توزیع روزانه 20 هزار غذای گرم میان‌ سیل‌زدگان توسط موكب‌های فارس
کد خبر: 3802371
تاریخ انتشار : ۲۰ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۴

توزیع روزانه 20 هزار غذای گرم میان‌ سیل‌زدگان توسط موكب‌های فارس

گروه اجتماعی ـ رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات فارس با بیان اینكه تاكنون 10 موكب در استان‌های لرستان و خوزستان مستقر شده‌اند، گفت: این موكب‌ها روزانه بیش از 20 هزار پرس غذای گرم در میان مردم سیل‌زده توزیع می‌كنند.

به گزارش ایكنا از فارس، اسكندر قاسمی، رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات فارس امروز، 20 فروردین‌ماه در جلسه هماهنگی موكب‌داران به‌منظور كمك به آسیب‌دیدگان سیل در كشورمان گفت: تاكنون 10 موکب از استان فارس که در اربعین به زائران امام حسین (ع) خدمت‌رسانی می‌کردند، با استقرار در استان‌های سیل زده لرستان و خوزستان در زمینه تهیه غذای گرم فعالیت دارند.
وی این نكته را یادآور شد كه از این تعداد، شش موکب فارس در استان خوزستان و چهار موکب در استان لرستان مشغول خدمات‌رسانی هستند .
ئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات فارس همچنین تأكید كرد كه هم اکنون اولویت خدمت‌رسانی موکب‌های فارس، استان خوزستان است .
وی با بیان اینکه موکب‌هایی که در حال حاضر در 2 استان نام برده مستقر هستند، روزانه بیش از 20 هزار پرس غذای گرم در میان مردم سیل‌زده این دو منطقه توزیع می‌کنند، ادامه داد: این آمادگی در میان موکب‌ها وجود دارد که با افزایش این تعداد به 50 هزار پرس وعده غذایی روزانه، امکان دسترسی افرادی که از سیل اخیر آسیب دیده‌اند به غذای گرم راحت‌تر فراهم شود.
قاسمی گفت: موکب‌هایی که در استان‌های سیل‌زده مستقر شده‌اند به مدت یک ماه در این مناطق حضور فعال دارند و نسبت به تهیه غذای گرم برای مردم اقدام می‌کنند.
وی در ادامه با بیان اینکه مواکبی که می‌خواهند در امر خداپسندانه تهیه غذای گرم جهت مناطق سیل‌زده مشارکت داشته باشند حتماً باید از طریق ستاد بازسازی عتبات عالیات به مناطق اعزام شوند، گفت: هرکدام از موکب‌های متقاضی باید حداقل توان پخت روزانه پنج هزار پرس غذا گرم را داشته باشند و پس از اتمام ذخیره غذایی، هر یک از استان‌های سیل‌زده مکلف است مایحتاج مورد نیاز این موکب‌ها برای تهیه غذای گرم آماده كنند.
رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان فارس یادآور شد: مرجع اطلاع‌رسانی در خصوص فعالیت موکب‌های فارس در مناطق سیل‌زده فقط ستاد بازسازی عتبات عالیات استان است.
همچنین محمد ابراهیم فروزانی، معاون گردشگری و امور زائرین استانداری فارس نیز در این جلسه با اشاره به حوادث سیل اخیر در استان‌های غرب کشور و لزوم خدمت‌رسانی اضطراری و مستمر استان برای خدمات موثر در استان خوزستان با مشخص شدن برنامه استقرار در جهت ارائه خدمت به سیل‌زدگان غرب کشور بر استفاده موثر از امکانات و ظرفیت موکب‌های استان فارس در مناطق سیل‌زده تأكید كرد.
انتهای پیام

captcha