وزارت نیرو مقصر اصلی سیل اخیر در لرستان است
کد خبر: 3802150
تاریخ انتشار : ۲۰ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۲

وزارت نیرو مقصر اصلی سیل اخیر در لرستان است

گروه اجتماعی ـ رئیس کمسیون عمران مجلس شورای اسلامی با انتقاد شدید از عملکرد وزارت نیرو در سیل اخیر، گفت: وزارت نیرو با لایروبی نکردن رودخانه، نظارت ضعیف بر ساخت و سازها در حریم رودخانه و نیز جلوگیری از ساخت سدهای مطالعه شده به‌ویژه در لرستان مقصر اصلی سیل اخیر است.

وزرات نیرو مقصر اصلی سیل اخیر در لرستان استبه گزارش ایکنا از لرستان، محمدرضا رضایی،  رئیس کمسیون عمران مجلس شورای اسلامی امروز، بیستم فروردین در جریان باردید از مناطق سیل‌زده لرستان، گفت: سازمان صدا و سیما و نیز شبکه‌های استانی رسانه ملی با عملکرد خوب خود در اطلاع‌رسانی موجب شدند تا خسارت‌ها به‌ویژه در بخش تلفات انسانی به حداقل برسد.
وی با انتقاد شدید از عملکرد وزرات نیرو در سیل اخیر، افزود: وزرات نیرو با لایروبی نکردن رودخانه، نظارت ضعیف بر ساخت و سازها در حریم رودخانه و نیز جلوگیری از ساخت سدهای مطالعه شده به‌ویژه در لرستان مقصر اصلی سیل اخیر است.
رضایی همچنین با نقد عملکرد وزرات راه و شهرسازی، اضافه کرد: متاسفانه اولین جایی‌که در سیل اخیر دچار بحران و تخریب شد پُل‌ها و ابنیه‌ها بودند در حالی‌که به‌طور معمول این بناها باید در مواقع بحران و سیل باید سر پا باشند تا امدادرسانی سریع‌تر انجام نشود و این کوتاهی هم نتیجه نظارت ضعیف وزرات راه و شهرسازی بر عملکرد پیمانکاران و مجریان طرح‌های راه‌سازی است.
رئیس کمسیون عمران مجلس همچنین از مسئولان بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خواست تا سقف تسهیلات پرداختی به صاحبان واحدهای مسکونی و تجاری آسیب‌دیده از سیل را افزایش دهند؛ چراکه با 40 میلیون در روستا و 50 میلیون در شهرها نمی‌توان امکان مقاوم در مقابل سیل ساخت.
تابش، رئیس بنیاد مسکن کشور هم در جمع خبرنگاران با بیان این‌که سیل به 35 هزار واحد مسکونی و تجاری در لرستان خسارت وارد کرده است، گفت: به ساکنان واحدهای مسکونی و تجاری کمک بلاعوض و تسهیلات ارزان‌قیمت پرداخت می‌شود.
وی اضافه کرد: پنج استان اصفهان، قزوین، اردبیل، مرکزی و همدان به‌عنوان استان معین در لرستان مشخص شدند و به ساخت واحدهای خسارت دیده از سیل به لرستان کمک می‌کنند.
سید‌موسی خادمی، استاندار لرستان نیز گفت: سیل اخیر لرستان تأسیسات و زیرساخت‌های 660 روستا و 10 شهر لرستان را از بین برد و بیش‌از سه هزار و 200 میلیارد تومان خسارت وارد کرد.

انتهای پیام

captcha