شهادت، تفکر شهید «صیادشیرازی» را فراگیر کرد
کد خبر: 3802968
تاریخ انتشار : ۲۳ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۷

شهادت، تفکر شهید «صیادشیرازی» را فراگیر کرد

گروه اجتماعی ــ نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی گفت: کینه از عملیات مرصاد دشمنان را برآن داشت تا سرنوشت صیادشیرازی را به شهادت ختم کنند اما شهادت؛ تفکر این انسان متعهد و مخلص را فراگیر کرد.

️شهادت؛ تفکر صیادشیرازی را فراگیر کردبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه تبریز، عصر روز گذشته، 22 فروردین‌ماه در مراسم سالروز شهادت امیر سپهبد علی صیادشیرازی با بیان اینکه آنچه که صیاد شیرازی را صیاد کرد اخلاص او بود، گفت: عشق به نماز، خداوند متعال و اهل بیت(ع) از خصوصیات این شهید بود.
وی با اشاره به محبوبیت پاسداران و ارتشیان در دل مردم افزود: تعهد، اخلاص و تفکر در برنامه صیاد شیرازی زبانزد عام و خاص بود.
آل‌هاشم با اشاره به شعارهای زمان گذشته مبنی بر اینکه ارتشی و سپاهی دو لشکر الهی، تصریح کرد: امیر سپهبد صیاد شیرازی آن زمان گفت که باید این شعار را چنین بیان کرد که ارتشی و سپاهی یک لشکر الهی.
امام جمعه تبریز با بیان اینکه صیاد شیرازی هر هفته یک روز در منزل شخصی خود روضه داشت و الان نیز آن رسم در خانه‌شان پابرجاست، افزود: نظم صیادشیرازی از جمله ویژگی بارز دیگر این شهید بود.
وی با اشاره به ارتباط صمیمی خود با صیادشیرازی گفت: شهید صیاد عشق به تبریز و حضرت آیت‌الله ملکوتی داشت به طوریکه قبل هر عملیاتی به صورت رمزی تماس گرفته و بنده متوجه می‌شدم که باید علما را به منطقه ببرم.
امام جمعه تبریز با بیان اینکه در حال حاضر ارتشیان قهرمان به همراه سپاهیان فداکار و نیروهای مسلح جمهوری اسلامی به سیل‌زدگان کمک می‌کنند، افزود: در تصاویر دیدیم که سرهنگی خم شده و کمر خود را پلکانی برای سیل‌زدگان می‌کند تا آنها سوار خودرو شوند که باید آفرین بر غیرت ارتش جمهوری اسلامی گفت که برای خدمت به مردم ایثارگری می‌کند.
وی خاطرنشان کرد: موفقیت‌های صیاد شیرازی منجر شد تا او با دو درجه ارتقاء و با درجه سرهنگی، فرمانده عملیات غرب شود، وی به دلیل برخورداری از روحیه انقلابی از سوی بنی‌صدر از سمت خود کنار گذاشته شد که بعد از فرار مفتضحانه بنی‌صدر به دعوت آقای کلاهدوز دوباره به سمت خود بازگشت.
نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با بیان اینکه صیاد شیرازی در نهم مهرماه سال ۶۰ به فرماندهی نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران منصوب شد، گفت: او در عملیات‌های مختلف والفجر ۱،۲،۳، خیبر، بدر، رمضان و غیره فرماندهی ارتش را بر عهده داشت و به عبارتی این شهید نقش حساسی در آزادسازی خرمشهر داشت و حضور او در هشت سال دفاع مقدس پیروزی‌های متعددی را به همراه داشت.
امام جمعه تبریز خاطرنشان کرد: شهید صیادشیرازی در ۲۱ فروردین وقتی به قصد عزیمت به محل کار از خانه خارج می‌شد، مورد سوءقصد قرار گرفت و شدت جراحات به قدری زیاد بود که او پس از عمری مجاهدت به فیض شهادت که آرزوی آن را داشت، رسید.
وی ادامه داد: آری دشمنان نمی‌توانستند شهید صیادشیرازی را تحمل کنند و از بعد عملیات مرصاد از وی کینه داشتند.
آل‌هاشم با تبریک روز پاسدار تصریح کرد: پاسداران امروز مورد تحریم کاخ سفید قرار گرفتند ولی آنچه که مسجل شده این است که پاسداران و ارتشیان امروز بین مردم از محبوب‌ترین اقشار هستند و این اقدام احمقانه ترامپ بر محبوبیت روزافزون سپاه عزیز و نیروهای مسلح ارتش اضافه خواهد کرد.

انتهای پیام

captcha