تهدید مخازن تامین آب شرب دورود توسط رانش‌های زمین
کد خبر: 3802579
تاریخ انتشار : ۲۱ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۹

تهدید مخازن تامین آب شرب دورود توسط رانش‌های زمین

گروه اجتماعی ـ معاون آبفا کشور گفت: در شهرستان دورود به‌واسطه رانش‌هایی که وجود دارد به‌شدت مخازن تأمین آب مورد تهدید قرار می‌گیرد و ضرورت دارد کمیسیون عمران نسبت به تأمین بودجه آینده این استان توجه کند.

تهدید مخازن تامین آب شرب دورد توسط رانش‌های زمینبه گزارش ایکنا از لرستان، رضا گیاهی، معاون منابع انسانی و بهبود شرکت مهندسی آبفا کشور سه‌شنبه، بیستم فروردین در ستاد بحران استان لرستان اظهارکرد: در حوزه شهری در دورود، پلدختر و معمولان آسیب زیادی از سیل دیدیم که در دورود از نوع اتفاقات عادی بود و چندان حاد نبود، اما در پلدختر وضعیت سختی داشتیم که با اصلاح خطوط انتقالی که در کنار رودخانه وجود داشت، تا روز گذشته موفق شدند با دبی 125 لیتر در ثانیه آب شهر را در بخش‌هایی وصل کنند.
وی با بیان این‌که طی روزهای اخیر سومین خط انتقال پلدختر وارد مدار بهره‌برداری شد، افزود: در حال حاضر نزدیک 200 لیتر در ثانیه آب وارد مخزن 10 هزار مترمکعبی شهر پلدختر می‌شود و فقط در شب که کنترلی روی مصرف نیست برای ذخیره‌سازی بهتر مخزن، مخزن بسته می‌شود و در روز در بخش‌های شرقی شهر که آسیب کمتری دیدند آب توزیع می‌شود.
گیاهی عنوان کرد: در حال حاضر در بخش‌های غربی پلدختر که در زیر گِل و لای و لجن فرو رفته توزیع آب را نداریم و برای بهره‌مندی مردم، 12 هزار بسته آب در محل تولید و توزیع می‌کنیم.
وی گفت: در حوزه شهری پلدختر هم 26 تانکر از 21 استان معین آبفای لرستان به این شهر انتقال‌ یافته است که توسط این تانکرها آب را توزیع می‌کنیم.
معاون آبفا کشور با بیان این‌که در شهرستان معمولان، آب کاملاً وصل شده به جز منازلی که در ساحل رودخانه وجود دارند و آسیب دیدند، گفت: در معمولان هم 53 لیتر در ثانیه توسط 2 حلقه چاه آب تأمین می‌شود و مشکل جدی در این راستا نداریم.
وی با اشاره به این‌که در سیل روز پنجم، 168 روستا آسیب دید که طی سه روز تمامی این روستاها وارد مدار شدند، گفت: در سیل دوازدهم فروردین، بسیاری از روستاهای استان لرستان مورد آسیب واقع شده بود که در حال حاضر مساله آب آن‌ها حل شده است.
گیاهی با بیان این‌که از 21 شرکت آبفا به‌جز گلستان و خوزستان کمک‌های فراوانی به لرستان آوردیم، گفت: 500 متر لوله در سایزهای 1200 تا 2400 به حوزه راه هم همکاری کردیم که بتواند به‌عنوان بیس‌زیر پل‌ها استفاده کند.
معاون منابع انسانی و بهبود شرکت مهندسی آبفا کشور عنوان کرد: در حال حاضر در دو شهر پلدختر و معمولان آبستن خطر هستیم، خطوط انتقال انحصاری که در کنار رودخانه کشکان وجود دارد می‌تواند با هر سیل دیگری آسیب‌های جدی‌تری ببیند. همچنین در شهر خرم‌آباد کدورت آب چاه‌ها و چشمه به‌شدت بالا رفته و حتماً بعد از آرامش، باید به‌سمت ارتقای تصفیه‌خانه خرم‌آباد برویم.
معاون آبفا کشور بیان کرد: در شهرستان دورود به‌واسطه رانش‌هایی که وجود دارد به‌شدت مخازن تأمین آب مورد تهدید قرار می‌گیرد و ضرورت دارد کمیسیون عمران نسبت به تأمین بودجه آینده این استان توجه ویژه داشته باشد.

انتهای پیام

captcha