اسکان سیل‌زدگان در آستان امامزادگان و بقاع متبرکه
کد خبر: 3803289
تاریخ انتشار : ۲۴ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۶
مدیرکل بقاع متبرکه اوقاف خبر داد:

اسکان سیل‌زدگان در آستان امامزادگان و بقاع متبرکه

گروه جامعه ــ مدیرکل بقاع متبرکه سازمان اوقاف از اسکان سیل‌زدگان در آستان امامزادگان و بقاع متبرکه خبر داد و گفت: در حال حاضر تعداد ساکنان در آستان امامزادگان استان‌های گلستان و ایلام کاهش 50 درصدی داشته است و مردم به خانه‌هایشان بازگشته‌اند، اما در لرستان و اهواز هنوز تعداد زیادی از افراد در این اماکن ساکن هستند.

حجت‌الاسلام والمسلمین نوروزپور، مدیرکل بقاع متبرکه و اماکن مذهبی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور در گفت‌وگو با ایکنا؛ با اشاره به اینکه آستان امامزادگان در استان‌های سیل‌زده دچار آسیب‌دیدگی چندانی نشده است، گفت: در برخی موارد خسارت‌های جزئی به شبستان بقاع متبرکه وارد شده، که قابل جبران است.

وی از فعال شدن آستان امامزادگان و بقاع متبرکه کشور به عنوان محل جمع‌آوری کمک‌های مردمی برای سیل‌زدگان خبر داد و اظهار کرد: اوقاف با همکاری هلال احمر و کمیته امداد در حال جمع‌آوری اقلام ضروری سیل‌زدگان است.

حجت‌الاسلام نوروزپور اعزام نیروهای مستقر در آستان امامزادگان به مناطق سیل‌زده را از دیگر اقدامات انجام گرفته برشمرد و بیان کرد: موکب‌هایی که در ایام اربعین با هماهنگی آستان امامزادگان برپا می‌شد نیز روانه مناطق سیل‌زده به منظور طبخ غذا شده است.

وی از اعزام 500 مبلغ دینی به مناطق سیل‌زده لرستان به منظور کمک‌رسانی به سیل‌زدگان خبر داد و گفت: همچنین آستان امامزادگانی که دارای شبستان هستند در استان‌های سیل‌زده به محل اسکان آسیب‌دیدگان از این حادثه طبیعی تبدیل شده است و علاوه بر حمایت تغذیه‌ای به ارائه خدمات فرهنگی برای کودکان سیل‌زده به منظور تقویت روحیه آنان می‌پردازند.

حجت‌الاسلام نوروزپور ادامه داد: در حال حاضر تعداد ساکنان در آستان امامزادگان استان‌های گلستان و ایلام کاهش 50 درصدی داشته است و مردم به خانه‌هایشان بازگشته‌اند، اما در لرستان و اهواز هنوز تعداد زیادی از افراد در بقاع متبرکه ساکن هستند.

انتهای پیام

captcha