آغاز سومین روز مسابقات بین‌المللی قرآن/ اجرای نمایندگان ایران
کد خبر: 3802993
تاریخ انتشار : ۲۳ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۶

آغاز سومین روز مسابقات بین‌المللی قرآن/ اجرای نمایندگان ایران

گروه مسابقات ــ سومین روز از مرحله فینال مسابقات بین‌المللی قرآن جمهوری اسلامی ایران از لحظاتی قبل در شبستان مصلای امام خمینی(ره) ویژه آقایان و در هتل هما ویژه بانوان آغاز شده و تا اذان مغرب ادامه دارد.

آغاز سومین روز مسابقات بین المللی قرآن ایران

به گزارش خبرنگار ایکنا؛ سومین روز از مرحله نهایی مسابقات بین‌المللی قرآن ایران از ساعت 16 امروز 23 فررودین ماه همچون روزهای گذشته پیگیری خواهد شد.
در این روز مسابقات از ساعت 16 تا قبل از اذان مغرب ادامه دارد و شرکت‌کنندگان در بخش‌های بزرگسالان، دانش‌آموزان پسر و نابینایان در مصلای بزرگ امام خمینی(ره) به رقابت می‌پردازند.
طبق برنامه روز سوم مسابقات، مهدی غلام‌نژاد، نماینده ایران در رشته قرائت تحقیق، به اجرای تلاوت خود در این مرحله می‌پردازد. وی در مرحله نیمه نهایی رتبه اول راه یافتگان به فینال را به دست آورد.
تلاوت آغازین امروز را سیدمصطفی حسینی، قاری بین‌المللی کشورمان و نفر دوم دوره گذشته این مسابقات، برعهده دارد و پس از آن مسابقات با اجرای اکرم بن زکریا البقلوطی، حافظ بزرگسال از کشور تونس، آغاز می‌شود.
در ادامه محمد آدم محمد، حافظ کل قرآن کریم از کشور چاد، در بخش دانش‌آموزان به روی جایگاه می‌رود. پس از آن نیز نوبت به مهدی غلام‌نژاد، نماینده کشورمان در رشته قرائت تحقیق بزرگسالان، خواهد رسید.
در ادامه مسابقات امروز محمد شیراز از کشور پاکستان در بخش نابینایان به سؤالات هیئت داوران پاسخ می‌دهد و در ادامه نیز سیدیاسین حسینی از کشور افغانستان در رشته قرائت دانش آموزی به تلاوت آیاتی از کلام الله مجید می‌پردازد.
محمدجواد مرادی، نماینده کشورمان در رشته حفظ کل قرآن کریم بخش بزرگسالان، نیز در ادامه در جایگاه حضور خواهد یافت.
آخرین نفری که در روز سوم مسابقات در جایگاه حضور می یابد، محمد خیرالرزاق از اندونزی خواهد بود. وی در رشته حفظ کل قرآن کریم بخش دانش آموزی در این مسابقات شرکت کرده است.
همچنین همزمان با این مسابقات در هتل همای تهران مرحله نهایی بخش بانوان نیز آغاز شده است. «مریم شفیعی» از جمهوری اسلامی ایران، «فاطمه یونس» از لبنان، «ام حبیبه رحیم» از اندونزی، «سمانه موسویم از افغانستان»، «مریم علی خلف» از عراق و «حلیمه مروا» از الجزایر شش راه یافته فینال این رقابت‌ها هستند.

یادآور می‌شود، سی و ششمین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم جمهوری اسلامی ایران از ۲۱ تا ۲۵ فروردین ماه در محل مصلای امام خمینی(ره) تهران در حال برگزاری است.

انتهای پیام 

captcha