زیست مشترک و تبادل فرهنگی در مسابقات قرآن؛ عامل وحدت‎‌افزایی
کد خبر: 3803307
تاریخ انتشار : ۲۵ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۲
خطیب سیرالئونی مسابقات طلاب:

زیست مشترک و تبادل فرهنگی در مسابقات قرآن؛ عامل وحدت‎‌افزایی

گروه حوزه‌های علمیه ــ خطیب سیرالئونی در سومین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن طلاب جهان اسلام گفت: هنگامی که طلاب از فرقه‌ها، مذاهب و کشورهای گوناگون وارد این مسابقات می‌شوند و با هم در یک مکان و زمان مسابقه می‌دهند، نماز جماعت می‌خوانند و با هم غذا می‌خورند، وحدت در بین فرقه‌های اسلامی تقویت می‌شود.

مسابقات قرآن طلاب کمک به وحدت اسلامی استمحمد کی‌یانسه، شرکت‌کننده کشور سیرالئون در رشته خطابه‌خوانی قرآنی سومین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن طلاب علوم دینی، در گفت‌وگو با ایکنا گفت: نفس برگزاری این مسابقات بسیار عالی و خوب است و به طور قطع باعث وحدت بیشتر مسلمین خواهد شد.

وی افزود: جالب است وقتی می‌بینیم که افرادی از فرقه‌ها، مذاهب و کشور‌های گوناگون وارد این مسابقات می‌شوند و با هم در یک مکان و زمان مسابقه می‌دهند، نماز جماعت می‌خوانند و غذا می‌خورند و اسکان مشترک دارند، واقعاً باعث وحدت می‌شود.

وی افزود: وقتی افراد کنار یکدیگر قرار گرفتند نفرت ساختگی دشمنان زدوده می‌شود و ممکن نیست چند نفر مسلمان به خصوص طلبه کنار هم باشند و با هم سلام و گفت‌وگو نکنند. لذا این ارتباط باعث اتحاد بیشتر می‌شود.

کی‌یانسه با بیان اینکه گاهی به علت اشتباهاتی که در مورد عقاید و دیدگاه‌های طرف مقابل می‌کنیم از یکدیگر فاصله می‌گیریم، تصریح کرد: این مسابقات سبب می‌شود تا طلاب کشور‌های مختلف و از اقوام و ملیت‌های گوناگون بیش از گذشته با رسوم دینی و عقائد و آداب فرهنگی همدیگر آشنا شوند و سبب وحدت بیشتر شود.

وی با تأکید بر اینکه سطح مسابقات در همه رشته‌ها بالاست، بیان کرد: همین که افرادی که زبان آن‌ها عربی نیست، ولی تلاش می‌کنند تا آن را فرابگیرند و خطابه‌های قرآنی اجرا کنند، جالب توجه و در عین حال جذاب است و محور عمده خطابه‌ها نیز وحدت اسلامی است.

کی‌یانسه تصریح کرد: در این خطابه‌ها اهداف بعثت پیامبر(ص)، نحوه رفتار ایشان با مشرکان و مسلمین و منافقان بیان می‌شود و طلاب با سیره پیامبر(ص) آشنا می‌شوند.

وی تأکید کرد: رأس این آموزه‌ها، وحدت میان مسلمانان و اتحاد علیه دشمنان و مستکبران و منافقان است؛ امام علی(ع) فرمودند: «دیگران یا برادر شما در دین هستند و یا همنوع شما». بنابراین باید رفتار مناسبی با هم داشته باشیم و براساس آنچه اسلام فرموده با مسلمین و کفار برخورد کنیم.

این خطیب سیرالئونی با بیان اینکه در کشورش فعالیت‌های قرآنی با جدیت و به خوبی در حال برگزاری است، بیان کرد: البته این فعالیت‌ها قابل قیاس با ایران نیست و ایران نمونه است، ولی چون ۷۵ درصد از جمعیت این کشور مسلمان‌اند، فعالیت‌های دینی و قرآنی خوبی انجام می‌شود. از جمله اینکه جامعةالمصطفی(ص) چهار سال بعد از پیروزی انقلاب، مدرسه علمیه‌ای در سیرالئون ساخت و در این مدرسه درس خواندم و برای مراحل بالاتر تحصیلی به ایران اعزام شدم.

انتهای پیام

captcha