تروریستی خواندن سپاه بزرگترین حماقت ترامپ
کد خبر: 3803005
تاریخ انتشار : ۲۳ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۶

تروریستی خواندن سپاه بزرگترین حماقت ترامپ

گروه بین‌الملل - تصمیم ترامپ مبنی بر قرار دادن سپاه پاسدارن در لیست تروریستی، بزرگترین حماقت استراتژیک وی در خاورمیانه است.

به گزارش ایکنا به نقل از المنار، هیچ جای تعجب و شگفتی نیست که ترامپ، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را در لیست ترریستی قرار دهد و در مقابل نیز نباید تعجب کنیم از اینکه جمهوری اسلامی ایران حق دارد نیروهای نظامی آمریکا در منطقه تحت سیطره خود را نیرویی تروریستی قلمداد کند.
زمانی که نقش منطقه‌ای ایران در مبارزه با تروریست و پیروزی بر آن باعث شکست و ناامیدی آمریکا در منطقه شده است، بنابراین طبیعی است که رهبران سپاه پاسداران و در رأس آنان سردار قاسم سلیمانی رهبر سپاه قدس در رأس لیست افراد مورد تعقیب عدالت آمریکا و صهیونیست باشند. عدالتی که احکام خود را از طریق آهن و آتش و ترور بر جان ملتهای مظلوم از دمشق تا صنعا و کاراکاس اجرا می‌کند.
سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که در نخستین روزهای پیروزی این انقلاب تشکیل شد، متشکل از حدود 4 گروه مسلح با یک هدف مشترک به نام حراست از انقلاب شکل گرفته بود که هرکدام از آنها حفاظت از انقلاب اسلامی را وظیفه خود می‌دانستند با یکدیگر ادغام‌شده و سازمانی منسجم و یکپارچه را به وجود آوردند، بعد از پیروزی انقلاب، مرحله حمایت از انقلاب و دستاوردهای آن را در دستور کار قرار دادند، این حمایت منحصر به نیروی نظامی و پشتیبانی مردمی نبود و بلکه ایجاد یک جامعه یکپارچه با اقتصادی خودکفا و متکی به نظام جمهوری اسلامی از دیگر اهداف این سازمان است. بنابراین هرگونه تعرض و آسیبی به ساختار سپاه انقلاب اسلامی نزد ایرانیان، منحصر به امنیت ملی سرزمینی آنان نیست، بلکه امنیت اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی در کنار بخش دینی و اعتقادی و ملی ایرانیان است. بنابراین سپاه پاسداران انقلاب اسلامی یکی از ارکان اصلی امنیت آنان بشمار می‌رود.
تحریم‌های ظالمانه‌ای که اکنون بر ایران تحمیل شده است و حرکت به سوی خودکفائی، این کشور را مانند بقیه کشورهای در حال توسعه، آن را تنها به تولیدات معیشتی و مصرفی در بخش کشاورزی و صنعتی وانداشته است، و بلکه فراتر از آن، ایران هم اکنون به دستاوردهای چشمگیری در مواجهه نظامی و اقتصادی با دشمنان و همچنین مسائل معیشتی مردم دست یافته است. از توانمندی در تولید بیشترین کالاهای مصرفی تا ساخت رآکتور و سانتریفيوژ و غنی سازی اورانیوم و دستاوردهای هسته‌ای تا موشک‌ها و انواع مختلف بالگردهای نظامی و... از جمله دستاوردهای ایران در طی مواجهه با این مشکلات بوده است. تحریم‌های ظالمانه در حق ایران بیش از آن که به این کشور آسیبی وارد کند، تاکنون دستاوردی مثبت داشته و از ایران قوی ترین نیروی خودکفا در منطقه ساخته است. و سپاه پاسداران در کنار انجام نقش حمایت از دستاوردهای انقلاب اسلامی مردم ایران، در پشتیبانی از تمامی جوانب زندگی معیشتی، شریک مردم است.
رهبران بلندپایه سیاسی نظام جمهوری اسلامی، هیچ بخشی از تحریم‌هایی که هم اکنون بر این کشور تحمیل شده است را به هیچ وجه جدید نمی‌دانند و توان مواجه با آن را ثابت کرده‌اند، اما قرار دادن سپاه پاسداران - بطور خاص – به عنوان یک سازمان تروریستی، اقدامی است که از مفاهیم صیانت حاکمیت ملی سپاه پاسدارن فراتر رفته و تجاوزی آشکار به حریم نیروهای مسلح و مؤسساتی است که ملت ایران آن را از اصول و ارکان انقلاب و ضامن و حافظ ارزشهای آن و مدیریت کیان سیاسی می‌دانند، همچنانکه این سازمان جریانات اساسی و ارکان وجودی امنیت و اقتدار و نیروی مردم ایران است. بنابراین حماقت ترامپ در تصمیم وی نهفته همین امر است.
نویسنده: امين أبوراشد
انتهای پیام
captcha