برگزاری مرحله نهایی مسابقات جهانی قرآن طلاب/ رنگین کمان رنگ‌ها زیر چتر یک‌رنگی قرآن  
کد خبر: 3803078
تاریخ انتشار : ۲۳ فروردين ۱۳۹۸ - ۲۲:۲۲

برگزاری مرحله نهایی مسابقات جهانی قرآن طلاب/ رنگین کمان رنگ‌ها زیر چتر یک‌رنگی قرآن  

گروه حوزه‌های علمیه ــ مرحله نهایی سومین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن طلاب علوم دینی، عصر امروز 23 فروردین ماه با حضور فینالیست‌های این دوره از مسابقات در حوزه علمیه امام کاظم(ع) قم برگزار شد.   

برگزاری مرحله نهایی مسابقات قرآن طلاب جهان اسلام/ رنگین کمان رنگ‌ها زیر چتر یک‌رنگی قرآن به گزارش خبرنگار ایکنا، مرحله نهایی سومین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم طلاب علوم دینی جهان اسلام در حالی شروع شد که نعمت ترنم باران بهاری که این روزها در استان‌های شاهد هستیم، بر سر قم بارید و نعمت هوای مطبوع را به مردم این شهر تقدیم کرد.
شاید بارش باران بود که سبب شد این مسابقات برخلاف اعلام قبلی که قرار بود ساعت ۱۶ آغاز شود دقایقی بعد از ساعت ۱۷ با حضور حافظان، قاریان، مرتلان و خطیبانی از اقوام و ملل مختلف و با لباس‌های رنگین که رنگین کمانی از رنگها را تشکیل داده بودند؛ آغاز شد.
این مراسم با پخش سرود ملی جمهوری اسلامی و بدون قرائت آغازین مراسم و با اجرای حفظ خاکپور، طلبه ایرانی شروع شد و طلابی از کشورهای مختلف از غرب آفریقا گرفته تا غرب آسیا به ارائه برنامه خود پرداختند.
مرحله نیمه نهایی این مسابقات روز گذشته 22 فروردین ماه در دو نوبت صبح و عصر  با حضور نمایندگان 35 کشور جهان در سالن مجتمع فرهنگی امامزاده شاه سیدعلی شهر مقدس قم برگزار شده بود و 22 نفر برتر این مرحله امروز با یکدیگر رقابت کردند تا تکلیف نفرات اول تا سوم در هر رشته مشخص شود.
پنج نفر در رشته حفظ کل، پنج نفر در رشته قرائت ترتیل، شش نفر در رشته خطابه قرآنی و شش نفر در رشته قرائت تحقیق در این مرحله اجرای خود را به قضاوت داورانی گذاشتند که در میان آنان داوران بین‌المللی مانند استاد شهیدی‌پور، سعیدیان، ملک شاهی، توحیدی، نصراللهی، قره شیخ لو و ... حضور داشتند.
با شروع مسابقات و کاهش باران به تدریج جمع زیادی از بانوان و آقایان علاقه مند به قرآن کریم و مستمعین کلام الله مجید به سالن محل برگزاری مسابقات آمدند و ادامه مسابقات با شور بیشتری دنبال شد. دو مجری یکی به زبان فارسی و دیگری عربی هم صحنه گردان اجرای این مسابقات بودند.
مشاهدات میدانی خبرنگار ایکنا که برخی داوران و شرکت کنندگان نیز در گفت و گو با ایکنا بر آن صحه گذاشتند حاکی است که سطح این دوره از مسابقات به خصوص در رشته حفظ از سطح قابل قبول و بالایی برخوردار بود؛ محل برگزاری مسابقات انتخاب مناسبی از سوی مجریان این مسابقات بود و داوران برجسته ای نیز برای قضاوت انتخاب شده بودند؛ حضور رسانه های مختلف نیز برای پوشش این مسابقات مشهود بود. در عین حال نقائصی مانند تاخیر در آغاز مسابقات، برخی ناهماهنگی‌ها از جمله در هنگام ارائه سؤالات تفسیری یکی از حافظان قرآن و عدم مشارکت فعال مستمعین به چشم می خورد.
برگزاری مرحله نهایی مسابقات قرآن طلاب جهان اسلام/ رنگین کمان رنگ‌ها زیر چتر یک‌رنگی قرآن// عکس نداشتم بفرستن میفرستم   این مسابقات گرچه با حضور رنگین کمانی از لباس ها و چهره های مختلف از 35 کشور جهان برگزار شد ولی همه رنگ ها زیر چتر یک رنگی قرآن رنگ باخته بودند و آنچه در اینجا تسر الناظرین و گوش نواز بود صوت و لحن بلبلانی بود که نوای قرآن را به مستعمین خود هدیه می دادند.
یادآور می‌شود اجرای تواشیح توسط گروه بین‌المللی میعاد قم، قرائت قرآن کریم توسط قاری نوجوان آقای طبیبیان، اجرای اذان مغرب و اجرای قرائت قرآن توسط رجاء ایوب قاری مدعو از تانزانیا بخشی از برنامه‌های دیگر این مراسم است که هم اکنون ادامه دارد.
در این مرحله 5 حافظ کل قرآن کریم با نام‌های محمد خاکپور از ایران، محمد بهدی از الجزایر، رشید بن عبدالرحمن العلانی از تونس، حمزه صباح جاسم از عراق و احمد محمد طاهر از چاد با یکدیگر رقابت می‌کنند. در بخش قرائت نیز سلمان اصل غوابش از ایران، محمدکریم محسنی از افغانستان، صدیق ملیانا از اندونزی، محمدعلی امهز از لبنان و اکرم سمیر عبدالرشید از عراق اجرا خواهند داشت.
در سومین رشته این دور از مسابقات با عنوان ترتیل نیز روح‌الله آقایی از ایران، محمد السید موسی از لبنان، علی حمزه از هند، سید مهدی مشرف از افغانستان و مسلم عقیل سلطان از عراق مسابقه خواهند داد.
در رشته خطابه نیز آقایان عابد حسین از پاکستان، محمد کی یانسه از سیرالئون، عمر سفرانی از سوریه و عبدالکامل از روسیه، ناجع ناظری از ایران و محمدصاحب علی الانباری 6 نفری خواهند بود که با یکدیگر رقابت می‌کنند.
انتهای پیام 
captcha