اسکان سیل‌زدگان و ترمیم خانه‌های آسیب‌دیده در اولویت قرار گیرد
کد خبر: 3802950
تاریخ انتشار : ۲۳ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۸:۴۲

اسکان سیل‌زدگان و ترمیم خانه‌های آسیب‌دیده در اولویت قرار گیرد

گروه اجتماعی ــ رئیس کل دادگستری لرستان با بیان این‌که این حجم از سیل در لرستان قابل پیش‌بینی نبود، اظهار کرد: اسکان سیل‌زدگان و ترمیم خانه‌های آسیب‌‌دیده باید در اولویت قرار گیرد.

اسکان سیل‌زدگان و ترمیم خانه‌های آسیب‌دیده در اولویت قرار گیردبه گزارش ایکنا از لرستان، جعفر بدری، رئیس کل دادگستری استان لرستان، پنج‌شنبه، ۲۲ فروردین‌ماه در جلسه شورای قضایی لرستان که با حضور معاونان دادگستری استان، رؤسای حوزه‌های قضایی و دادستان‌ها تشکیل شد، اظهار کرد: این حجم از سیل قابل پیش‌بینی نبود و مهم‌ترین موضوع خدمت‌رسانی، اسکان و مرمت خانه‌های آسیب‌دیده است.

وی با انتقاد از برخی کم کاری‌هایی که در سال‌های قبل صورت گرفته، تأکید کرد: امروز در دورانی به سر می‌بریم که مردم ما بالاترین عزت را به مسئولان هدیه داده‌اند و برنامه دادگستری‌ها حمایت از مسئولان اجرایی برای خدمت‌رسانی بیشتر به مناطق سیل‌زده است. 

بدری با بیان اینکه این مردم شایسته خدمت بیشتر هستند و دادستان‌ها و مسئولان دادگاه‌های بخش کمک زیادی برای رفع مشکلات آنان کرده‌اند که مورد رضایت مردم این مناطق قرار گرفته است، خاطرنشان کرد: اسکان افراد سیل‌زده از مهم‌ترین اولویت‌ها باشد و مقتضی است با استفاده از ظرفیت گروه‌های مختلف، متعهد و متخصص در راستای ارتقاء سطح سلامت و بهداشت عمومی تصمیمات جدی و اقدامات لازم صورت پذیرد.

رئیس‌کل دادگستری استان با بیان این‌که متأسفانه در برخی مناطق اماکن مناسبی برای اسکان در نظر گرفته نشده است و به‌نوعی سردرگمی در ارائه خدمات دیده می‌شود، تصریح کرد: این امر باعث عدم همکاری مردم با دولت خواهد شد کمااینکه اگر کار به صورت کارشناسی صورت بگیرد خیلی از مشکلات حل می‌شود.

بدری ادامه داد: مسئولان شهری با در نظر گرفتن نیازهای مسکن مناطق سیل‌زده، تهیه نقشه‌های جدید در محدوده شهری، تغییر کاربری برخی زمین‌های کشاورزی که در حریم رودخانه نیستند و با هماهنگی مسکن و شهرسازی و شهرداری‌ها به سیل‌زدگانی که خانه‌های ایشان به طور صددرصد تخریب شده خدمت کنند.

رئیس‌کل دادگستری استان لرستان در پایان درخصوص برنامه‌های جدید رئیس قوه قضائیه و لزوم کاهش اطاله دادرسی و نظارت بیشتر دادستان‌ها دستوراتی را برای معاونان، روسای حوزه‌های قضایی و دادستان‌ها صادر کرد.

انتهای پیام

captcha