حضور پرفروغ دانش‌آموزان در آخرین روز رقابت‌های قرآنی بانوان
کد خبر: 3803061
تاریخ انتشار : ۲۳ فروردين ۱۳۹۸ - ۲۳:۵۴

حضور پرفروغ دانش‌آموزان در آخرین روز رقابت‌های قرآنی بانوان

گروه مسابقات ــ روز پایانی سومین دوره رقابت‌های مسابقات بین‌المللی قرآن بانوان با حضور انبوه مخاطبان قرآن دوست در تمام سنین همراه بود.

از حضور پررنگ دانش آموزان تا نشستن بر روی فرشبه گزارش خبرنگار ایکنا؛ سومین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم بانوان، امسال نیز در کنار سی‌وششمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم جمهوری اسلامی ایران در سالن زمرد هتل هما برگزار شد.
این رقابت ها طی سه مرحله مقدماتی با ارسال آثار از کشورهای شرکت کننده و مرحله نیمه نهایی با حضور 21 بانو و 12 دانش‌آموز دختر طی بازه زمانی یک روز و نیم، 20 و 21 فروردین ماه و در مرحله نهایی با رقابت 6 بزرگسال و پنج دانش آموز در دو نوبت عصر طی 22 و 23 فروردین ماه و با قضاوت 14 نفر از بانوان به عنوان هیئت داوران با ریاست خیریه عچرش برگزار شد.
در سالن مسابقات این بخش، تمام کار برعهده بانوان است از فنی و تنظیم صوت تا فیلمبرداری، عکاسی، اجرا و منظم کردن صندلی‌ها پیش از ورود حضار بانو...
اجرای همزمان عربی و فارسی مجریان، صوت مناسب سالن، استقبال مناسب از مدعوین و حضار سالن و راهنمایی مناسب هرچند به برپایی بهتر این مسابقات کمک کرد اما در مرحله نیمه نهایی شاهد بی نظمی هایی در زمان آغاز مسابقات و تاخیر در شروع مراسم بودیم که موجب عقب ماندن از برنامه اصلی نیز شد.
در نظر گرفتن اجرای گروه تواشیح از استان‌های دیگر کشور طی میان برنامه، تلاوت مجلسی فاطمه نائبی، قاری ممتاز کشورمان از آیاتی از سوره مبارک محمد و مسابقه حضوری و اهدای جوایز به حاضران در سالن از دیگر بخش های مراسم امروز، 23 فروردین ماه بود.
بخش زیادی از سالن پر بود؛ به ویژه حضور دختران دانش آموز که نشاط خاصی به سالن داده بود. دختران خردسال و نوجوان علاقه مندی که به اتفاق معلم مدرسه همچون؛ مدرسه روشنگر منطقه 12، دبستان امید انقلاب منطقه 12، متوسطه دوره اول منطقه 17، دارالقرآن شهید کریمی منطقه 19، دبستان امام سجاد(ع) منطقه 12، دبستان حافظان وحی منطقه 4 شهر تهران و...به محل برگزاری مسابقات قرآن بانوان آمده بودند.
هرچند برخی دیگر نیز همراه با دیگر بانوان خانواده ترجیح داده بودند عصر جمعه شان را با حضور در این مراسم قرآنی نورانی کنند و برخی دیگر با اتوبوس با سایر بانوان هم محلی شان از فشم، پاکدشت و ... خود را به هتل هما رسانده بودند. حضور بانوان قرآن دوست به اندازه ای بود که هنگامی به آنها گفته می شد بر روی فرش بنشینند و صندلی ها پر است، با کمال میل استقبال می کردند اما بازهم جای خالی مدیران قرآنی بانو میان مدعوین خالی بود. هرچند در آخرین روز رقابت ها فینال بانوان؛ فرزانه، مشاور سابق آموزش بانوان در سازمان اوقاف و امور خیریه حضور داشت.
یادآور می شود، سی و ششمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم جمهوری اسلامی ایران تا 25 فروردین ماه در مصلای امام خمینی(ره) پذیرای قرآن دوستان است. همچنین در کنار آن، مسابقات قرآن بخش دانش‌آموزی، نابینایان، بانوان و طلاب (در شهر مقدس قم) در حال برگزاری است.
انتهای پیام

captcha