکز مساعدت‌ها و کمک‌رسانی‌های مردم استان قزوین به سمت مناطق سیل‌زده گلستان باشد چرا که هر استانی معین یکی از مناطق سیل‌زده کشور معرفی شده است.
وی به آسیب‌های سیل در استان قزوین اشاره کرد و افزود: استان قزوین گرفتار این آسیب شد و با توجه به هشدار هواشناسی مبنی بر خطر وقوع سیل در استان تمام مأموریت‌ها و مرخصی‌های سپاه پاسداران لغو و توسط متخصصین سپاه نقاط آسیب‌پذیر استان شناسایی و در جلسه مدیریت بحران اعلام شد.
این مسئول اضافه کرد: در این مدت تمام فرماندهان سپاه در کنار فرمانداران شهرستان‌ها حضور داشتند که خوشبختانه با مدیریت عالی استانی شاهد کمترین حاشیه و آسیب در سطح استان بودیم.
معاون هماهنگ‌کننده سپاه صاحب‌الامر (عج) استان قزوین در پایان اعلام کرد: ارزش کل کمک‌ها در دست بررسی است و بعد از نهایی شدن، اطلاع‌رسانی‌های لازم در این خصوص صورت خواهد گرفت.

انتهای پیام

captcha