کمک ۵۰۰ میلیون تومانی سازمان دارو به سیل‌زدگان خوزستان
کد خبر: 3802107
تاریخ انتشار : ۲۰ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۵

کمک ۵۰۰ میلیون تومانی سازمان دارو به سیل‌زدگان خوزستان

کانون خبرنگاران نبأ ــ در سفر رئیس سازمان غذا و دارو به استان خوزستان، وی ضمن برگزاری جلسه‌ای با هیئت رئیسه دانشگاه علوم پزشکی اهواز و بررسی وضعیت دارو و ملزومات پزشکی، از کمک 500 میلیون تومانی این سازمان به سیل‌زدگان خوزستان خبر داد.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ؛ در سفر یک روزه رئیس سازمان غذا و دارو به استان خوزستان روز گذشته، 19 فروردین ضمن برگزاری جلسه‌ای با هیئت رئیسه دانشگاه علوم پزشکی اهواز و بررسی وضعیت وضعیت دارو و ملزومات پزشکی برای کمک به سیل‌زدگان از نزدیک از کمپ‌های برپا شده سیل‌زدگان خوزستانی بازدید به عمل آمد.

در ابتدای سفر یک‌روزه مهدی پیرصالحی، رئیس سازمان غذا و دارو به خوزستان جلسه‌ای با هیئت رئیسه دانشگاه علوم پزشکی برگزار و از نزدیک وضعیت دارو و ملزومات پزشکی برای کمک به سیل‌زدگان شناسایی شد.

در این جلسه که علاوه بر پیرصالحی، معاون وزیر بهداشت و رئیس سازمان غذا و دارو؛ شهرام شعیبی، مشاور رئیس سازمان غذا و دارو، عبدالعظم بهفر، مدیرکل آرایشی و بهداشتی؛ عباس مهدی‌زاده، مدیرکل برنامه‌ریزی، بودجه و امور استان‌های سازمان غذا و دارو؛ ایرج نظری، رئیس دانشگاه علوم پزشکی اهواز و اعضای هیئت رئیسه حضور داشتند؛ رفع مشکلات بهداشتی و درمانی به‌ویژه بررسی نیازهای دارویی و غذایی سیل‌زدگان مورد بحث و گفت‌وگو قرار گرفت.

در این جلسه بر کمک‌رسانی در شرایط بحرانی، تهیه نیازهای دارویی و اختصاص بودجه‌ای مجزا برای تامین داروهای موردنیاز سیل‌زدگان تاکید شد.

پیرصالحی با اشاره به هماهنگی‌های لازم با شرکت‌های پخش دارو در خصوص امدادرسانی دارویی به سیل‌زدگان خوزستانی گفت: نیازهای دارویی را به وزارت بهداشت گزارش داده و انتظار می‌رود تمامی کمک‌ها در اسرع وقت شناسایی و مرتفع شود.

کمک ۵۰۰ میلیون تومانی سازمان دارو به سیل‌زدگان خوزستان

رئیس سازمان غذا و داروی کشور در ادامه با تاکید بر نظارت‌های بیشتر بر آب و مواد غذایی سیل‌زدگان اسکان داده شده گفت: تانکر‌های مواد غذایی و آب آشامیدنی باید تأیید اداره آب و معاونت بهداشتی دانشگاه را داشته باشند تا شاهد شیوع بیماری‌های عفونی و واگیر در منطقه نباشیم.

پیر صالحی در پایان این جلسه از اختصاص ۵۰۰ میلیون تومان کمک دارویی به سیل‌زدگان خبر داد.

استان‌های سیل‌زده هیچ کمبود دارویی ندارند

رئیس سازمان غذا و دارو کشور همچنین در جریان بازدید از شرکت‌های پخش و ذخیره داروی استان خوزستان، اظهار کرد: در کشور و استان‌های سیل‌زده هیچ کمبود دارویی نداریم و مردم نگران کمبود دارو نباشند.
وی افزود: با شرکت‌های تولید و توزیع داروی استان تهران به عنوان استان معین استان خوزستان هماهنگی‌های لازم را انجام دادیم تا در صورت نیاز کمبودها برطرف شود.
رئیس سازمان غذا و دارو کشور گفت: در صورت ایجاد مشکل در حوزه تأمین دارو، موضوع از طریق منابع رسمی اطلاع داده می‌شود و مردم نسبت به شایعات توجهی نداشته باشند.

