تسهیلات ویژه برای دانش‌آموزان برگزیده مسابقات بین‌المللی قرآن
کد خبر: 3803034
تاریخ انتشار : ۲۳ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۸:۲۴
مسیب‌زاده خبر داد:

تسهیلات ویژه برای دانش‌آموزان برگزیده مسابقات بین‌المللی قرآن

گروه مسابقات ــ مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش گفت: تسهیلات ویژه برای دانش‌آموزانی که در ششمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن دانش‌آموزان جهان اسلام برگزیده شوند در نظر گرفته می‌شود.

تسهیلات ویژه برای دانش‌آموزان برگزیده مسابقات بین‌المللی قرآن

به گزارش ایکنا؛ محمدرضا مسیب‌زاده، مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش، در گفت‌وگو با ستاد خبری سی و ششمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم، گفت: با توجه به تصمیم ستاد هماهنگی مسابقات قرآنی کشور، برگزیدگان مسابقات بین‌المللی قرآن که شامل برگزیدگان مسابقات قرآن دانش‌آموزان جهان اسلام هم می‌شود، برای ورود به دانشگاه‌ها در رشته‌های علوم قرآنی و تحصیل رایگان بدون کنکور معرفی می‌شوند.
وی با بیان اینکه این افراد برای عضویت در بنیاد ملی نخبگان معرفی خواهند شد، تصریح کرد: برای نفر اول رشته حفظ در صورت موفقیت در مسابقات بین‌المللی قرآن کریم دانش‌آموزان جهان اسلام 30 میلیون تومان، نفر دوم 25 میلیون و نفر سوم 20 میلیون تومان تعیین شده است.
مدیر کل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه در رشته قرائت نیز به برگزیده اول 25 میلیون تومان، نفر دوم 20 میلیون و نفر سوم 19 میلیون تقدیم می‌شود، اظهار کرد: برگزیدگان مسابقات بین‌المللی شامل نمایندگان برگزیده ایران در رقابت‌های قرآنی کشورهای مختلف از جمله ترکیه، دبی و الجزایر هستند.
وی بیان کرد: طبق دستور ستاد هماهنگی مسابقات بین‌المللی قرآن کریم، تمامی نمایندگان ایران در گروه سنی دانش‌آموزی از طریق برگزاری این مسابقات انتخاب می‌شوند و مسابقات و ارزیابی‌های دیگری در این باره نخواهیم داشت.
وی درباره جزئیات برگزاری ششمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم دانش‌آموزان جهان اسلام که از 21 فروردین آغاز شد و تا 25 فروردین ادامه دارد گفت: این دوره از رقابت‌ها برای اولین بار همزمان با مسابقات بین‌المللی قرآن کریم بزرگسالان و به همت سازمان اوقاف و امور خیریه برگزار شده است.
مدیر کل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: بزرگترین المپیاد قرآنی جهان اسلام در ششمین دوره خود میزبان 31 دانش‌آموز از 21 کشور است که در بخش پسران، «امیرحسین رحمتی» از استان گلستان نفر برتر در رشته قرائت و «علی فیضی» به عنوان حافظ کل در رشته حفظ و در بخش دختران نیز «زینب امین‌پور» در رشته حفظ نمایندگان ایران در این رقابت‌ها هستند و در این بخش به دلیل به حد نصاب نرسیدن دختران متقاضی، رشته قرائت برگزار نمی‌شود.
مسیب‌زاده افزود: بیش از 10 هزار دانش‌آموز از مسابقات بین‌المللی قرآن کریم بازدید می‌کنند و برنامه‌های مختلف در حاشیه مسابقات برای شرکت کنندگان در نظر گرفته شده که از جمله آنها دیدار با مقام معظم رهبری و بازدید از حسینیه جماران، حرم امام خمینی(ره) و پل طبیعت است.
وی شعار امسال مسابقات بین‌المللی قرآن کریم دانش‌آموزان جهان اسلام را «یک کتاب و یک امت» ذکر و تأکید کرد: این رویداد قرآنی زمینه همدلی و اتحاد در میان جوامع اسلامی را در بستر قرآن فراهم می‌کند.

انتهای پیام

captcha