كمك 700 میلیون تومانی فعالان اقتصادی فارس به سیل‌زدگان
کد خبر: 3802744
تاریخ انتشار : ۲۱ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۸:۰۸

كمك 700 میلیون تومانی فعالان اقتصادی فارس به سیل‌زدگان

گروه سیاست و اقتصاد ـ رئیس اتاق بازرگانی فارس، ارزش ریالی محموله‌های غیرنقدی اتاق استان را برای كمك به سیل‌زدگان استان‌های لرستان و خوزستان بالغ بر ٧٠٠ میلیون تومان اعلام كرد.

به گزارش ایكنا از فارس، جمال رازقی، رئیس اتاق بازرگانی فارس عصر امروز، ٢١ فروردین در دیدار اعضای هیئت رئیسه اتاق بازرگانی فارس با استاندار به كمك‌های غیرنقدی اتاق فارس به استان‌های سیل‌زده اشاره كرد و گفت: از طریق اتاق خرم آباد محموله‌های فعالان اقتصادی استان را ارسال كرده‌ایم.
وی، ارزش ریالی محموله‌های غیرنقدی اتاق استان را بالغ بر ٧٠٠ میلیون تومان ذكر كرد و گفت: طی دو روز آینده نیز هشت كامیون حاوی محموله‌های غیرنقدی خود را به اهواز و خوزستان ارسال خواهیم كرد.
رازقی در ادامه سخنان خود با تاکید براینکه شعار سال را قرار نیست در حد یک بنر و تیتر محدود کرد، گفت: باید دست به اقدمات عملی زد و با هدف‌گذاری برای تولید و صادرات استان، وظیفه هر دستگاه اجرایی مشخص و پایش شود.
وی با تاکید براینکه حفظ، اثرگذاری و ارتقای رتبه فضای كسب و كار اولویت فعالیت‌های هیئت نمایندگان دوره نهم اتاق فارس است، ارتقای رتبه كسب و كار استان از ١٩تا ٢٥ به رتبه یك تا سه را ماحصل عملكرد دوره هشتم پارلمان بخش خصوصی فارس دانست.
رئیس اتاق بازرگانی فارس در پایان بر این نكته تأكید كرد كه امروز هیچ فعال اقتصادی در استان وجود ندارد كه مشكلی داشته و حل نشده باشد.
یلدا راهدار، عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی فارس نیز به تغییر رویكرد اتاق هشتم از سنتی به دانش بنیان اشاره و عنوان كرد كه تغییر رویكرد فعالیت اتاق موجب تاثیرات مثبتی در فضای كسب و كار شد.
وی با اشاره به ایجاد ارتباط هیئت نمایندگان دور هشتم اتاق فارس با بخش دولتی و دستگاه قضایی در استان، گفت: در اتاق هشتم تلاش كردیم كه رویكرد كمیسیون‌های تخصصی تغییر یافته و از جلسات گفت و گو محور خارج شده و بر مسئله محوری تمركز شود.
راهدار با بیان اینكه كمیسیون‌های تخصصی اتاق در دور هشتم متصل به شورای گفت و گو و پایش فضای كسب و كار بود، مسئله ورود و خروج هیئت‌های تجاری به استان را یكی از معضلات اتاق فارس به ویژه پس از برجام عنوان كرد.
وی ادامه داد: هیئت‌های تجاری كمتر به شیراز می‌آمدند و ترجیح می‌دادند كه در استان‌های آذربایجان و اصفهان حضور یابند كه در این راستا كارگروه ساماندهی هیئت‌ها در اتاق آغاز به كار كرد.
عضو اتاق بازرگانی فارس همچینن یادآور شد: دبیرخانه شورای گفت‌وگو كه تا پیش از فعالیت اتاق هشتم فعال نبود و پشتوانه علمی نداشت و عمدتا موضوع محور بود نیز به كارگروه پژوهش اتاق متصل شد.
راهدار به توانمندسازی ذی نفعان اتاق فارس و تغییر رویه‌ای که در بخش آموزش و از دوره‌های كارت بازرگانی آغاز شد، اشاره و بیان کرد: برای دو سال متوالی فارس، اتاق برتر در بحث توانمندسازی شد.
این فعال اقتصادی یادآور شد: فاصله بین دانشگاه و صنعت از مسائلی بود كه در دستور کار شورای پژوهش قرار گرفت و امروز بالغ بر ١٥٠ پژوهشگر در كمیته‌های زیرمجموعه این شورا در حال فعالیت هستند.
انتهای پیام

captcha