56 کشته در درگیری‌های اخیر در پایتخت لیبی
کد خبر: 3802866
تاریخ انتشار : ۲۲ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۸
سازمان ملل اعلام کرد:

56 کشته در درگیری‌های اخیر در پایتخت لیبی

گروه بین الملل – سازمان ملل اعلام کرد: درگیری‌های مسلحانه در طرابلس پایتخت لیبی طی ۶ روز گذشته، 56 کشته بر جای گذاشته است.

به گزارش ایکنا به نقل از رویترز؛ بنابر اعلام سازمان ملل، در بین کشته شدگان در درگیری‌های اخیر در طرابلس، دو پزشک و یک راننده آمبولانس دیده می‌شود اما مشخص نیست که سایر قربانیان نظامی یا شهروند عادی هستند.
 
بنا بر گزارش‌ها، ژنرال خلیفه حفتر فرمانده نظامیان مستقر در شرق لیبی روز پنجشنبه گذشته از آغاز عملیات برای تصرف شهر طرابلس پایتخت این کشور خبر داد.
 
«فائز السراج» رئیس شورای ریاست جمهوری دولت وفاق ملی لیبی نیز پس از تحرکات نظامی نیروهای ژنرال خلیفه حفتر به سوی طرابلس، حالت آماده باش اعلام کرد.
 
در حال حاضر، لیبی دارای دو دولت مستقل است؛ دولت وفاق ملی که توسط سازمان ملل پشتیبانی می‌شود و دولت موقت که از سوی پارلمان طبرق حامی ژنرال خلیفه حفتر در شهر البیضا (واقع در شرق لیبی) تشکیل شده است.
 
لیبی کشوری است در شمال آفریقا که ۹۷٪ مردم آن مسلمان هستند. بارگاه امامزاده «عبدالسلام الاسمر» از نوادگان امام حسن(ع) در این کشور، بزرگترین زیارتگاه شیعیان آفریقا به شمار می‌آمد که در سال ۱۳۹۱ش توسط وهابیان تخریب شد. در لیبی بیش از شصت هزار نفر شیعه زندگی می‌کنند.

انتهای پیام
captcha