خدمت‌رسانی ۷۰۰ نفری طلاب به سیل‌زدگان پلدختر
کد خبر: 3803133
تاریخ انتشار : ۲۴ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۲

خدمت‌رسانی ۷۰۰ نفری طلاب به سیل‌زدگان پلدختر

گروه اجتماعی ــ نماینده ولی‌فقیه در جمعیت هلال‌احمر با ذکر این مطلب که هلال‌احمر با تمام وجود در کنار سیل‌زدگان بوده است، گفت: ۷۰۰ نفر از طلاب در خدمت‌رسانی به سیل‌زدگان پلدختر و معمولان حضور دارند.

خدمت‌رسانی ۷۰۰ نفری طلاب به سیل‌زدگان پلدختربه گزارش ایکنا از لرستان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین معزی، نماینده ولی‌فقیه در جمعیت هلال‌ احمر کشور جمعه، 23 فروردین در جمع نمازگزاران مسجد ولیعصر روستای بابازید شهرستان پلدختر، با تبریک میلاد با سعادت امام زین‌العابدین(ع)، اظهار کرد: حادثه سیل نوروز امسال که در 24 استان پدید آمد در طول قرن‌ها در ایران بی‌سابقه بوده است.
وی با ذکر این مطلب که سیل اخیر در لرستان به بسیاری از شهرها به‌ویژه پلدختر و معمولان خسارت سنگین وارد کرد، افزود: این حجم آب در ظرف زمانی محدود پدید آمد و خانه و کاشانه و زندگی و اسباب و لوازم مردم را بلعید.
معزی با بیان این‌که باران رحمت است اما اگر بتوانیم آن‌را مدیریت کنیم، افزود: پدیده خشکسالی در طول 20 سال گریبان‌گیر کشور بوده است و از نظر کارشناسان خسارت خشکسالی به مراتب بیشتر از خسارت سیل بوده است.
نماینده ولی‌فقیه در جمعیت هلال‌احمر با تاکید بر این‌که باید در وهله اول خدا را شاکر باشیم زیرا این حجم وسیع آب باید هزاران کشته بر جای می‌گذاشت اما به لطف خدای متعال ما کمترین خسارت جانی را داشتیم، اضافه کرد: هلال‌احمر که متعلق به همه است، هدفی بزرگ دارد و آن کاهش آلام و رنج‌های مردم حادثه‌دیده است.
وی با بیان این‌که درد و اندوه برای سیل‌زدگانی که در طول سالیان زندگی اندوخته‌اند، بسیار سنگین است، گفت: در برابر این حوادث که آزمایش الهی هستند چاره‌ای جز صبوری و تحمل نیست.
معزی با اشاره به وجود 700 نفری روحانیت در پلدختر افزود: نکته قابل تامل در این بازدید فعالیت روحانیت و طلاب است که به وظیفه خود به‌نحو احسن عمل می‌کنند.
نماینده ولی‌فقیه در جمعیت هلال‌احمر با اشاره به این‌که نباید انتظار داشته باشیم همه مشکلات در یک شب رفع شوند بلکه باید گام به گام و بر طبق اصول موانع را برطرف کرد، افزود: به لطف خدا و خدمت شبانه‌روزی نیروهای هلال‌احمر قدم اول یعنی بحث اسکان و تهیه لوازم اولیه، آب و غذا به خوبی انجام گرفته و مراحل بعدی بازگشت به زندگی آرام نیز انجام گیرد.
وی در پایان گفت: علی‌رغم توقع دشمنان که همانا از پای درآمدن ایران است، این سیل باعث وحدت بیشتر ملت شد و مردم، دانشجویان، سپاهیان و ارتش دست در دست هم و یک صدا در خدمت‌رسانی به آسیب‌دیدگان فعالیت داشتند و از هیچ تلاشی فروگذار نکردند.

انتهای پیام

captcha