شعبان؛ ماهی که در آن بهشت آذین بسته می‌شود
کد خبر: 3803173
تاریخ انتشار : ۲۴ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۸

شعبان؛ ماهی که در آن بهشت آذین بسته می‌شود

گروه معارف ــ مدرس حوزه علمیه سراوان گفت: شعبان ماه شریفی است که متعلق به رسول اکرم(ص) است؛ شعبان ماهی است که در آن همانند ماه رمضان، روزی بندگان زیاد شده و در آن بهشت آذین بسته می‌شود.

سیما گودرزی، مدرس حوزه علمیه سراوان در گفت‌وگو با ایکنا از سیستان‌وبلوچستان، گفت: در فرهنگ اسلامی برخی ماه‌ها اهمیت فوق‌العاده‌ای دارد، از جمله ماه رمضان و رجب؛ ماه شعبان نیز از جمله این ماه‌های پر خیر و برکت است.
وی ادامه داد: پیغمبر(ص) در خصوص اهمیت ماه شعبان می‌فرماید «شعبان ماه شریفی است و آن ماه من است. شعبان ماهی است که در آن همانند ماه رمضان، روزی بندگان زیاد شده و در آن بهشت آذین بسته می‌شود».
مدرس حوزه علمیه سراوان بیان کرد: در روایات آمده که وقتی ماه شعبان فرامی‌رسید، رسول اکرم(ص) دستور می‌دادند کسی در مدینه ندا دهد که «ای مردم! این ماه، ماه من است، خدا رحمت کند کسی که مرا بر ماه من یاری دهد، یعنی آن را روزه بدارد».
وی افزود: برخی اعمال در این ماه سفارش شده است که از آن جمله می‌توان به روزه مستحبی اشاره کرد؛ منقول است که در این ماه فرشتگان به دعا می‌پردازند که «خدایا! آن‌کس را که در این ایام روزه بدارد، ببخشا، و دعایش را اجابت فرما».
گودرزی با بیان اینکه بهترین ذکرها در این ماه استغفار است، اظهار کرد: هر کس هر روز از این ماه ۷۰ مرتبه استغفار کند، مثل آن است که در ماه‌های دیگر ۷۰ هزار مرتبه استغفار کرده است.
وی افزود: یکی از شب‌های مهم و پربرکت سال که در این ماه واقع شده، شب نیمه شعبان است؛ از امام صادق(ع) روایت شده که پدر بزرگوارشان در پاسخ کسی که از فضیلت شب نیمه شعبان از ایشان پرسیده بود، فرمودند «این شب برترین شب‌ها بعد از شب قدر است».
این مدرس حوزه علمیه عنوان کرد: احیا داشتن شب نیمه شعبان بسیار سفارش شده است؛ پیغمبر(ص) می‌فرمایند: «هر کس این شب را زنده نگه دارد، روزی که قلب‌ها می‌میرد، قلب او زنده است».
گودرزی بیان کرد: ماه‌های رجب و شعبان، ماه‌هایی هستند که باید از فرصت آن‌ها برای آمادگی ورود به ماه رمضان استفاده کرد؛ کسانی که اهمیت این دو ماه را درک کنند، بهره بیشتری از ماه رمضان خواهند برد.

انتهای پیام

captcha