سیل اخبار سیل در گروه اجتماعی/ خم شدنی که عزت آفرید
کد خبر: 3802794
تاریخ انتشار : ۲۲ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۲
بر خط اجتماعی/

سیل اخبار سیل در گروه اجتماعی/ خم شدنی که عزت آفرید

گروه جامعه ــ هفته جاری سرویس اجتماعی خبرگزاری ایکنا پر بود از اخبار مربوط به سیل؛ اخباری که در آن‎ها اتحاد همه مردم ایران و خدمت‌رسانی بی‌دریغ نیروهای سپاه و ارتش در کنار مردم و مسئولان دولتی نکات مثبتی بود که می‌شد از آن سخن گفت.

به گزارش ایکنا؛ اولین هفته کاری کاملاً رسمی سال جدید از شنبه، 17 فروردین ماه و با انتشار اخبار مختلف در خصوص سیل آغاز شد.

اولین خبر منتشر شده بخش جامعه سرویس اجتماعی نگرانی از تداوم عدم تصویب لوایح مربوط به حمایت از کودکان و زنان کشور بود که با تیتر «تعدد لوایح تصویب نشده به نفع زنان و کودکان/ مجلس دهم کم‌کارترین دوره در حوزه زنان باقی می‌ماند؟» به انتشار رسید.

آغاز اعزام زائران عتبات عالیات بدون پرداخت هزینه ویزا خبر خوبی بود که در هفته جاری محقق شد، اما این خبر موجب شد عده‌ای به تصور اینکه دیگر لزومی به دریافت ویزا ندارند راهی مرزها شوند. همین مسئله موجب شد وزارت کشور بر لزوم تهیه ویزا تأکید و اعلام کند: ویزا رایگان است، اما باید دریافت شود.

سیل خبر خوبی نیست، اما اتحاد مردم خوشحال‌کننده‌ترین خبر است

کمک مراجع تقلید به سیل‌زدگان، نگاه حقوقی به مسئله سیل و اینکه چه نهادی باید خسارت‌های سیل را پرداخت کند، گلریزان جامعه ورزش برای سیل‌زدگان، اجرای طرح امداد فرهنگی از مناطق محروم تا سیل‌زده، پرداخت یارانه ویژه به رسانه های مناطق سیل‌زده، ارائه غذای گرم توسط موکب های اربعین و خدمت‌رسانی این موکبها در مناطق سیل زده، حضور مسئولان و اقداماتی که مردم در کنار هم برای مهار سیل انجام می‎‌‌دهند، خیل کمک‌های اهدایی مردم به سیل‌زدگان خبرهای مربوط به سیل هفته جاری را تشکیل می‌داد.

از دیگر خبرهای مهم بخش جامعه آغاز کلاس های برخط زائران حج تمتع سال جاری و برنامه‌های مربوط به پزشکان اعزامی به حج بود. نامه حجت‌الاسلام قرائتی به ائمه جمعه و جماعات درباره قرآن با تیتر «صدها ساختمان مجلل به نام قرآن داریم اما تدبر و عمل کم است» و برگزاری جشنواره ملی حکمت و نیایش با محوریت نهج البلاغه و صحیفه سجادیه دیگر اخبار بخش جامعه سرویس اجتماعی را تشکیل دادند.

همچنین اعلام شد: «محمد خدادی» معاون مطبوعاتی وزارت ارشاد شد و معاونت تألیف و تولید مواد و رسانه‌های آموزشی  نیز به حجت‌الاسلام محمدی رسید.

حجت‌الاسلام والمسلمین مجید باباخانی، مدیرکل تشکل‌های دینی و مراکز فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی، هم از با تأکید بر اینکه هیچ فرد و نهادی از بیرون صنف مداحان توانایی و قابلیت نظارت مؤثر بر جامعه مداحان را ندارد، اظهار کرد: در واقع تصحیح یک قشر و صنف باید از سوی آن صنف انجام شود؛ اصل مداحی فرهیختگی و معنویت است و امکان دارد که خطا هم داشته باشند و این خطا‌ها در همه حوزه‌ها مانند بهداشت و درمان وجود دارد.

