تخصیص کمتر از 10 درصد بودجه قرآنی سال 97 به بخش مردمی/ ارکان شورا به مصوبات متعهد باشند
کد خبر: 3802583
تاریخ انتشار : ۲۱ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۹
رحیم قربانی بیان کرد:

تخصیص کمتر از 10 درصد بودجه قرآنی سال 97 به بخش مردمی/ ارکان شورا به مصوبات متعهد باشند

گروه مؤسسات قرآنی مردم‌نهاد ــ مدیرعامل اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های فرهنگی ـ مردمی قرآن و عترت کشور با اشاره به اینکه از کل بودجه قرآنی کشور در سال 97 بین پنج تا 10 درصد به بخش مردمی تخصیص یافته است، گفت: در حالی که پیش از این، تخصیص 50 درصد بودجه قرآنی به بخش مردمی به تصویب رسیده بود.

اختصاص کمتر از 10 درصد بودجه قرآنی سال 97 به بخش مردمی / ارکان شورا نسبت به مصوبات متعهد باشند

رحیم قربانی، مدیرعامل اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های فرهنگی ـ مردمی قرآن و عترت کشور، در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا؛ با اشاره به بودجه قرآنی سال 97 که ‌هم‌‌اکنون در صندوق توسعه مشارکت فرهنگ قرآنی قرار دارد و انتظارهایی که در مورد شفافیت این بودجه وجود دارد، گفت: انتظار می‌رفت که شورای توسعه فرهنگ قرآنی کشور به درخواست‌های جامعه قرآنی، استادان و فعالان این عرصه به ویژه اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت سراسر کشور درباره شفاف‌سازی وضعیت بودجه سال 97 اقدام کند.
وی با اشاره به اظهارات یکی از اعضای هیئت بازرسی صندوق مشارکت توسعه فرهنگ قرآنی و تأکید ایشان بر شفاف‌سازی بودجه‌ قرآنی سال 97 و حتی سال‌های پیش از آن(متن مصاحبه با عضو هیئت بازرسی را اینجا بخوانید)، افزود: در مورد مباحث قرآنی هیچ موضوع محرمانه‌ای وجود ندارد. حق جامعه قرآنی به ویژه نهادهای مردمی است که از سرنوشت بودجه و وضعیت تقسیم‌بندی آن اطلاع داشته باشند.
قربانی با اشاره به اینکه مؤسسات مردمی در موارد بسیار زیادی می‌توانند بازوی فکری و اجرایی شورای توسعه فرهنگ قرآنی و بسیاری از نهادهای دولتی عضو شورا باشند، اظهار کرد: انتظار می‌رود در بحث بودجه قرآنی براساس تفاهم‌نامه‌ها و مصوباتی که در آن شورا و سازمان مدیریت به تصویب رسیده است عمل شود. مصوباتی که براساس آن و اعلام مسئولان شورای توسعه و صندوق مشارکت و ... باید 50 درصد بودجه قرآنی به بخش مردمی اختصاص یابد.
مدیرعامل اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های فرهنگی ـ مردمی قرآن و عترت کشور تأکید کرد: با وجود مصوبات و تأکیدات بسیار زیاد خود مسئولان، دیده شد که سال 97 به پایان رسید و همچنان شفاف‌سازی بودجه قرآنی کشور، که قول آن را داده بودند، مشاهده نشد. حتی باقی‌مانده مبلغ 22 میلیارد تومانی که در سال 97 از خزانه به صندوق واریز شده همچنان مشخص نیست؛ البته رئیس کمیته تخصیص اعلام کرد و حدود 12 و نیم میلیارد تومان است. قاعدتاً 11 میلیارد آن باید به مؤسسات و نهادهای مردمی اختصاص می‌یافت، اما شنیده‌ها حاکی از این است که بین پنج تا 10 درصد این مبلغ به بخش مردمی داده شده است.
قربانی با طرح این سؤال که چرا ارکان شورا به مصوبات و تفاهم‌نامه‌های خود توجهی ندارد و به تعهدات خود عمل نمی‌کند، بیان کرد: انتظار می‌رود مسئولان امور قرآنی براساس آنچه از مفاهیم قرآنی می‌آموزند، در عهد و پیمان‌های خود دقت کنند و بر این پیمان‌ها وفادار باشند. در حال حاضر درخواست ما این است که بر همین اساس تجدید نظر شود و همان 50 درصدی که مصوب شده است به مؤسسات پرداخت شود تا این قضیه جبران شود.
وی اظهار کرد: به غیر از پیگیری‌هایی که در اواخر سال 97 شد، در سال 98 نیز پیگیر بودجه قرآنی هستیم. برگزاری نشست با رئیس فراکسیون قرآن و عترت مجلس شورای اسلامی نیز جز برنامه‌های اتحادیه است که تاکنون تشکیل نشده است، اما به زودی شاهد برگزاری آن خواهیم بود.

انتهای پیام

captcha