کمک ۵۰۰ میلیون تومانی سازمان دارو به سیل‌زدگان خوزستان

عبدالعظم بهفر نیز در این جلسه خاطرنشان کرد: در بازدیدهای میدانی انجام شده، عدم حضور سایر ارگا‌ن‌ها مشهود بود که این موضوع باید به ستاد بحران استان و استانداری انتقال داده شود، چرا که تمامی ارگان‌ها باید در این بحران حضور فعال داشته باشند.

ایرج نظری، رئیس دانشگاه علوم پزشکی اهواز هم در این جلسه گفت: از همان لحظات اولیه سیل، تمامی مراکز بهداشتی و درمانی و بیمارستان‌ها در خوزستان به صورت آماده‌باش درآمدند و در مناطق سیل‌زده حضور یافتند.

وی گفت: با توجه به احتمال آبگرفتگی بیمارستان سلامت، بنا بر تصمیم ستاد بحران دانشگاه علوم پزشکی اهواز، بیمارستان مذکور تخلیه و بیماران با اتوبوس آمبولانس فوریت‌ها به بیمارستان گلستان منتقل شدند.

نظری افزود: با هماهنگی واحدها و بخش‌های مربوطه، ۸۰ بیمار در بیمارستان گلستان بستری و پیگیری درمان آنان در اسرع وقت و با تمام قوا در دستور کار قرار گرفته است.

رمضان احدی، قائم مقام رئیس دانشگاه علوم پزشکی اهواز هم در این جلسه گفت: با تلاش شبانه‌روزی تیم‌های اعزامی دانشگاه علوم پزشکی اهواز هیچ‌گونه بیماری در اردوگاه‌هایی که مردم سیل‌زده در آن مستقر شده‌اند، مشاهده نشده است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز نیز  از تجهیز پزشکان این دانشگاه به کوله‌پشتی معالجه سرپایی و احیاء برای اعزام به مناطق سیل زده خوزستان خبر داد و افزود: تعداد قابل توجهی کوله پشتی دارای تجهیزات کامل در اختیار پزشکان تیم‌های سیار و تیم RRT معاونت درمان دانشگاه قرار گرفت.

وی محتویات این کوله پشتی‌ها را شامل؛ تجهیزات لازم جهت معالجه سرپایی و انجام عملیات احیاء حداقل ۱۵۰ فرد نیازمند گرفتار در سیلاب دانست که در اختیار تیم RRT معاونت درمان و پزشکان تیم‌های سیار قرار گرفته است.

ورناصری بیان داشت: با تأمین تجهیزات و آموزش پزشکان و تیم RRT معاونت درمان این افراد آماده اعزام به مناطق گرفتار در سیلاب در مناطق فاقد راه ارتباطی زمینی هستند.

 حسین برزگر هم در این جلسه ضمن تاکید بر رفع مشکلات دارویی سیل‌زدگان استان، با بیان اینکه ما همچون ۸ سال دفاع مقدس آماده فداکاری و ایثار هستیم، افزود: از آغاز حادثه سیل با همکاری انجمن داروسازان استان خوزستان، بسیج جامعه پزشکی استان خوزستان و هماهنگی کامل جمعیت هلال احمر خوزستان نسبت به جمع‌آوری کمک‌های مورد نیاز سیل‌زدگان اعم از دارو و لوازم بهداشتی گروه ویژه برای این مهم تشکیل دادیم.

برزگر تاکید کرد: تیم تشکیل شده تا پایان سیل به صورت شبانه‌روزی و مستمر نسبت به امدادرسانی به مردم سیل‌زده اقدام خواهد کرد.

وی در پایان گفت: از ابتدای سیل تاکنون دارو و لوازم بهداشتی با نظارت هلال احمر برای سیل‌زدگان ارسال شده است.

حسین عبدالعزیزی 

انتهای پیام

captcha