حسن بنیانیان، رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای عالی انقلاب فرهنگی، نیز گفت: پیش از محکوم کردن برخی سلبریتی‌ها، به الگوهای نامناسب فرهنگی، باید از خود بپرسیم که چرا تحولات مربوط به مسجد آنچنان کند است که این مکان را به پاتوق جوانان محل و دورهمی افراد متدین تبدیل نکرده و به الگوسازی نپرداخته است.

بخش سلامت سرویس اجتماعی بیش از سایر سرویس‌ها مسئولیت انتشار اخبار به ویژه اطلاعیه‌های مربوط به سیل را برعهده دارد. بر همین اساس بخش قابل توجهی از اخبار این سرویس در هفته جاری به اخبار سیل اختصاص داشت و انتشار خبر فروش چادرهای امدادی از خبرهای بحث‌برانگیز این سرویس بود.

علاوه بر اخبار سیل‌زدگان، خبر وزیر بهداشت مبنی بر اینکه «وزارت بهداشت دغدغه‌های رهبری در رابطه با جمعیت را مرتفع می‌کند»، اهدای بیش از ۴۸ هزار واحد خون در ایام نوروز/ کمبود خون در مناطق سیل‌زده نداریم، وزیر بهداشت در ایلام: «مراکز درمان ناباروری در کشور تقویت می‌شوند/ ایجاد تسهیلات ویژه برای زوج‌های نابارور» نیز از دیگر اخبار مهم این بخش سلامت سرویس اجتماعی ایکنا در هفته جاری بود.

آخرین خبر این بخش سقوط یک فروند بالگرد متعلق به نیروی انتظامی و احتمال مصدومیت ۴ نفر در این حادثه در ارومیه بود.

«کمک به سیل‌زدگان خوزستان، دفاع از حرم است»

بخش شبکه اجتماعی نیز اخبار جالبی داشت. از پیام سردار سرلشگر قاسم سلیمانی مبنی بر اینکه «کمک به سیل‌زدگان خوزستان، دفاع از حرم است» تا توئیت وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی مبنی بر اینکه «من یک سپاهی هستم» در واکنش به اعلام سپاه به عنوان گروه تروریستی از سوی امریکا. ناصر کرمی، اقلیم‌شناس و استاد دانشگاه برگن نروژ نیز با انتشار مطلبی در فضای مجازی، درباره لزوم مدیریت سیلاب شایعات در خوزستان، هشدار داد که مورد استقبال برخی کاربران شبکه‌های اجتماعی مواجه شده است.

 تصاویر یک سرهنگ ارتش که خم می‌شود تا افراد ناتوان سیل زده با پا گذاشتن بر پشت او بتوانند سوار خودرو شوند نیز در این هفته تحسین بسیاری مخاطبان شبکه های اجتماعی را در پی داشت.

بخش فعالیت های جهادی هم از کمک به سیل زدگان به روش های مختلف خبرداد و اعلام کرد: مؤسسه خیریه متوسلین به امام رضا(ع) همراه با همه مردم ایران اقدام به جمع‌آوری کمک‌های نقدی و غیرنقدی خیرین برای یاری و کمک به مردم سیل‌زده کشورمان کرده‌ است.

اعلام آخرین مهلت ثبت‌نام ناشران دیجیتال در نمایشگاه کتاب، نرم‌افزار ‌«کتابخانه حکمت اسلامی‌۲» تولید شد، فعالیت کتابخانه الکترونیکی پژوهشکده امر به‌معروف هم اخبار مهم بخش فناوری اطلاعات بود.

به امید اینکه هفته آینده اخبار خوبی در خصوص بهبود وضعیت سیل‌زدگان داشته باشیم.

انتهای پیا

captcha