بسیجیان در تمام صحنه‌های خدمت به مردم حضور دارند/ رفع نیاز 100 منزل
کد خبر: 3802874
تاریخ انتشار : ۲۲ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۳

بسیجیان در تمام صحنه‌های خدمت به مردم حضور دارند/ رفع نیاز 100 منزل

گروه اجتماعی ـ فرمانده سپاه ناحیه بقیةالله(عج) شیراز با تأكید بر اینكه بسیجیان هر جا صحنه خدمت به مردم باشد، حضور دارند، گفت: بیش از یک‌صد منزل به صورت کامل با ارزشی بالغ بر یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال رفع نیاز شده است.

به گزارش ایكنا از فارس، مجید علی‌پور، فرمانده سپاه ناحیه بقیةالله(عج) شیراز امروز، 22 فروردین‌ماه با اشاره به همت بسیجیان این ناحیه در کنار مردم سیل زده شیراز و کشور گفت: بسیجیان کشور برای همه ثابت کردند که هرجا صحنه خدمت‌رسانی به مردم باشد با حضور خود غوغا می‌کند و برایشان سیل، زلزله، دفاع از حرم و... فرقی ندارد.
وی به شرایط سخت اولیه سیل شیراز اشاره کرد و افزود: بارش رحمت الهی متاسفانه در شهر شیراز شرایط سختی را رقم زد که میتوان به امتحان مسئولان جهت خدمت‌رسانی به مردم و سیستم مدیریتی خود دانست و به حمد الله در همان ساعات اولیه درب مساجد، حسینیه‌ها، سالن‌های ورزشی و اماکن در اختیار این ناحیه به روی مردم گشوده شد و از یک نفر تا ۶۰۰ نفر در هر کدام از اماکن ساماندهی شدند.
علی‌پور درباره اقدامات صورت گرفته در اماکن این ناحیه گفت: قریب دو هزار و ۳۰۰ نفر از مسافرین گرفتار در سیل شیراز طی دو روز اسکان خود توانستند با همکاری تیم پزشکی از ویزیت رایگان و داروهای رایگان برخوردار شوند.
وی ادامه داد: جهت برگشت روحیه به مسافرین و از بین بردن تلخی حوادث آن روز برنامه‌های متنوعی از جمله کلاس‌های فرهنگی، دینی، ورزشی، اعتقادی برگزار شد.

اعزام ۱۷۹ گروه جهادی جهت کمک به سیل‌زدگان
فرمانده سپاه بقیةالله(عج) شیراز همچنین به فعالیت‌های خیرین بسیجی اشاره کرد و گفت: در کنار اسکان مسافرین، خیرین بسیجی سه وعده غذایی شامل صبحانه، نهار، شام و همچنین میان وعده تأمین کردند.
وی با اشاره به آسیب دیدن خانه‌های محله‌های کم برخوردار اشاره کرد و گفت: متاسفانه باران رحمت الهی علاوه بر خسارت به شهرک سعدی شیراز به منازل محلات کم برخوردار مثل محله بیات، سنگ سیاه، شهرک بهار خسارت وارد کرد که در همین راستا بیش از ۸۶۰ بسیجی در قالب ۱۷۹ گروه جهادی با ۷۶ خودرو سبک و ۱۲ خودرو سنگین به ۱۴۰ منزل امدادرسانی کردند که در گام اول اقدام به رهاسازی آب از منازل و خارج کردن سیل از خانه ها و رساندن منازل به ظاهری مناسب بود.
علی‌پور ادامه داد: بسیجیان جهادگر در گام دوم که هنوز ادامه دارد اقدام به تامین اقلام ضروری زندگی كردند که در این راستا بیش از ۷۰۰ سبد معیشتی با همت گروه‌های جهادی، خیرین و خیریه ها تامین و خرید وسایل ضروری زندگی بین منازل سیل‌زده توزیع شده است و همچنان در حال انجام است.
وی افزود: وسایل ضروری زندگی افراد که دچار نقص فنی شده بود به‌صورت کاملا رایگان برطرف شد که اکنون می‌توان گفت بیش از یکصد منزل به صورت کامل با ارزشی بالغ بر یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال رفع نیاز شده است.

برپایی ۲۰ ایستگاه جهت دریافت کمک‌های مردمی
فرمانده سپاه بقیةالله(عج) شیراز به وقوع سیل در دیگر نقاط كشورمان اشاره کرد و گفت: حس همدوستی در همه ایرانیان وجود دارد و در این راستا بیش از ۲۰ ایستگاه ثابت در محدوده ناحیه بقیةالله(عج) جهت کمک به سیل‌زدگان برپا شده است و تاکنون یک مرحله از اقلام ضروری بارگیری شده و به استان لرستان اعزام شده است.
وی ادامه داد: مرحله دوم اعزام اقلام ضروری در حال تفکیک، بسته بندی، کد گذاری و شناسنامه است که در موقع ارسال به خانواده‌های نیازمند تسریع شود.
فرمانده سپاه ناحیه بقیة‌الله(عج) شیراز تأكید كرد كه بسیج تا زمان آرامش مجدد به زندگی افراد آسیب دیده در کنار آن‌ها خواهد بود و کنار نخواهد کشید.
علی‌پور در پایان از برگزاری مراسم تقدیر از جهادگران بسیجی و مدافعین سومین حرم اهل بیت(ع) که به صورت ۲۴ ساعته بحث امنیت حرم‌های مطهر در ایام نوروز را برعهده داشتند همزمان با روز جوان خبر داد.
انتهای پیام

captcha