میزبانی استان قم از سه میلیون نفر زائر با استقرار 114 موکب در ایام نیمه شعبان
کد خبر: 3803348
تاریخ انتشار : ۲۴ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۷

میزبانی استان قم از سه میلیون نفر زائر با استقرار 114 موکب در ایام نیمه شعبان

گروه فرهنگی ــ معاون هماهنگی امور زائرین استانداری قم با اشاره به این‌که قم در ایام خاص نیمه شعبان میزبان سه میلیون زائر خواهد بود، گفت: تعداد 114 موکب در ایام نیمه شعبان در استان قم جهت خدمت‌رسانی به زائرین مستقر خواهند شد.

حضور 3 میلیون زائر و استقرار 114 موکب در استان قم به مناسبت ایام نیمه شعبانبه گزارش ایکنا از قم، یونس عالی پور، معاون هماهنگی امور زائرین استانداری قم ظهر امروز 24فروردین‌ماه در نشستی خبری ضمن تبریک به مناسبت اعیاد شعبانیه، بیان کرد: استان قم و جمکران دو عبارت به هم دوخته شده و متصل است و با توجه به این‌که در ایام خاص نیمه شعبان، استان قم با جمعیتی نزدیک به سه میلیون نفر زائر روبرو است، میزان و نوع ارائه خدمات به زائرین، نشان‌دهنده کیفیت میزبانی استان قم نیز به شمار می‌رود.

وی افزود: جمعیت زائرینی که در ایام نیمه شعبان به استان قم وارد می‌شود، برابر با جمعیتی است که در مناسک حج تمتع شرکت می‌کنند، با این تفاوت که استان قم، با امکاناتی در حد یک استان، باید از این میزان جمعیت، پذیرایی کند.

معاون هماهنگی امور زائرین استانداری قم با تاکید براین‌که وظیفه ما، ارائه بهترین خدمات به زائرین است، گفت: ارائه مطلوب‌ترین خدمات و بهترین میزبانی از زائرین مسجد جمکران و استان قم، تنها با برنامه‌ریزی دقیق، حساب‌شده و همکاری تمامی سازمان‌ها و مردم محقق می‌شود، تاکنون نیز جلسات متعددی با حضور مسئولین استانی جهت ارائه بهترین خدمات در ایام نیمه شعبان، برگزار شده و تمامی سازمان‌های مربوطه در این راستا آمادگی کامل دارند.

عالی‌پور اظهار کرد: علاوه بر استقرارموکب‌های قمی در ایام نیمه شعبان، موکب‌های بسیاری هم از اقصا نقاط کشور جهت ارائه خدمات در زمینه‌های مختلف به زائرین، در استان قم حضور پیدا می‌کنند، در این زمینه نیز، زیرساخت‌های لازم فراهم شده‌است؛ بنابراین تمامی موکب‌ها با اخذ مجوز و تحت نظارت مسئولین مربوطه در بلوار پیامبر اعظم(ص) و محل‌های در نظر گرفته شده، مستقر می‌شوند.

وی افزود: طبق بروآردهای انجام شده،  تعداد 114 موکب در ایام نیمه شعبان در استان قم جهت خدمت‌رسانی مستقر خواهند شد، امسال هم‌چنین حدود 240 هکتار پارکینگ نیز در اختیار زائرین مسجد مقدس جمکران قرار خواهد گرفت.

معاون هماهنگی امور زائرین استانداری قم ادامه داد: با توجه به پیش‌بینی سازمان هواشناسی، در ایام نیمه شعبان، استان قم با بارندگی‌های قابل توجهی روبرو است، بنابراین تمامی خدمات اسکان، پارکینگ‌ها و... به گونه‌ای انجام می‌شود تا زائرین در صورت بارندگی، مشکلی در این زمینه نداشته باشند.

عالی پور گفت: هم‌اکنون تعداد 12 کمیته در زمینه‌های مختلف جهت هماهنگی و ارائه خدمات در ایام نیمه شعبان، فعالیت کرده و آماده خدمات‌رسانی هستند؛ مسئله امنیت زائرین و مسائل بهداشتی از نکات بسیار مهمی است که امسال برای مسئولین امر، بسیار قابل توجه بوده و اقدامات جدی در این زمینه انجام شده‌است.

وی بیان کرد: در زمینه مسائل بهداشتی، نظارت بر نوع و کیفیت اغذیه‌های نذری در اطراف مسجد جمکران و افزودن سرویس‌های بهداشتی در محوطه خارج از مسجد از جمله اقدماتی است که در ایام نیمه شعبان در استان قم انجام خواهد شد.

عالی پور با اشاره به این‌که، 600 هزار نفر تنها در صحن اصلی مسجد جمکران حضور پیدا می‌کنند، گفت: مسئله امنیت و تسهیل این تعداد زائرین، ارائه برنامه‌های فرهنگی و مذهبی و... برای ما بسیار اهمیت دارد و امیدواریم بهترین خدمات به زائرین استان قم ارائه شود، چراکه این مراسم در استان قم، به عنوان «بزرگترین گردهمایی مهدی یاوران جهان» برای همه ما دارای اهمیت است.

انتهای پیام

 

captcha