حاشیه نگاری ایکنا از سومین مسابقات بین‌المللی قرآن بانوان
کد خبر: 3803059
تاریخ انتشار : ۲۳ فروردين ۱۳۹۸ - ۲۳:۵۲

حاشیه نگاری ایکنا از سومین مسابقات بین‌المللی قرآن بانوان

گروه مسابقات ــ حضار سومین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن بانوان از تمامی گروه سنی با هدف تربیت مادران آینده کشورمان، آشنایی فرزندانشان با آموزه های قرآنی و استفاده از فضای قرآنی و عطر کلام وحی در هتل هما حضور پیدا کردند.

به گزارش خبرنگار ایکنا؛ سومین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن بانوان در کنار سی و ششمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم جمهوری اسلامی ایران طی دو مرحله نیمه نهایی و نهایی در هتل هما برگزار شد.

تربیت قرآنی مادران آینده و زمینه تشویق فرزندم برای ورود به عرصه قرآنی رنگ و بوی این روز هتل هما
بسیاری از بانوان قرآن دوست برای حضور در این مسابقات و استماع آیات نورانی کلام وحی و همچنین ترغیب دختران نوجوانشان به این محل آمدند تا شاید تماشای درخشش بانوان زمینه ای برای انگیزه بیشتر به انس قرآن شود.
ثنا از جمله دختران نوجوانی بود که همراه با تعدادی از دوستانش برای شنیدن تلاوت های این دوره از مسابقات به سالن زمرد هتل هما آمده بود، او به خبرنگار ایکنا گفت: هنگامی که شنیدم مسابقات قرآن با حضور بانوان مسلمان دیگر کشورها در ایران برگزار می شود، متعجب شدم. شاید کنجکاوی موجب شد به محل برگزاری مسابقات بیایم تا به عنوان یک زن مسلمان از نزدیک شاهد تلاوت های بانوان مسلمان از سایر کشورها در کشور خود باشم.

وی ادامه داد: زمانی که به محل برپایی مسابقات آمدم و تلاوت ها را شنیدم، به نوعی احساس غرور کردم؛ در حقیقت افسوس خوردم که چرا طی سالهای گذشته این مسابقات را پیگیری نکرده ام.
زهرا که همراه با سه فرزند دخترش با همراهی همسرش عصر جمعه را برای حضور در سالن مسابقات قرآن و شنیدن تلاوت ها انتخاب کرده است، او به ایکنا می گوید: اولین سالی است که مسابقات قرآنی را از نزدیک تماشا می کنم. اینکه بانوان در عرصه بین المللی اینگونه در زمینه قرآنی پیشرفت کرده اند، واقعا جای خرسندی دارد.
وی درباره همراه کردن دخترانش با خود، گفت: دختران امروز؛ مادران آینده هستند و باید با سبک زندگی اسلامی و قرآنی آشنا شوند؛ شاید این محفل قرآنی جرقه ای برای آنان و تشویق آنها به حضور پررنگ در عرصه قرائت قرآن باشد.

حاشیه نگاری ایکنا از سومین مسابقات بین‌المللی قرآن بانوان
گروهی از بانوان از شهر فشم و هیئت محله شان به مسابقات قرآن آمده اند، نازنین اظهار کرد: من، مادر و مادربزرگم با هم هیئتی هایمان برای تماشای مسابقات به هتل هما آمده ایم.
وی که حافظ 10 جز قرآن است، بیان کرد: سال گذشته از مدرسه و به همراه همکلاسی هایم برای دنبال کردن مسابقات به محل مسابقه آمدیم و واقعا از شنیدن تلاوت های بانوان مسلمان لذت بردیم. به جرئت تماشای این فعالیت های حرفه ای بانوان در زمینه قرآن برایم انگیزه ساز بود و به شکل جدی موضوع حفط قرآن را دنبال گرفته ام.

حاشیه نگاری ایکنا از سومین مسابقات بین‌المللی قرآن بانوان
در این میان با بانوی میانسالی که حافظ کل قرآن است و با تعدادی از دوستانش از مؤسسه شهید باقری برای حضور در مسابقات به هتل هما آمده است؛ همکلام شدیم، او در پاسخ به این پرسش که به دعوت چه شخصی به مسابقات قرآن آمده است به ایکنا گفت: ما خودمان، خودمان را به این مسابقات دعوت کرده ایم، برنامه قرآنی دعوت رسمی نمی خواهد، تمام لحظاتش قوای آیت برای آخرت.
وی گفت: برخی به اشتباه می گویند این مراسم تنها برای جامعه قرآنی است، اعتقاد دارم این تفکر اشتباه است، من از روز اول مسابقات برای تماشا و استماع تلاوت ها آمده ام و شاهد حضور بانوان با سلایق و حجاب های متفاوت و متنوع بوده ام؛ باید بگوییم این تنوع حضور جای خرسندی دارد.

از این بانو که به دلیل نبود صندلی خالی در سالن مسابقات بر فرش سالن نشسته است پرسیدم از این کمبود جا ناراحت نیستید گفت: خیر. مهم استماع قرآن و بهره از عطر آیات است.
یکی از بانوان از در نظر گرفتن زمین بازی برای خردسالان می گوید: چه خوب است که مسئولان این تدبیر را کرده اند، فرزندم در پارک بازی محوطه باز هتل با همراهی معلم است و این موجب می شود مادران به دلیل بی قراری فرزندشان اذیت نشوند تا مجبور باشند از سالن خارج شوند.
پروین که از پاکدشت به سالن مسابقات آمده است، گفت: محل برگزاری این مسابقات کمی دور است و شاید بانوانی که علاقه مند به شنیدن تلاوت بانوان باشند، نتوانند به اینجا بیایند اما خوب است که در نوبت عصر برگزار می‌شود تا بانوان شاغل مثل من بتوانند در اینجا حاضر شوند.
یادآور می شود، سی و ششمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم جمهوری اسلامی ایران تا 25 فروردین ماه در مصلای امام خمینی(ره) پذیرای قرآن دوستان است. همچنین در کنار آن، مسابقات قرآن بخش دانش آموزی، نابینایان، بانوان و طلاب (در شهر مقدس قم) در حال برگزاری است.
انتهای پیام

captcha