کد خبر: 3802458
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۳
گروه فرهنگی ــ مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان با بیان اینکه محصولات فرهنگی خارجی همچون سیلی ویرانگر اعتقادات و باور‌های اجتماعات و فرهنگ این مرز و بودم عصمت کودکان و نوجوانان را با خود می‌برد، گفت: رونق تولید محصولات فرهنگی در هیاهوی اقتصادی گم شده است.
رونق تولید محصولات فرهنگی در هیاهوی اقتصادی گم شده است/ بیماری ترجیح کالای خارجی در جامعه باید درمان پیدا کندحجت‌الاسلام مسعود صفی‌یاری، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان در گفت‌وگو با ایکنا از زنجان، در مورد رونق تولید و رسالت دستگاه‌های فرهنگی اظهار کرد: سال 1398 از سوی مقام معظم رهبری با عنوان سال «رونق تولید» نامیده شد و با این اقدام تأکید رهبری فرزانه انقلاب بر اولویت و محوریت نگاه به داخل و پرهیز از چشم دوختن به بیگانگان و خوش‌بینی به دشمنان برای چندمین سال متوالی تکرار شد.
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان ادامه داد: رونق تولید هرچند در ظاهر رنگ و بوی اقتصادی دارد و در بخش اقتصاد قابل پیگیری است اما از چند زاویه می‌توان آن را با نگاه فرهنگی و اجتماعی نگریست.
وی یادآور شد: کشور ایران تا قبل از پیروزی انقلاب اسلامی کشوری کاملا وابسته، مصرفی و وارد‌کننده مطلق بود. اصول سیاست رژیم شاه بر مبنای منافع کشورهای مستکبر به ویژه آمریکا و انگلیس می‌چرخید و موجودیت خود و کشور ایران را علیرغم همه  ظرفیت‌ها، توانمندی‌ها و استعدادها در راستای تامین منافع و گرم کردن بازار تجاری اربابان آمریکایی و غربی می‌دید.
این مسئول افزود: پس از پیروزی انقلاب اسلامی که رکن اساسی آن را شعار استقلال و آزادی شکل می‌داد، نظامی مستقل و متکی بر قدرت و ظرفیت مردمی روی کار آمد و دست رد بر سینه نامحرمان، اشغالگران و سلطه‌گران شرق و غرب زد و خودکفایی همه جانبه را در دستور کار خود قرار داد.
صفی‌یاری تصریح کرد: هر چند نظام اسلامی با تاکید مجدانه حضرت امام(ره) و درایت مقام معظم رهبری گام‌های جدی در این امر برداشته شد اما نقشه‌های شوم دشمن از قبیل محاصره و تحریم اقتصادی از سویی و البته غالبا برخی اختلالات اندیشه‌ای و انحرافات مدیریتی از سوی دیگر اجازه نداد درخت خودکفایی به شکل فراگیر ثمره دهد و هنوز در بخش‌هایی برخلاف توان و ظرفیت کشور و جوانان همچنان وابسته هستیم.
وی خاطرنشان کرد: اصرار رهبر معظم انقلاب اسلامی به تقویت تولید داخل و مصرف کالاهای داخلی ناظر به این بخش از کار است و اگر نگاه مسئولان و دولت تصحیح شود و به جای چشمداشت به دست بیگانگان به استعداد خودی، توان جوانان و ظرفیت داخلی تکیه کنند، دشمن حتی در جنگ اقتصادی نیز هیچ غلطی نمی‌تواند بکند.
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان تبیین معنای اقتصاد مقاومتی و تکیه بر توان داخلی را از وظایف دستگاه‌های فرهنگی دانست و گفت: به تعبیر رهبر معظم انقلاب اسلامی باید بیماری ترجیح کالای خارجی در جامعه درمان پیدا کند و الگوی مصرف به نفع کالای داخلی تغییر یابد و این امر نیاز به فرهنگ‌سازی و تبیین فراگیر دارد که اصحاب فرهنگ و هنر باید با دیده تکلیف این امر مهم را انجام دهند.
این مسئول ادامه داد: موضوع وجدان کاری نیز از جمله اصول اولیه اسلامی و انسانی است که در بستر اخلاقی می‌توان طرح شده و تولیدکنندگان را به انصاف، امانتداری، استحکام، کیفیت و رعایت حق الناس و مصالح ملی فرا بخواند.
وی افزود: اما مسئله مهمتر موضوع قابل توجهی است که متاسفانه هرچند مربوط به رونق تولید است اما در هیاهوی اقتصادی گم شده و دیده نمی‌شود و آن بحث رونق تولید محصول فرهنگی و هنری است.
صفی‌یاری، بازی‌های ویدیویی و کامپیوتری را از مهمترین محصول فرهنگی کودکان و نوجوانان خواند و گفت: در اثر بی‌توجهی به صنعت بازی‌سازی درکشور تقریبا به طور کامل در اختیار کشور‌های بیگانه با اهداف سلطه‌گرانه فرهنگی اقتصادی است. این قضیه تلخ در موضوع کارتن‌های مخرب خارجی، محصولات موبایل محور، لوازم‌التحریر، فیلم، رمان و اسباب‌بازی و دیگر محصولات فرهنگی و هنری به شدت جریان دارد و همچون سیلی ویرانگر اعتقادات و باور‌های اجتماعات و فرهنگ این مرز و بودم عصمت کودکان و نوجوانان را با خود می‌برد.
وی تصریج کرد: بخش فرهنگی در سال «رونق تولید» اهتمام ویژه‌ای به تولید محصولات جذاب و فاخر فرهنگی و هنری به‌خصوص در سطح کودک و نوجوان داشته و جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی با احیاء ظرفیت‌های بی‌بدیل و سازنده، محصولات معیار و در طراز انقلاب اسلامی را تولید و انقلابی را در این عرصه ایجاد کند.
انتهای پیام
نام:
ایمیل:
* نظر:
* کد امنیتی: