اعلام نیازی از سوی استان‌های سیل‌زده برای اعزام پزشك به فارس نشده است
کد خبر: 3801979
تاریخ انتشار : ۱۹ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۴
بهادر در پاسخ به ایكنا:

اعلام نیازی از سوی استان‌های سیل‌زده برای اعزام پزشك به فارس نشده است

گروه اجتماعی ـ رئیس دانشگاه علوم پزشكی شیراز با اشاره به انتشار خبری مبنی بر كمبود پزشك در استان لرستان در فضای مجازی گفت: چنانچه دانشگاه‌های علوم پزشكی لرستان و خوزستان به ما اعلام نیاز كنند، ما سریعاً نیروهای پزشكی خود را اعزام می‌كنیم اما هنوز این دانشگاه‌ها به ما اعلام نیاز برای پزشك و پرستار نكرده‌اند تا تیم‌های خود را اعزام كنیم.

به گزارش ایكنا از فارس، علی بهادر، رئیس دانشگاه علوم پزشكی شیراز امروز، 19 فروردین‌ماه در نشست خبری با خبرنگاان در شیراز در پاسخ به خبرنگار ایكنا مبنی بر گسترش خبری درباره كمبود پزشك در استان سیل‌زده‌ لرستان در فضای مجازی گفت: ما با دانشگاه‌های علوم پزشكی لرستان و خوزستان ارتباط داریم و چندین بار به رؤسای این دانشگاه‌ها اعلام آمادگی جهت اعزام تیم پزشكی كرده‌ایم.
وی با بیان اینكه ما تیم‌های پزشكی و اضطراری خود را آماده كردیم، افزود: چنانچه این دانشگاه‌ها به ما اعلام نیاز كنند سریع نیروهای خود را به هر تعداد كه بخواهند به استان‌های سیل‌زده اعزام خواهیم كردم اما هنوز این دانشگاه‌ها به ما اعلام نیاز برای پزشك و پرستار نكرده‌اند تا تیم‌های خود را اعزام كنیم.
بهادر در عین حال این نكته را یادآور شد كه بیمارستان صحرایی در استان‌ لرستان برپا شده است و ادامه داد: ما آمادگی كامل ارائه هر نوع خدمات درمانی به سیل‌زدگان را داریم.
وی همچنین گفت: دانشگاه علوم پزشكی شیراز به عنوان دانشگاه معین استان خوزستان انتخاب شده است و این آمادگی را داریم تا مصدومان سیل خوزستان و لرستان را در بیمارستان‌های خود بستری كنیم و تحت درمان قرار دهیم.
رئیس دانشگاه علوم پزشكی شیراز در ادامه سخنان خود به سیل شیراز اشاره كرد و گفت: در روز 5 فروردین‌ماه مانند همیشه یك مركز اورژانس در دروازه قرآن مستقر بود كه آسیب هم ندید و در هنگام وقوع حادثه وارد عمل شد و مصدومان را بسیار سریع به بیمارستان‌ها منتقل كرد.
وی با بیان اینكه سیل اخیر 156 مصدوم در شیراز به جای گذاشت، گفت: تعدادی از این افراد سرپایی درمان شدند و بقیه نیازمند بستری بودند، بستری شدند و هم‌اكنون تنها 5 مصدوم سیل در بیمارستان‌های شیراز بستری هستند.
بهادر، هزینه درمان مصدومان سیل در شیراز را یك و نیم میلیارد تومان اعلام كرد و با یادآوری اینكه همراهان بیمار را در بیمارستان‌ها و مهمانسراها اسكان دادیم، گفت: تمام خدمات درمانی كه به سیل‌زدگان ارائه دادیم رایگان بود و علاوه بر این یك معرفی‌نامه نیز به مصدومان مرخص شده از بیمارستان‌ها برای دانشگاه علوم پزشكی شهرشان دادیم تا كارهای درمانی خود را در محل خود پیگیری كنند.
رئیس دانشگاه علوم پزشكی شیراز به سیل در منطقه سعدی اشاره كرد و گفت: از همان ابتدای آبگرفتگی این محله، تیم‌های پزشكی و بهداشتی ما در منطقه مستقر شدند زیرا آب آلوده جود داشت و ممكن بود بیماری‌ها شیوع پیدا كند لذا تیم‌های بهداشتی ما وارد عمل شدند ضمن اینكه 6 اكیپ پزشكی و درمانی نیز از منازل این منطقه سركشی كرده و به ارائه خدمات می‌پرداختند.
وی با بیان اینكه سیل خساراتی نیز به دستگاه‌های پزشكی وارد كرد، گفت: برخی از دستگاه‌ها به خاطر چكیدن آب بر روی آن‌ها دچار سوختگی شده و در برخی نقاط آبگرفتگی در مراكز درمانی داشتیم كه در نتیجه موجب شد 25 میلیارد تومان خسارت به دانشگاه علوم پزشكی شیراز بر اثر سیل وارد شود.
بهادر در بخش دیگری از سخنان خود با تأكید بر اینكه سیستم پزشكی همیشه آماده حوادث است، چه حادثه‌ای رخ دهد یا خیر، گفت: خدمات معمول پزشكی هیچگاه تعطیل نمی‌شوند تنها چیزی كه گاهی اوقات ممكن است تعطیل شود عمل‌های الكتیو است اما عمل‌های اورژانس ممكن است در ایام نوروز بیشتر شود.
وی همچنین درباره اینكه آیا در ایام نوروز با مشكل كمبود دارو و تجهیزات مواجه شدیم یا خیر گفت: ما یك برنامه استراتژیك داریم كه همیشه داروها و تجهیزات از تمام بیمارستان‌ها به صورت آنلاین رصد می‌شود كه هر كدام چه تجهیزات و دارویی كمبود دارد تا بتوانیم این كمبودها را برطرف كنیم.
بهادر در ادامه سخنان خود از اعمال 17 روز تعطیلی كه همه بخش‌ها تعطیل می‌شوند، انتقاد كرد و گفت: تعطیل كردن مملكت به مدت 17 روز یك كار غیرمعمول و نادرست است زیرا در این مدت اكثریت مردم به مسافرت می‌روند و در نتیجه جاده‌ها شلوغ شده و حوادث جاده‌ای بالاتر رفته و مرگ و میر بیشتر می‌شود.
وی پیشنهاد داد كه تعطیلات را به دو قسمت نواحی سردسیر و گرمسیر تقسیم‌بندی كرده و مردم هر قسمت در فصول متفاوتی از سال به تعطیلات دو هفته‌ای بروند تا بدین طریق از میزان حوادث و ترافیك جاده‌ای كاسته شود.
پایان‌بخش سخنان رئیس دانشگاه علوم پزشكی شیراز قدردانی از مردم شیراز و شهر سعدی بود كه با انسان‌دوستی و میهمان‌نوازی خود در جریان سیل اخیر، برگ زرینی را در تاریخچه این شهر و استان ثبت كردند.
انتهای پیام

captcha